פרסומת
דלג

יהדות - פרשת 'וישלח’

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: מערכת ערב ערב ● 1/12/2017 09:50 ● מה נשמע 524
פרשת וישלח היא פרשה רצופת מאבקים פנימיים וחיצוניים שעוברים על יעקב אבינו. ללא ספק החיים של יעקב אבינו היו חיים לא פשוטים בכלל, עם כל זאת, ולמרות כל הצרות שעברו עליו, יעקב אבינו נשאר דבק באמונתו בבורא עולם והמשיך כל חייו לחנך את ילדיו להאמין בה' ולעבוד אותו
יהדות - פרשת 'וישלח’

 

פרשת 'וישלח’


פרשת וישלח היא פרשה רצופת מאבקים פנימיים וחיצוניים שעוברים על יעקב אבינו. ללא ספק החיים של יעקב אבינו היו חיים לא פשוטים בכלל, עם כל זאת, ולמרות כל הצרות שעברו עליו, יעקב אבינו נשאר דבק באמונתו בבורא עולם והמשיך כל חייו לחנך את ילדיו להאמין בה' ולעבוד אותו.

בתחילת הפרשה מתכונן יעקב למפגש הרי גורל עם אחיו עשו הרשע. בזמן שיעקב בא בטוב, שולח מתנות לעשו, עשו לעומתו בא ברע עם 400 חיילים להילחם עם יעקב. יעקב מכין לעצמו 3 אופציות לקראת המפגש עם עשיו: א. לדורון (פיוס) ב. לתפילה, פונה לה' שיעזור לו. ג. למלחמה, מוצא אחרון אם לא תהייה ברירה. יעקב לא רוצה מלחמה, מלחמה זה דבר רע מאוד, אבל אם אין ברירה יוצאים גם למלחמה, הרי לא ניתן לצד השני אפשרות לפגוע בנו מבלי שנאבק על חיינו. בלילה שלפני המפגש הגורלי בא "איש" אחד ונאבק עם יעקב כל הלילה עד הבוקר. כשרואה אותו "האיש" שהוא אינו מצליח לנצח את יעקב הוא פוגע ליעקב "בכף הירך". חז"ל מסבירים  "שהאיש" הוא שרו של עשו הרשע אשר מנסה כל הלילה, בגלות, בחושך הנורא שעבר על עם ישראל להשמיד את עם ישראל חס ושלום, אבל הוא לא מצליח. רק לפנות בוקר, רגע לפני זריחת הגאולה, יצליח השטן של עשו לתת מכה כואבת לעם ישראל בכף "הירך" אותו "הריך" הגרמני יימח שמו. המכה אומנם כואבת, יעקב יוצא צולע מהמאבק, אבל יעקב עומד על רגליו וצועד בביטחה לקראת חזרתו לארץ ישראל ומעתה ייקרא שמו " ישראל " מלשון שר ושליט ולא "יעקב" מלשון עקב.                                 

בתהילים פרק קמ' כתוב הפסוק הבא: " אל תיתן ה' מאוויי רשע, זממו אל תפק ירומו סלה ".חז"ל דורשים את הפסוק הנ"ל במסכת מגילה דף ו' ( מי שלא מאמין לי מוזמן לפתוח את הגמרא ולראות את הדברים בעצמו) וכך אומרת הגמרא:" יעקב אבינו התפלל והתחנן אל הקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם אל תיתן לעשו הרשע את מאווייו ותאוותו של עשיו הרשע , "זממו אל תפק" זו גרמניה של אדום שאילמלא הם יוצאים הם מחריבים את כל העולם כולו " יעקב אבינו מתפלל לפני 3500 שנה שהגרמנים , הצאצאים של עשו הרשע לא יצליחו להגשים את מה שהם זוממים – להחריב את כל העולם כולו.  הגמרא נכתבה לפני 1800 שנים, גרמניה לא הייתה קיימת באותו הזמן , רומא שלטה בעולם( שגם הרומאים הם צאצאים של עשו הרשע, הם מלכות אדום) הכי טיבעי היה אם חז"ל היו דורשים את הפסוק הנ"ל על הרומאים שהחריבו לנו את בית המקדש. ובכל זאת חז"ל ברוח קודשם ידעו לצפות איזה עם ארור עתיד לצאת מעשו הרשע, גרוע הרכה יותר מהרומאים. תפילתו של יעקב אבינו אכן הצליחה למנוע מהגרמנים להוציא אל הפועל את אשר זממו. אמנם הרשעים הארורים הללו הצליחו לפגוע פגיעה קשה בעם ישראל, אמנם אנחנו נותרנו צולעים אחרי המכה שספגנו מהשטנים של עשו, אבל הם לא הצליחו להחריב אותנו! הם לא הצליחו להשמיד אותנו! עם ישראל חי וקיים!!! קמנו מתוך האפר של הכבשנים וצעדנו, צולעים אמנם, אבל בקומה זקופה לארץ ישראל. לכל אורך הדורות מנסים לפגוע בנו." שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו , אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם" אנחנו עם ישראל הננו עם נצחי ואיננו מפחדים מדרך ארוכה. עדיין לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה, עדיין יש אויבים שמבקשים לכלותינו, היו לא תהיה, עלינו מוטלת החובה ללמוד מיעקב אבינו ולהתכונן לתפילה , ובמידה ונזדקק גם למלחמה. אסור לנו לחיות באשליות  של "שלום" ומזרח תיכון חדש, המציאות יותר חזקה מהדמיונות שלנו. כן נתפלל שלא תהיה מלחמה. 


חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש