היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 10/7/2014 15:17 ● ערב ערב 2662
היכל התרבות

שיר לשבת -אני רואה הר / עודד פלד



תמונת כתבה


אֲנִי רוֹאֶה יַעַר
אֲנִי אוֹמֵר: אֱלֹהִים,
עֲשֵׂה אוֹתִי צְוִיחַת צִפֳּרִים, רוּחַ בָּאֲמִירִים

אֲנִי רוֹאֶה גֶּשֶׁם
וְאוֹמֵר: עֲשֵׂה אוֹתִי צָלוּל וְזוֹרֵם

אֲנִי רוֹאֶה הַר
אֲנִי אוֹמֵר: אֱלֹהִים,
עֲשֵׂה אוֹתִי הַר

מתוך "פתח דבר" [מִבחר שירים 2005-1973], הוצאת קֶשֶׁב לשירה, 2006
באדיבות האתר של נילי דגן, nillydagan.com.

תיאטרון קהילתי מבוגרים מציג: יתוש בראש



תמונת כתבה


מאת: ג'ורג' פדו, תרגום: ניסים אלוני, בימוי: עדה ים מירסקי, לאוניד גוזמן, תפאורה: ואדים קובלנצ'יק, ע. במאי: ליחיה טמביני.
כשיתוש נכנס למישהו בראש, הוא מסוגל לעשות דברים לא הגיוניים...גבי שנדביז מקנאה לבעלה... מר הומנדיז מקנא לאישתו...אטיין מקנא לאנטואנט ורק את מר רגבי אף אחד לא רוצה. במלון "המי ומי" נפגש כל אחד עם אשתו של האחר (קומדיית תדרים פרועה). משתתפים: אנה וייס, אלונה שאולי פאר, רונית רהבני, מונדי איציק, סופי סטחרס, לטיסיה לאונט, מנחם סביר, רויטל לופוביץ, שירה מירסקי, אופיר קן-לי, בר אביטן, לידור דבח.

מוצאי שבת, 12.7.14, 20:30 וביום ראשון, 13.7.14, בשעה 19:30, במתנ"ס 'בית רובין'. כניסה 25 ₪.

מועדון הסרט הטוב: העבר



תמונת כתבה


הבחירה הרשמית פסטיבל קאן. אחמד חוזר מטהרן לפריז כדי לסגור סופית את הגירושים מאשתו. בבית שהיה פעם שלו מחכים לו כעת אישה שעדיין כועסת ועדיין אוהבת, שתי בנות, גבר חדש שתפס את מיטתו, ילד פגיע, ואישה נוספת שאולי קשורה לסיפור ואולי לא, השוכבת מחוסרת הכרה בבית החולים.
יום שני, 14.7.14, 18:30 ויום שלישי, 15.7.14, 20:50. 'תיאטראות אילת'.

ג'אז 2014



תמונת כתבה


פסטיבל ג'אז בים האדום אילת יתקיים בנמל אילת בין התאריכים 24-28 באוגוסט.
ניהול אמנותי: דובי לנץ ואלי דג'יברי

חשיפה ראשונה
הזמרת והפסנתרנית זוכת פרסי הגראמי דיאן שור
החצוצרן האמריקאי טרנס בלנשרד
אגדת הג'אז ד"ר לוני סמית
גדולת זמרות הג'אז של ברזיל: לני אנדרדה
הפסנתרן והמלחין פרד הרש

חמישיית עומר אביטל
פסטיבל הג'אז הבינלאומי חוזר בשנתו ה-28 בארבעה ימי פסטיבל תוססים ומלאי מוסיקה משובחת עם מופעים של אמני ג'אז מכל העולם בהם אמנים ישראלים מובילים
פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים זו השנה ה-28, בניהול אמנותי משותף של איש הרדיו דובי לנץ והמוסיקאי אלי דג'יברי. עבור לנץ ודג'יברי זו השנה השלישית ברציפות לשיתוף פעולה פורה ומוצלח לאחר שניהלו אמנותית את שני פסטיבלי הג'אז בקיץ בשנתיים האחרונות וגרפו תשבחות רבות וחיבוק גדול מן הקהל הרב ומהתקשורת.
גם השנה תשלב התכנית האמנותית של הפסטיבל מוסיקאי ג'אז בינלאומיים וישראליים מובילים, ענקי ג'אז ואמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הג'אז בעולם.

פסטיבל הג'אז משיק תוכנית צעירים
חמישה ימים של סדנאות ג'אז וכתות אמן לצעירים (גילאי 14-21) אשר יקדימו את הפסטיבל ויתקיימו בין התאריכים 20-24 באוגוסט בבית ספר שדה, אילת. מנהל תכנית הצעירים של הפסטיבל: עמית פרידמן.
הסדנאות יועברו ע"י אמני ג'אז מובילים אשר ישתתפו בפסטיבל השנה.
בין פעילויות סדנאות הג'אז : נגינה בהרכבים, סדנאות כלי, כיתות אמן וג'אם סשן מידי ערב. פרטים והרשמה לסדנאות באתר הפסטיבל: www.redseajazzeilat.com
הבמה הפתוחה של פסטיבל הג'אז תמוקם גם השנה ברחבת הפסטיבל ותוקדש להרכבים צעירים ישראלים נבחרים אשר יפתחו ערב ערב את מופעי הפסטיבל בשעה 19:00 ויופיעו במהלך לילות הפסטיבל בזמן הפוגות המופעים המרכזיים.
פסטיבל הג'אז מאתר נגני ג'אז צעירים ברחבי ישראל זה עשר שנים. בכל שנה מגישים הרכבי ג'אז צעירים את מועמדותם לתחרות. מתוך המגישים נבחרים עשרה הרכבים אשר מתחרים על מקום על במת הפסטיבל הפתוחה.
חמשת ההרכבים הטובים ביותר זוכים בכל שנה להתארח בפסטיבל, להופיע על הבמה הפתוחה וברחבי העיר אילת ומסומנים כדור הבא של סצינת הג'אז המקומית.
תחרות הרכבי הג'אז הצעירים תתקיים ביום שישי 11/7 בשעה 14:00 במועדון 'האזור' בתל אביב. ניתן לרכוש כרטיסים לתחרות. מנהל התחרות: עמית פרידמן. שופטים : עמית פרידמן, דובי לנץ ויונתן וולצ'וק.
במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תמוקם גם השנה בחוף 'הדקל'. במת הג'אם של הפסטיבל מארחת מדי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל ואמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי.
אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז.
יוסי חן, מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני אילת, אשר מנהל את הפקת הפסטיבל מטעם עיריית אילת, מסר: "השנה שמנו דגש גדול בתוכנית על שילוב אמנים אשר גדלו בפסטיבל הג'אז לאורך השנים לצד אמני ג'אז מובילים מחו"ל. אמנים אשר החלו לפקוד את הפסטיבל כנוער שוחר ג'אז ואמנים בתחילת דרכם לפני 10-15 שנה וכיום אמנים מובילים בסצנת הג'אז העולמית: אלי דג'ברי, עומר אביטל, אבישי כהן, דניאל פרידמן ועוד. זאת כחלק מראיה של טיפוח דור העתיד של ענף הג'אז בארץ ובעולם. כחלק מחשיבה זו הקמנו השנה את מחנה הקיץ לצעירים: 4 ימים של סדנאות וכיתות אמן בהם יפגשו וילמדו כ- 50 צעירים מוכשרים עם בכירי אמני הג'אז בעולם. אנו תקווה כי צעירים אלו יגדלו להיות הדור הבא של שוחרי הג'אז ואמני הג'אז המובילים בישראל ובעולם".

קצרים


סיפורי בדים בצבע
תערוכת ציורים מבית הסטודיו לאמנות של ויטה ארז.
אשכול פיס. לפרטים: 057-7351123.

המלצת ספר: חדש: איש הישר בעיניו

תמונת כתבה


הוצאת 'טוטם' גאה להציג את "איש הישר בעיניו" - ספרו החדש והמבריק של מאיר עוזיאל, אחד הכותבים המקוריים, השנונים והאהובים בישראל.
נא להכיר: הבחורה שהמציאה את הביצים הקשות; הנשר שאהב להיות חופשי ובסוף גמר בכלוב של המלך המושחת; המלאך ביש-המזל שאיבד את כרטיס החבר שלו במועדון המלאכים ונאלץ, לצערו הרב, לרדת לאדמה ולחיות כמה מאות שנים בין בני האדם; המדען העקשן שחיפש את המספר היפה ביותר בעולם; בונה המרכבות היפהפיות, שנחשבו ללמבורגיני ולפרארי של עולם התנ"ך... וזה רק חלק קטן מן הנפשות הפועלות המופלאות ב"איש הישר בעיניו", שעלילתו הססגונית מערבבת המצאות דמיון עליז ופרוע, ז'אנרים ספרותיים ומצבי רוח, ריאליזם פנטסטי עם תככים פוליטיים, רומנטיקה מרגשת והומור חכם, אירוני וחסר גבולות.
הספר מביא את סיפורם של אנשים, בעלי חיים ויצורים על-טבעיים שחיו בימים נפלאים ונשכחים שהיו אי פעם – ימים של יצירה ודמיון, של חופש משלטון עריצות ומגחמות אכזריות של רודנים. תקופה חד-פעמית שלא תשוב עוד; שבה כל אחד יכול היה לעשות מה שמצא חן בעיניו, להגשים את משאלות לבו ולראות ברכה בעמלו.
רק מאיר עוזיאל יכול היה לכתוב ספר כזה, הנקרא בקלילות סוחפת ומשעשעת כזאת ועם זאת עוסק בעניינים הכי רציניים ועמוקים שיש – אהבת החופש ושנאת השעבוד, התשוקה לידע מדעי והגעגוע שאינו נגמר לאהבת ילדות אבודה – והכל ברגישות מפליאה ובשפה זריזה וקולחת, תוך העמדת דמויות בלתי נשכחות במצבים לא שגרתיים, המצטרפים לכדי חגיגת ספרות מרהיבה וצובטת-לב.
"איש הישר בעיניו" הוא הרומן הרביעי של מאיר עוזיאל, בצד ספרי סיפורים קצרים, הומור וסאטירה שפרסם בעבר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש