גדולי המוסיקאים יגיעו לפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית

מאת: או-מד מדיקל ● 8/2/2011 11:14 ● ערב ערב 2064
פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית שיתקיים בין ה-17 ל-26 במרץ, 2011, יארח את גדולי המוסיקאים מרחבי העולם לקונצרטים קאמריים ותזמורתיים, לסדנאות, כיתות אמן ולפעילויות רבות נוספות. תקציב הפסטיבל יעמוד על 3.1 מיליון שקלים
גדולי המוסיקאים יגיעו לפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית



פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית שיתקיים בין ה-17 ל-26 במרץ, 2011, בניהולו המוסיקלי של לאוניד רוזנברג יארח את גדולי המוסיקאים מרחבי העולם לקונצרטים קאמריים ותזמורתיים, לסדנאות, כיתות אמן ולפעילויות רבות נוספות. זוהי השנה השישית לפסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית, המארח את גדולי האמנים הקלאסיים מרחבי העולם למגוון קונצרטים קאמריים ולכיתות אמן, אותן יפקדו עשרות סטודנטים מהארץ ומחו"ל. השנה, יתפרס הפסטיבל על פני עשרה ימים ויציע קונצרטים של מוסיקה קאמרית, מוסיקה עתיקה, מחווה מיוחדת לנינו רוטה, חגיגות לרגל יום הולדתו של יוהן סבסטיאן באך, תחרויות מיתרים ופסנתר, מופע פלמנקו חושני ומסעיר, מופע בארוקי בבימוי ייחודי לכבוד פורים, ופעילויות רבות נוספות. במהלך ימי השבוע ינהלו סולני הפסטיבל כיתות אמן בעבור סטודנטים שיגיעו מרחבי העולם. אותם סטודנטים יעלו מספר קונצרטים קאמריים, בהם קונצרט מיוחד בריף הדולפינים. הפסטיבל יתקיים בתיאטראות אילת.

פסטיבל אילת יארח לראשונה בישראל במלואו את אחד מהרכבי הבארוק החשובים בעולם "גבריאלי קונסורט" (בריטניה) בניצוחו של פול מקריש ועם הרכב סולנים מובילים מהעולם: מהירי לוסון, ברברה קוזלז', ניקולס מולרוי וויליאם ברגר. גבריאלי קונסורט, הרכב נגנים וזמרים, יעלו בישראל את הבכורה לסיבוב עולמי בו יבצעו את יצירתו המונומנטלית של י. ס. באך - היוהנס פסיון.

אנסמבל הפלמנקו של מריה חונקל (ספרד) יעלה את המופע "קריאה אחרונה" – מופע חדש בשיתוף האמן סירו רומרו והמנהל המוסיקלי חואן פארילה. הרכב מוסיקלי ושני רקדנים יעלו יצירה הפונה ישירות לרגשות העצומים שמלווים את המבצעת שניה לפני שהמסך עולה והיא עולה לבמה.

גבריאלי קונסורט יפתחו סיבוב עולמי בביצוע "יוהנס פסיון" מאת י.ס. באך ואנסמבל מריה חונקל לראשונה בישראל יבצעו את המופע "קריאה אחרונה".

מחווה למלחין נינו רוטה לרגל 100 להולדתו – תזמורת אי-פלפיטי (ארה"ב) בניצוחו של אדוארד שמידר תבצע את מיטב המוסיקה לסרטים של המלחין האיטלקי שחיבר מוסיקה לסרטיו של פדריקו פליני, פרנסיס פורד קופולה ואחרים. את הערב תלווה תערוכת הצילומים "לה דולצ'ה ויטה" של צלם הפפרצי האיטלקי רינו ברילארי. תזמורת אי-פלפיטי תעלה גם את קונצרט פתיחת הפסטיבל, ובמרכזו הסטאבט מאטר של פרגולזי עם הזמרות אליזבט פון-מגנוס ואנה לה-פונטן (אוסטריה). מחוות נוספות יהיו למלחין אנטון ארנסקי בקונצרט ובו מבחר המוסיקה הקאמרית שלו, למלחין פרנץ ליסט לרגל 200 להולדתו בתחרות לפסנתרנים, ולרגל יום הולדתו של יוהן סבסטיאן באך בתחרות לקשתנים.

לכבוד פורים יקיים הפסטיבל שני אירועים מסקרנים: "המסכה הוונציאנית" קונצרט מבוים בניהולו המוסיקלי של יזהר קרשון ועיצובה של שרון אסיס: מוסיקה ונציאנית מהבארוק והרנסנס, בביצוע תיאטרלי משעשע ובתלבושות ססגוניות מהבארוק עם קריצה מודרנית. באירוע קרנבלי זה ישתתפו הזמרות יעלה אביטל וקלייר מגנאג'י, נגן המנדולינה אבי אביטל, הצ'לן האיטלקי ג'ורדנו אנטונלי והצ'מבליסט יזהר קרשון. כמו כן, תעלה התזמורת "אי-פלפיטי" .

הפסטיבל יארח את גדולי האמנים מרחבי העולם שיעלו באילת קונצרטים שזוכים להצלחה עצומה בפסטיבל היוקרתיים של אירופה: הצ'לן פיטר ויספלוויי (הולנד) יופיע עם הפסנתרן פאולו ג'קומטי (הולנד), הפסנתרן דיאן לסיץ' (אוסטריה) יופיע ברסיטל, הויולן מקסים ריזנוב (בריטניה) יופיע עם השלישייה שלו וגם עם הרביעייה הירושלמית (ישראל), וכן יופיעו הקלרניתן אנתוני פיי (בריטניה), הכנרת קלואי הנסליפ (בריטניה), הפסנתרנים אוקסנה יבלונסקאיה (רוסיה) וג'ייקוב בוגארט (הולנד), הכנר חגי שחם (ישראל), הצ'לן אלכנדר איבשקין (אנגליה), הצ'לן הלל צורי (ישראל), ורבים אחרים. הפסטיבל יציג לקהל יצירות מופת מהרפרטואר הקלאסי בהן הפנטזיה של שוברט, קברו של קופרן מאת ראוול, חמישיית הקלרנית של מוצרט ושל ברהמס, שמיניית המיתרים של מנדלסון, סונטה ארפג'יונה מאת שוברט, רומיאו ויוליה מאת פרוקופייב, מומנטים מוסיקליים מאת רחמנינוב ועוד.

כמידי שנה יתקיימו במסגרת הפסטיבל כיתות אמן לכמאה ועשרים סטודנטים מישראל ומרחבי העולם. את כיתות האמן יעבירו סולני הפסטיבל וכן פרופסורים מהקולג' המלכותי למוסיקה בלונדון, ביה"ס למוסיקה ג'וליארד ועוד ובהם דמיטרי בשקירוב ואדוארד גראץ'. השנה יחל הפסטיבל בשיתוף פעולה עם המרכז למוסיקה "קשת אילון": אמנים ומורים בכירים מסגל קשת אילון ישתתפו בפסטיבל כמנחי כיתות אמן לנגני כלי קשת וכמבצעים וחלקם ינחו גם את סמינר האביב 2011 שיתקיים הפעם במסגרת פסטיבל אילת. חידוש נוסף בפסטיבל יהיה סדנה למוסיקאים חובבים: נגנים מוכשרים מכל הגילאים יעבדו באנסמבלים עם מנחים שייבחרו מבין הסולנים והפרופסורים שילמדו בפסטיבל. המשתתפים החובבנים יקיימו קונצרט בסוף הסדנה.

פסטיבל אילת השישי יתקיים בתמיכתה של קרן ארניקה, עיריית אילת, משרד התרבות, משרד התיירות, שגרירויות איטליה, אוסטריה וספרד ותכנית הביי ארטס של המועצה הבריטית. הפסטיבל פועל בשיתוף עם הפדרציה הציונית בלונדון ועם כתב העת המוסיקלי גרמופון. הפסטיבל תמך השנה בפרס המוסיקה הקאמרית במסגרת פרסי הגרמופון היוקרתיים. תקציב הפסטיבל יעמוד על 3.1 מיליון שקלים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש