פרסומת
דלג

אורי אסרף: האילתים מפחדים

מאת: עומר כרמון ● 9/8/2013 09:45 ● ערב ערב 2614
יו"ר סיעת 'יש עתיד באילת': "יש הרבה אנשים שתומכים בנו, אבל מפחדים לעשות את זה בקול רם, כי מפחדים שאולי מחר יעשו להם בעיות עם הפרגולה בבית, אולי יעשו להם בעיות בעסק". סגן שר האוצר, מיקי לוי: "אורי אסרף יהיה ראש עירייה בעוד חמש שנים". לוי הביע תמיכה בהקמת קזינו ולא היה אופטימי לגבי הסיכוי לממש את פרויקט רכבת והכללת הגמלאים בהטבת המס
אורי אסרף: האילתים מפחדים



יו"ר סיעת 'יש עתיד באילת', אורי אסרף, אירח השבוע את סגן שר האוצר, מיקי לוי, לשיחה עם תושבי העיר, ולא חסך את ביקורתו מהדרך שבה מתנהלים ענייני העיר. "יש הרבה אנשים שתומכים בנו, אבל מפחדים לעשות את זה בקול רם, כי מפחדים שאולי מחר יעשו להם בעיות עם הפרגולה בבית, אולי יעשו להם בעיות בעסק - כל מני דברים. אתם יודעים איך זה עובד באילת. אנשים מפחדים", אמר אסרף, "מאחורי הקלפי אתם לבד. לא מצביעים בשביל החבר שסידר לך קומבינה בהנדסה - כי ההנדסה לא עובדים כמו שצריך, או ארגן לך אישור לעסק כי העירייה לא מבינה שצריך לעזור ליזמים... הצגתי 150 פרויקטים לעירייה. אבל עברו חמש שנים ושום דבר לא התקדם... צריך להסתכל במספרים, כל אחד בתחום שנוגע אליו, לא רק על כיכרות וכבישים ולהחליט מי צריך להיות ראש העירייה הבא".

לצד דברי הביקורת הדגיש אסרף, כי אין הוא תומך במועמדים האחרים לראשות העירייה. "לא זיהינו מישהו שהעיר תקום ותיפול לפי השיטה שלו", הוא אמר ודחה את הצעתו של עו"ד יוסי בדש, שנכח במפגש, להתמודד בעצמו לראשות העירייה. "ההנחה שלנו היא שלא ננצח בבחירות", הסביר אסרף, "זאת לא חוכמה לצאת למלחמה ישר בהתחלה ולהפסיד את הכל. אפשר לשנות הרבה במועצת העיר. נוביל מהלכים ונביא כסף, בזכות הקשר עם משרד האוצר. לא יהיה ראש עירייה שירצה להתנגח בנו".

מדוע גדעון סער לקח את הקרדיט?


סגן שר האוצר, מיקי לוי, הביע את ביטחונו כי אסרף ייבחר לראשות העירייה בעוד חמש שנים. "יש לו גם את האנרגיות המתאימות והחומר המתאים", הוא אמר, "אני מאמין באיש הצעיר הזה ומאמין שנוכל להכניס שלושה נציגים של 'יש עתיד' למועצת העיר, כדי לאזן אותה, כדי להביא פוליטיקה חדשה. לחברי המועצה האלה יהיה קשר ישיר עם 19 חברי כנסת בירושלים וחמישה שרים מרכזיים". בהמשך דבריו, הביע לוי תמיכה בקזינו וברכבת לאילת שתמומן על ידי משקיע חיצוני ולא הממשלה, שקופתה ריקה והתלונן על כך שניטל מהמפלגה הקרדיט על אי הטלת המע"מ באילת: "הכי קל היה להטיל מע"מ באילת כי היינו צריכים כסף. אבל זה לא קרה, בזכותו של ראש העירייה ובזכותו של אורי אסרף שטייל במסדרונות שלנו", הוא סיפר, "על חלק מהעשייה שלנו במשרד האוצר, אחרים לקחו את הקרדיט. שר האוצר, יאיר לפיד, קיבל בשעה ארבע לפנות בוקר את ההחלטה לא לבטל את הפטור ממע"מ באילת. אז למה השר גדעון סער התקשר לראש עיריית אילת כדי להגיד לו: 'אין מע"מ באילת'. זאת לא היתה החלטה שלו (של סער, ע.כ), זאת היתה החלטה של שר האוצר. זאת הפוליטיקה האחרת שאנחנו מדברים עליה".

אין תקווה לגמלאים


לוי נשאל מדוע הגמלאים באילת אינם נכללים בהטבת המס המוענקת לתושבי העיר במסגרת חוק אזור סחר חופשי והשיב: "אפשר להמשיך לתת לא רק לגמלאים של אילת, אלא בכל הארץ ולאמהות החד הוריות ולהוסטלים, והרשימה כל כך ארוכה שאני לא יודע מאיפה להתחיל. אבל עם חיסרון הכיס שיש במדינת ישראל: גירעון של 40 מיליארד שקלים ו-60 סכסוכי עבודה במשק, אם נפרוץ את תקרת ההוצאה, בשנת 2015 אאלץ להטיל מסים נוספים, ואני לא רוצה להיות שם. עשינו שני מהלכים: לא הטלנו מע"מ על אילת למרות שהיו עלינו לחצים אדירים בנושא. לא הטלנו מע"מ על תיירות נכנסת".

בתגובה להתבטאות שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי יש להכניס צבא לנמלים, במידה וישבתו, אמר לוי: "עם כל הכבוד לשר בנט, זה לא היה נכון להגיד את זה. אני מכבד מאוד את העבודה המאורגנת על ידי ההסתדרות. אבל גם שם יש מה לשנות".

אין כסף לרכבת


ראש העירייה לשעבר, גדי כץ, הביע חשש מעתיד העיר ולחץ על השר לקדם את פרויקט הרכבת: "אני מודאג מאוד מהעתיד של אילת, הוא אמר, "העיר שלנו בנויה רק על תיירות ומה שמתפתח בעקבה יגמור את אילת. אזור הסחר החופשי נחקק בכנסת כדי להכשיר קרקע פורייה למפעלים שיגיעו לאילת. במקום זה, החוק הפך לחוק פטור ממע"מ וכל שנה רבים בכנסת: 'ניתן לאילת או 'לא ניתן לאילת'. רכבת לאילת תיתן לנו הגנה מול מה שהולך בעקבה. אני שומע שמשקיעים ארבעה מיליארד שקלים ברכבת העמק, אם משקיעים ארבעה מיליארד שקלים בשטות הזאת, מדוע לא לעשות רכבת לאילת?"

סגן שר האוצר השיב לכץ, כי למדינה אין כסף להשקיע כעת ברכבת לעיר, אבל אם יבוא יזם שיממן את הפרויקט, הוא יתקבל בברכה: "אני יכול להיות מאוד פופולארי בעיני האנשים ולהגיד שאני עושה את זה. אבל בחיסרון הכיס הקיים, אין כסף", אמר לוי. "אם יהיה מישהו שיחתום, כמו ב'כביש 6', על הקמה והפעלה והחזרה למדינה לאחר 20-30 שנה, הייתי הולך על זה. אני חושב שצריך לחפש מנועי צמיחה לאילת. אני לא רוצה להתערב בענייניה המוניציפאליים של העיר ולהגיד מי יהיה ראש עירייה. אבל אני חושב שהדרישה צריכה לבוא מהחלק המוניציפאלי. הוא מתווה את הדרך. אף אחד לא יתנדב לתת לאילת, אם הדרישה לא תבוא מההנהגה המוניציפאלית. אין סיבה שייסעו לבולגריה לבזבז את הכספים שלנו בקזינו או יעברו לירדן. אפשר לעשות קזינו מוגבל, עם חוק חזק ומשטרה חזקה. אפשר להוציא את זה לפועל, זה חלק ממנועי הצמיחה של העיר. ברור לחלוטין שאי אפשר להישאר במצב הזה".

נגד פיקוח על מחירים


בתשובה לשאלה לגבי פיקוח על שמירת הפטור ממע"מ באילת ברשתות הגדולות, אמר לוי: "במדינת ישראל יש עודף רגולציה. לכל דבר יש רגולטור. אנחנו רוצים להוריד את עודף הרגולציה כדי לאפשר חופש פעולה. זה לא טוב לכלכלה חופשית. האפשרות היחידה היא שאנשים לא יקנו במקום יקר. אם מדובר במצרך לא מפוקח. אין מה לעשות. אני לא רוצה פיקוח על הקפה ב'ארומה', 'קפה קפה' או על הג'ינס ב'משביר'. אחרת, כל מדינת ישראל תהיה רגולציה. לי אין שליטה על הנושא הזה. יש עדיין מוצרים בפיקוח: לחם, חלב ודברים כאלה".

אורי אסרף התערב בשיחה כדי לתקן את דברי השר בנושא הרכבת והקזינו: "אנחנו פועלים כדי שיהיה ברשתות מחירון רשמי כולל במע"מ, כדי שבאילת המחיר יהיה ללא מע"מ. הסיעה מקדמת את זה", הוא הדגיש, "לגבי הקזינו, עוד לא החלטנו אם אנחנו תומכים בזה. אני חושב שיש כלים אחרים שיכולים לקדם את העיר: מרכז קונגרסים, עבודה מועדפת לא רק לענף התיירות ועוד. יש פה המון כסף שמתגלגל בעיר. אנחנו יכולים להיות פנינה בים האדום".


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש