אמני 'פסטיבל הקאמרי' מסרבים לחרם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 22/2/2011 21:39 ● ערב ערב 2486
חודש לפני פתיחתו המיועדת של פסטיבל המוסיקה הקאמרית באילת. מפעיל לאחרונה ארגון BOYCOTT ISRAEL לחצים על האמנים שאמורים לקחת חלק בפסטיבל לבטל את השתתפותם. למרות הלחצים, האמנים מסרבים להיכנע
אמני 'פסטיבל הקאמרי' מסרבים לחרם




תמונת כתבה


אם לא יהיו שינויים וביטולים של הרגע האחרון הרי שבין התאריכים ה- 17 ל-26 במרץ, תארח אילת את פסטיבל המוסיקה הקאמרית בפעם השישית הרציפות. לאחרונה התברר כי ארגון BOYCOTT ISRAEL, שהפעיל זה מכבר שורה של לחצים על אמנים מתחום המוסיקה הפופלארית, פנה לאחרונה והפעיל לחצים על אמנים שאמורים לקחת חלק בפסטיבל המוסיקה הקאמרית באילת. בין השאר נשלח לאחרונה מכתב מטעם הארגון לתזמורת 'אי פלפיטי' שאמורה להשתתף בכמה קונצרטים בפסטיבל. במכתב מתבקשת התזמורת לבטל את ביקורה הקרוב בארץ. בתגובה למכתב הבהירו גורמים בתזמורת כי לא יניחו ללחץ זה להשפיע על הגעתם לפסטיבל באילת. התזמורת הינה הרכב בינלאומי המורכב מסולנים צעירים, זוכי פרסים מרחבי העולם, שמתאחדים לביצוע קונצרטים משותפים. התזמורת חרטה על דגלה את מסר הגלובליות, קירוב הלבבות והמוסיקה הטובה. בין השאר תבצע תזמורת 'אי פלפיטי' בפסטיבל באילת, יצירה שנכתבה על ידי המלחין הסורי המועמד לפרס האמי, כארים רוסטום, יצירה שמשלבת מוטיבים של נגינת כליזמר. בתגובה לניסיונות אלו מסר השבוע לאוניד רוזנברג, מנכ"ל הפסטיבל: "אנו רואים בפסטיבל אילת בפרט ובמוסיקה בכלל, גשר בין עמים ותרבויות וכלי להפצת מסר של שלום ושיוויון".
פסטיבל אילת יתקיים במהלך עשרה ימים באולם תיאטראות אילת, במהלכו יושמעו למעלה מעשרים קונצרטים שיבוצעו על ידי עשרות אמנים מהשורה הראשונה בעולם. בין השאר יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל בעיר כתות אמן בהשתתפות חלק מהאמנים הגדולים. עשרות סטודנטים למוסיקה מהארץ ומחו"ל צפויים לקחת חלק בכתות האמן ובמופעים השונים. בין השאר יציע הפסטיבל השנה קונצרטים של מוסיקה קאמרית, מוסיקה עתיקה, מחווה מיוחדת לנינו רוטה, חגיגות לרגל יום הולדתו של יוהן סבסטיאן באך, תחרויות מיתרים ופסנתר, מופע פלמנקו חושני ומסעיר, מופע בארוקי בבימוי ייחודי לכבוד פורים ופעילויות רבות נוספות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש