פרסומת
דלג

ההסתדרות על הפרטת הנמל: "אין לזה סיכוי"

מאת: עומר כרמון ● 6/4/2011 15:08 ● ערב ערב 2492
בהסתדרות קיבלו בהפתעה את החלטת רשות החברות הממשלתיות להתחיל בהליך הפרטת חברת נמל אילת. יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי: "אם הם חושבים שהם יכולים לפרסם מכרז מבלי להגיע להסכם עמנו, הם יישארו רק עם הנייר". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "רשות החברות טעתה בטיימינג". שר האוצר, יובל שטייניץ: "פיתוח הנמל יביא לשגשוג העיר אילת"
ההסתדרות על הפרטת הנמל: ''אין לזה סיכוי''

בהסתדרות קיבלו השבוע בהפתעה את החלטת רשות החברות הממשלתיות להתחיל בהליך הפרטת חברת נמל אילת. יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, אמר ל'ערב ערב': "שום הפרטה לא תצא לפועל בלי שיתוף הפעולה של העובדים. אם הם חושבים שהם יכולים לפרסם מכרז מבלי להגיע להסכם עמנו, הם יישארו רק עם הנייר". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "רשות החברות החליטה להפריח בלון ניסוי כדי לראות כיצד אנחנו מגיבים. סכסוך העבודה בנמל אילת יכלול גם את נושא ההפרטה".

"מרבית הנושאים לא הוסדרו"


בהודעה שפרסמה השבוע רשות החברות הממשלתיות, היא מבקשת לקבל עד ה- 19 במאי, הצעות לרכישת מניות חברת נמל אילת. מדובר במיון מוקדם של הצעות, שלאחריהן אמור להיקבע מתווה ההפרטה המדויק. נושא חיבור נמל אילת לרכבת, שאמור היה להעלות במידה ניכרת את ערכו, לא מוזכר כלל במסמכי המכירה. מה שמעיד אולי על הסיכוי הנמוך כי הפרויקט ייצא לפועל בשנים בקרובות.

"הם לא יכולים להפריט שום דבר מבלי שייסגרו איתנו את כל הנושאים שסוכמו כמתווה למו"מ", אמר ל'ערב ערב' יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי: "במו"מ שמתנהל כעת, לא סוכמו מרבית הנושאים. לדוגמה: הבהרנו כי לא נסכים שהמבנה הארגוני ישונה ללא הסכמתנו. אנו דורשים לאפשר לעובדים לרכוש חלק ממניות החברה. אין כל סיכום בנושאים הפנסיונים: פנסיה תקציבית של הוותיקים, פנסיה צוברת, פנסיה של דור ב'. מי ייקח את האחריות על ההפרשות האלה? אם בעלי המפעל יפשוט את הרגל, מה יקרה עם העובדים?".

השבוע, התפרסמה ידיעה לפיה יוצע לעובדים מענק של 35 אלף שקלים.
"איתנו דיברו על 90 אלף שקלים, וגם לזה לא הסכמנו. יש הרבה הצעות שעלו על השולחן- אפשרויות לפיצויים מוגדלים. פרישות מוקדמות למי שמעוניין. אבל מרבית הנושאים עדיין לא הוסדרו".

"הם טעו בטיימינג"


יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר ל'ערב ערב': "בלי להסדיר את נושא הביטחון התעסוקתי של העובדים והנושא הפנסיוני, לא תהיה הפרטה. לא יכול להיות שרשות החברות תנהל עמנו מו"מ מאוד אינטנסיבי לגבי ההשלכות ההפרטה על העובדים. ואז אני קם בבוקר, ומודיעים לי שיש מכרז. הם טעו בטיימינג. היו צריכים לסגור את תנאי העובדים ורק אז לצאת להפרטה. מה שהם עשו זאת הפרחת בלון ניסוי כדי לראות כיצד אנחנו מגיבים. הודעתי לרשות החברות הממשלתיות שאנו בוחנים את צעדינו".

"צעד חשוב בהפרטת הנמלים"


מרשות החברות הממשלתיות נמסר: "הליך המכירה התגבש לאחר עבודת צוות ממושכת של רשות החברות הממשלתיות, משרד התחבורה, רשות הספנות, אגפי האוצר, חברת נמלי ישראל, חברת נמל אילת ואחרים. עבודת הצוות כללה ייעוץ של חברת הייעוץ האסטרטגי TASC ושל חברת הייעוץ הבינלאומית Rebel group המתמחה, בין היתר, בנמלים.

שר האוצר, יובל שטייניץ, ציין, כי "הפרטת חברת נמל אילת מהווה צעד חשוב בהפרטת הנמלים, ביישום הרפורמה בנמלים משנת 2005 ועידוד התחרות בענף הנמלים. נמל אילת הינו נמל אסטרטגי המהווה שער דרומי של מדינת ישראל, ופיתוחו יביא לשגשוג הדרום והעיר אילת בפרט".
מנהל רשות החברות הממשלתיות, רו"ח דורון כהן, הוסיף: "הפרטת חברת נמל אילת תוביל לפיתוח של הפעילות הנמלית והלוגיסטית בעיר אילת וסביבתה על ידי גורם פרטי שיש לו את היכולות לכך, והוא מתמחה בהפעלת טרמינלים. ההפרטה נועדה להביא לגידול משמעותי בשינוע הסחורות ובתנועת התיירים בנמל. כל זאת - כחלק מהרפורמה במערך הנמלים בישראל".

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש