היכל התרבות

מאת: או-מד מדיקל ● 19/1/2011 15:44 ● ערב ערב 2481

ג'אז חורפי-פסטיבל ג'אז חורף בים האדום 2011


בסוף השבוע, הקרוב, 20-22 בינואר, זה קורה...
אילת מארחת את פסטיבל ג'אז חורף בים האדום - מסורת חדשה מבית פסטיבל ג'אז בים האדום אשר יחגוג בקיץ 2011 את שנתו ה- 25. הפסטיבל הצעיר יתקיים בפעם הראשונה בנמל אילת ויארח הרכבים מהארץ והעולם בשלושה ימים של אווירה ייחודית, מוסיקה משובחת והרבה ג'אז חם כמיטב המסורת בעולם.
'ג'אז חורף בים האדום' מנוהל אומנותית על ידי דובי לנץ, אשר אסף מכל קצוות תבל הרכבים משובחים וחיבורים ייחודיים לפסטיבל זה ומציג תוכנית מתובלנת בניחוחות של מוסיקה שורשית.

תוכנית המופעים, האנגר 6, נמל אילת:

יום חמישי 20.1.2011
20:30 - הפרויקט של דורון רפאלי –Horse of passion
22:30 – שלישית באד פלוס

יום שישי 21.1.2011
20:00 קני בארון ואלי דג'יברי
22:00 חואן קרלוס קסרס וטריו טנגו נגרו
00:00 - אגברטו ג'יסמונטי

שבת 22.1
20:00 איתמר ארז ואנסמבל אדמה – Hommage
21:45 קונצרט אחים של אחווה - טאוואדרוס ומוכיח
23:45 רביעיית טרילוק גורטו

מדי לילה, בסיום המופעים, יתקיים הג'אם סשן המסורתי במלון הפסטיבל- 'ישרוטל המלך שלמה' .
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: www.redseajazzeilat.com


קצרים



*הופעות חיות בערבה
כחלק מאירועי התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית- חצבה, יגיעו להקות 'משינה' ו'כנסיית השכל' להופעות חיות על רקע תפאורת המדבר היפיפה. ההופעות יחלו בתום יום תצוגת התערוכה, בתוכנית: יום ה' 20.1 - בשעה 20:30 'משינה בהופעה החיה' - עסקי הרוקנ'רול - עלות כרטיס 50 ₪ . יום ו' 21.1 - בשעה 20:30 כנסיית השכל בהופעה חיה - שורות של אנשים. עלות כרטיס 100 ₪ . כרטיסים בטלפון: 052-866009.

*חוגגים ט"ו בשבט בריקודם
אילנה וראובן מארחים בשנית את המדריך האנרגטי – אילן סוויסה, באולם הספורט 'עציון גבר', ביום חמישי, 20.1.11, החל מהשעה 20:30. מחיר כניסה: 25 ₪, כיבוד ושתיה חופשיים ועוד הפתעות.

*חגיגת ט"ו בשבט בגן הבוטני
החווה האורגנית מזמינה אתכם להפנינג ענק בשבת, 22.1.11, בין השעות 10:00-14:00 .
תוכלו להנות במקום מ: דוכני שתילה, דוכני הפעלה, קפה בוטיק 'דדה', גלידות, שתיה, פיתות בדואיות, חדש – יער הגשם המלאכותי הראשון בעולם, הנחות על כל מוצרי החווה ועוד ועוד הפתעות.
לפרטים: 08-6318788, ובאתר האינטרנט: www.botanicgarden.co.il.

*קונצרט מספר 3 – קשת של צלילים
במסגרת תוכנית מוסיקה קלאסית קאמרית במתנ"ס 'בית רובין'
ממיטב הרומנסות - השחקנית המובילה בתיאטרון 'גשר', נטלי מנור (מגישה ושרה)
מזמינה לערב רומנסות רוסיות, מרגשות ומפורסמות מכל העולם מהמאה ה- 19 ועד היום. ליווי בגיטרה – משקאוצן מיכאל. מחיר: 30 ₪.
במתנ"ס 'בית רובין', במוצ"ש, 22.1.11, בשעה 19:00.
לפרטים: 08-6343343 שלוחה 1

*התאחדות עולי דרום אמריקה
מקיימים מופע בקונסרבטוריון אילת ביום שבת 22/1/11 ב-19:00. המופע של מוטי יעקובי, בדרן-זמר בשפה הספרדית. כולם מוזמנים, ודוברי הספרדית בפרט. מחיר כרטיס כניסה: לחברי 'עול"י'- 30 ₪. לאחרים - 40 ₪.

*משפחה בראשון- 'אחר צהריים בממלכת היער'
פינות יצירה וחוויה הקשורים לט"ו בשבט, הפעלות של מד"צים 'יעלים', דוכני מזון והקוסקוס של סבתא במחירים סמליים ועוד.
המחזה 'מלכת היער' של תיאטרון 'הכרכרה'. מחזה מצחיק, מרגש ומיוחד, בו נשמרת הזיקה בין האדם לטבע, מחזור החיים ועונות השנה הלמדים לחיות בהרמוניה למרות השוני ביניהם.
במתנ"ס יעלים יום ראשון, 23.1.11, בשעה 16:00.
מחיר: 5 ₪ ילד/מבוגר.

*מתנ"ס 'קולייר' מזמין:ט"ו בשבט בגן המשאלות
בשיתוף: בתי ספר- 'עציון גבר', 'אלמוג' ו'צאלים', עיריית אילת, החברה להגנת הטבע וחיילי אוגמ"ר 80.
בתכנית: הפעלות, יצירה מחומרים ממוחזרים, דוכני מזון והופעות ממגוון הפעילויות של מתנ"ס 'קולייר'.
בגן המשאלות (מאחורי ביה"ס 'עציון גבר'), יום שני, 24.1.11, בשעה 16:30
הכניסה חופשית.

*הצגה חינוכית ומרתקת לגילאי 5-10 – 'אדם וחוה'
הצגת יחיד עם השחקנית עירית קשני, בוגרת בי"ס למשחק 'ניסן נתיב', המספרת ומשחקת את סיפורם של אדם וחוה.
הצגה מלאת דמיון, קסם, עומק ואהבה. עולם שלם של דמויות נחשף בפני הילדים והכל באמצעות שחקנית אחת.
בספריה העירונית, יום שלישי, 25.1.11, בשעה 17:00.
מחיר: 20 ₪, מס' המקומות מוגבל.

*רביעי משפחתי ב'מרכז לגיל הרך'
ליטוף בעלי חיים, מתקנים מתנפחים, עבודות יצירה ומטעמים מהמטבח של 'קולייר'.
יום רביעי, 26.1.11, בשעה 17:00, במתנ"ס 'קולייר'.
מחיר: 5 ₪ לילד.
ניתן לרכוש כרטיסיה הכוללת 10 כניסות, במחיר 3.5 ₪ לכניסה.

*פזית נוני בהופעה

תמונת כתבה


הופעה אקוסטית של פזית נוני, בת אילת, במסגרת סיבוב הופעות ארצי לרגל הוצאת אלבומה הראשון.
'בית פיליפ מוריי', יום חמישי, 27.1.11, 21:00.
כרטיסים: 08-6370004.

המלצת ספר


ארגז הקסמים של אריק / יניב חדד
בהוצאת 'אופיר ביכורים'

מעוניינים ללמד את ילדיכם להתנהל עם דמי הכיס בחכמה ולהיות צרכנים נבונים? הספר 'ארגז הקסמים של אריק', שנכתב על ידי היועץ הפיננסי יניב חדד, מקנה להם, כבר בגיל צעיר, מיומנויות צרכנות בסיסיות חשובות

אריק הוא ילד חמוד וסקרן שאוהב לגלות דברים חדשים. הוא יוצא לחופשה משפחתית לדיסנילנד. לפני הטיסה, סבו מעניק לו ארנק עם כסף לבזבוזים ומחשבון. אלה הם הכלים הראשונים של אריק ב'ארגז הקסמים', כלים שיעזרו לו לבזבז את כספו בתבונה - במהלך הטיול וגם אחריו. 'ארגז הקסמים' מתרחב, כאשר מתווספים לו כלים נוספים כשהוא לומד לעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות שלו ומסייעים לו להחליט מה באמת כדאי לו לקנות מבין הדברים שהוא רוצה.
הספר, המיועד לילדים וכתוב בשפתם, מדגים כיצד להיות צרכנים נבונים ומספק להם תשובות לשאלות צרכניות בסיסיות: איך משתמשים בשטרות ובמטבעות, מדוע חשוב לחסוך כסף, כיצד מנהלים תקציב ועוד.
יניב חדד, מפתח מערכי השיעור לגופים שונים, יועץ פיננסי וצרכני ומנכ"ל חברת Umber Financial LTD , בספר חדש וראשון מסוגו על עידוד חסכון והרגלי צריכה נבונים בקרב ילדינו. זהו ספרו השני של יניב חדד, מחבר רב המכר 'מהתיכון ועד הפנסיה'.

תמונת כתבה


מה חשבתי על הספר 'ארגז הקסמים של אריק'/ מאת: אור כרמון תלמיד כיתה ב'2 בבית ספר מצפה-ים
"בהתחלה קצת השתעממתי, אבל בסוף גיליתי עניין. בספר מסופר על ילד שקיבל דמי כיס ומאוד רצה להיות צרכן נבון והוא למד זאת תוך יומיים.
מה למדתי מהספר? קצת חשבון, איך לחסוך לעתיד. מה זה דיוטי פרי. וזה לא ממש חשוב כי אילת היא דיוטי פרי אחד ענק. בדיוטי פרי אין מע"מ. מע"מ זו תוספת לסכום שכבר צריך לשלם והמע"מ במקום לעבור לבעל החנות ולעובדים, עובר לממשלה לצורכי בנייה, כלי נשק לצבא שלנו וכולי.
מה זה להיות צרכן נבון? ידעתי גם קודם: אם אני צריך משהו, צרכן נבון חושב אם הוא באמת צריך לקנות את המשהו הזה ישר, או שהוא יכול לחסוך את הכסף הזה למשהו יותר חשוב. למשל: אני רוצה לקנות רכב שטח, אבל אני לא יודע לנהוג, אז למה לי לקנות בכלל רכב שטח? זה סתם בזבוז כסף (אין לי כסף בכלל בשביל לקנות רכב שטח). בספר, הילד, שקראו לו אריק, רצה לקנות מחשב נייד, מינוי למכבי ונעלי כדורגל. לא היה לו כסף להכל יחד, אז הוא החליט לוותר על כמה דברים שהוא חשב שהם פחות חשובים לו, והשאיר רק דבר אחד שהוא רצה: נעלי כדורגל. אריק עשה טבלה שמשווה בין נעליים שונות – איזו נעל, מה המאפיינים שלה למשל: איזה צבע, מי היצרן, באיזו חנות נמצאת הנעל ומה המחיר שלה. הוא גם כתב אם יש הנחות ומה המחיר הסופי, אחרי ההנחות. הוא לא הלך לחנויות שונות, אלא חיפש ב'גוגל' והשווה מחירים. הם בדיוק נסעו לדיסנילנד, אז אריק רצה לבדוק גם נעליים בדיוטי פרי. והוא מצא שם הרבה מבצעים. הסבירו לאריק שכל דולר אחד שווה בערך ארבעה שקלים, וגם הסבירו לאריק ששטרות הם לא משחק. ושטרות וכסף צריך לנהוג בהם בתבונה, כי כל מי שלא נוהג בתבונה בכסף שלו, בסוף יוצא בלי כסף. בסוף אריק החליט לא לקנות נעליים בדיוטי פרי, אלא לקנות אותם אחרי שיחזור מהטיול, כי נעליים שמצא בחיפוש באינטרנט עלו פחות וככה גם יישאר לו כסף לקנות מתנות לסבא ולסבתא. מזל שההורים של אריק שילמו על כל המתקנים כדי שיהיה לו כסף למתנות ודברים אחרים".