כל מה שרצית לדעת על השתלות שיניים

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/7/2015 10:03 ● ערב ערב 2713
קשה היום למטופלים לקבל החלטה האם כדאי לעבור השתלת שיניים. מה הפלא? הפרסומים מציעים שלל פתרונות קסם לאובדן שיניים, והמטופלים הולכים לאיבוד וקשה להם לקבל חוות דעת אובייקטיבית ומדויקת.
כל מה שרצית לדעת על השתלות שיניים

יצאנו לשאול את ד"ר אלה פייבישבסקי, רופאת שיניים בעלת מרפאת שיניים פרטית באילת, כדי לקבל תשובות החלטיות בעניין.

מתי נדרשת השתלת שיניים?
"השתלת שיניים נדרשת כאשר למטופל חסרה שן אחת או יותר, כאשר שן פגומה ולא ניתן לשקם אותה עם פרוגנוזה טובה לטווח הארוך, לאחר הזנחה או מחלת חניכיים נמשכת, לעיתים מסיבות גנטיות. עם זאת, כדאי להבהיר – מטרת העל שלנו היא להציל כל שן שאפשר ולהימנע ככל האפשר מלעקור. במקרים רבים, אנו מצליחים להציל שיניים בעזרת טיפול נכון ומקצועי".

מה הופך את השתלות השיניים לכל כך פופולריות?
"השתלים הדנטליים הפכו לכל כך פופולריים מכיוון שהם הפתרון הכי קרוב לשן טבעית מבחינת חוזק, נוחות ואסתטיקה. אבל עדיין צריך לזכור ששתל הוא רק חיקוי של שן ואין תחליף לשן המקורית. לכן צריך קודם כל לעשות הכל על מנת לשמר את השיניים". 

מהן השיטות המומלצות ביותר כיום? 
"ישנן כיום מספר רב של שיטות לביצוע השתלת שיניים , לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכל מטופל צריך להתאים את השיטה המתאימה למקרה הייחודי שלו. צריך לזכור שאין קיצורי דרך. המטופל שמגיע אלינו עובר בדיקה קלינית של חלל הפה בשילוב עם צילומי רנטגן ו- CT והיסטוריה רפואית. בהתייעצות עם המטופל, אנחנו מקבלים החלטה לגבי תוכנית הטיפול המתאימה לו ביותר". 

האם יש סיכון בביצוע שתלים דנטליים?
"השתלים הדנטליים היום בטוחים מאוד ואחוזי ההצלחה גבוהים מאוד כאשר הטיפול מבוצע על ידי רופא שיניים מיומן ומנוסה ובעזרת טכנולוגיות מתקדמות. אנחנו זהירים מאוד עם מטופלים שהם מעשנים כבדים, סובלים מסכרת לא מאוזנת או נוטלים תרופות נגד אוסטיאופורוזיס. אצל מטופלים אלה אחוזי ההצלחה נמוכים יותר". 

האם השתלת השיניים הינה פעולה כואבת? 
"השתלת שיניים הינה פעולה פשוטה מאוד שמבוצעת תחת הרדמה מקומית, כך שהמטופל לא חש כל כאב. במקרים רבים אנחנו משתמשים בשיטת ה –FLAPLESS אשר בה השתלות השיניים מתבצעות על ידי חתך מזערי בלבד וללא תפירה. בנוסף, אנו משתמשים בשיטות אלטרנטיביות כגון טיפול בהומיאופתיה במהלך הטיפול על-מנת להפחית את הלחץ והמתח של המטופל ולקצר את זמן ההחלמה".

מהם אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים?
"אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים נחשבים לגבוהים מאוד, זאת במידה והטיפול נעשה על ידי רופא מיומן ומקצועי, על פי צילומי CT ובתנאים סטריליים מחמירים ותחת כיסוי תרופתי מתאים. אנחנו זהירים מאוד בבחירת המקרים והתאמת תוכנית הטיפול האופטימלית.
לאחר השלב הכירורגי, אנחנו מקפידים מאוד בשלב השיקום (כתרים או שיקום נשלף על השתלים) על עבודה מול מעבדות אומן ברמה הגבוהה ביותר, ועל שימוש בחומרים הטובים והמתקדמים ביותר שיש, וכמובן משקיעים הרבה מאמץ בשיתוף  פעולה עם המטופל , בתחזוקה התקופתית שהיא תנאי חשוב מאוד לשמר את ההצלחה של הטיפול לאורך זמן רב יותר". 

ד״ר אלה פייבישבסקי הינה רופאת שיניים בעלת מרפאת שיניים פרטית באילת, לפרטים נוספים והתייעצות, טלפון: 08-6375595.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש