נותנים כבוד במקומות הבילוי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/8/2017 18:17 ● מה נשמע 507
שבעה בעלי מקומות בילוי באילת, הצטרפו למיזם העירוני, שנועד להפוך את מקום הבילוי למוגן, בטוח ומכבד ● תאורה בהירה בשירותים של מקום הבילוי, תליית כרזות המעודדות נורמות חברתיות חיוביות, הכשרות של הברמנים וצוות המלצרים בחיזוק היכולת לזהות סימני מצוקה, איתור וטיפול באלימות והטרדה מינית והתחייבות לדיווח מיידי לגורמי משטרה ורווחה במקרה של אירוע חריג ● על אלה ועוד התחייבו בעלי העסקים המשתתפים בפרויקט ויחתמו בהתאם לכך על אמנה
נותנים כבוד במקומות הבילוי

חזית עסקים אלה תודבק מדבקה המציינת, כי המקום נושא תו תקן "Respect" המעיד, כי המקום הינו מקום בילוי בטוח. היוזמה שהחלה על ידי הממונה על טיפול בנפגעות תקיפה מינית בעיריית אילת - סופיה גורדייב, הפכה ליוזמה ממשלתית, כאשר תכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת אילת הצטרפו אליה. 
'פאב הדובים' ובר 'האקדמיה' באילת, היו הראשונים לקבל את התו. בשבועות הקרובים יצטרפו גם אבניו ביץ' ופיפט אבניו, המבשלה, קרייזי אלפנט ומועדון הלילה סלינה ובהמשך הכוונה לרתום את כל מקומות הבילוי בעיר. תו תקן  ”Respect" ניתן למקומות בילוי, שמקפידים כאמור על ביצוע פעולות החיוניות להגנה על מבלות ומבלים מפני אלימות והטרדות מיניות, דואגים לכך שכל עובדי המקום יהיו מודעים וערניים לנושא כחלק מתפקידם. עוד כחלק מיישום המיזם, ילבשו גם הברמנים חולצות הנושאות מסרים: "אחי, פשוט שאל מה שלומה", "לבלות ולשתות ביחד וליהנות בלי פחד", "היא בצרה, קרא לברמן לעזרה". עוד במקומות אלה, יבוצעו סיורים תכופים של גורמי האכיפה העירוניים, ביניהם משטרה ושיטור עירוני. 

 


תו התקן הינו פרי שיתוף פעולה בין הרשויות, עיריית אילת, המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל לבין מקומות הבילוי והבליינים על בסיס של כבוד הדדי, אחריות חברתית ושותפות. את היוזמה הובילה סטודנטית לתואר שני בניהול ויישוב סכסוכים בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון – סופיה גורדייב, המנהלת את מרכז הסיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית בעיריית אילת. התהליך כלל סקר סטודנטים על נורמות חברתיות בתרבות הבילוי ושולחנות עגולים בשיתוף כל הגורמים ולאחריהם גיבוש התוצרים. "הייחודיות של התוRespect  הוא בשיתופי הפעולה העירוניים והממשלתיים באמצעות תכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, עיריית אילת באמצעות מינהל תפו"ח, משטרה, אגודה למלחמה בסמים, ארגונים נשיים (ויצ"ו ונעמ"ת) ובעלי מקומות בילוי בעיר אילת. מדובר במכפיל כוח של ההשפעה" ציינה גורדייב. 
מצורפות תמונות מפאב הדובים עם ראש העירייה, סופיה, מגי טובל מנהלת תכנית "עיר ללא אלימות ובעל הפאב - בן עדה. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש