מנכ''לי ארקיע וישראייר: ''רק בישראל מונעים מחירי טיסות אטרקטיביים''

מאת: רותם נועם ● צילום: יח"צ ● 12/4/2024 09:53 ● ערב ערב 3167
בישראייר וארקיע לא אוהבים את מדיניותה של רשות שדות התעופה, מאז פרוץ המלחמה, שהשביתה את פעילותו של טרמינל 1 והעבירה את כל הטיסות הפנים ארציות לטרמינל 3 משיקולי עלות ● עוז ברלוביץ מנכ'''ל ארקיע: ״חברה שמפעילה 5-6 סבבים למטוס ליום, אין לה יכולת לעבוד בפיצול טרמינלים״ ● אורי סירקיס מנכ''ל ישראייר: ''בסוף ההיגיון ינצח''
מנכ''לי ארקיע וישראייר: ''רק בישראל  מונעים מחירי טיסות אטרקטיביים''
חברות התעופה רוצות לחזור לטרמינל 1

אתר פספורט ניוז חשף ב-8.4 כי רשות שדות התעופה דחתה את בקשת חברות התעופה ישראייר וארקיע לחזור ולפעול רק דרך טרמינל 1, כפי שהיה הדבר נהוג עד לפרוץ המלחמה. לטענת החברות, הדבר נדרש על מנת לייעל את פעילות החברות, ולהגדיל את תדירות הטיסות לאילת.

   אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אמר ל'ערב ערב': "היום אנחנו מסובבים מטוס בשדה רמון בתוך 33 דקות מהרגע שהוא נוחת ועד הרגע שהוא ממריא. בנתב"ג אנחנו מסובבים אותו בממוצע בשעה וחמש דקות, וזאת משום שנתב"ג עמוס והמטוסים חונים בפיזור. שווה בנפשך שכל הנחיתות יהיו בטרמינל 1, מה שאומר שגם שם נצליח לסובב מטוס ב33 דקות, המשמעות היא שעל כל אחת משלוש הטיסות שאנחנו מוציאים ביום, נוכל להרוויח חצי שעה ובסה"כ שעה וחצי וזה יאפשר לנו להוסיף טיסה רביעית על אותו מטוס באותו מרווח זמנים. שווה בנפשך איזה משמעות יש לנתון כזה מבחינת עלות הכרטיסים, לשירות, לתושבים?!" 
   עוד הוסיף סירקיס: "אין היגיון להמשיך לעבוד במפוצל שמתוך 120 טיסות שבועיות, 40 טיסות מתבצעות מטרמינל 1 ו-80 טיסות מטרמינל 3. אין כל היגיון להמשיך לחכות בין טיסה אחת לאילת וטיסה שנייה לאילת למעלה משעת קרקע בנתב"ג. ריכוז הפעילות בטרמינל 1 יביא לגידול משמעותי ביותר בכמות הטיסות לאילת וישפר את השירות לכלל הלקוחות גם בפנים ארצי וגם בבינלאומי. בשיחות שקיימתי עם גורמים ומקבלי החלטות הובהר לי שהנושא יעלה לדיון מעמיק מיד אחרי פסח...בסוף ההיגיון ינצח ויאפשרו לנו לשוב לטוס מטרמינל 1".

   עוז ברלוביץ מנכ"ל חברת ארקיע אמר: "אני מצפה מהרשות לאפשר, לחברת ארקיע, חברה ישראלית לפעול מלא בטרמינל 1 ולאפשר יעילות תפעולית בהפעלת טיסות מטרמינל אחד  פנים ארצי ובינלאומי. בדיוק כמו שמאפשרים לחברות הלואו קוסט לפעול מטרמינל 1 באופן מלא, ככה ברוב העולם זה עובד...ארקיע, חברה שמפעילה 5-6 סבבים למטוס ליום, אין לה יכולת לעבוד בפיצול טרמינלים. בסוף יעילות תפעולית ואגרות נמוכות מתגלגלות למחיר לצרכן שיהיה הרבה יותר אטרקטיבי גם לחו"ל וגם לאילת רק בישראל לא".

מרשות שדות התעופה לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

 

שרת התחבורה מאיימת על חברות התעופה


   ובתוך כך, מחריף העימות בין חברות התעופה הישראליות לבין שרת התחבורה מירי רגב, לאחר שזו התבטאה בחודש מרץ השנה בראיון שנתנה לתחנת הרדיו המקומית קול הים האדום, כשהזהירה: "אם חברות התעופה הישראליות לא יגבירו את תדירות הטיסות לאילת ולא יתאימו את התעריפים של הטיסות לאילת, אפעל להכניס חברות לואוקוסט שיטוסו מאילת לבן גוריון". אמירה זו מגיעה לאור כך שחברת ישראייר הורידה את מספר טיסותיה לאילת לכדי שתי טיסות יומיות בלבד, שהן המינימום הנדרש ממנה בתנאי הזיכיון שלה, לאחר שמשרד האוצר סירב לאשר את ביטוח מטוסיה החכורים בחכירה רטובה  (כלומר שהבעלות עליהם היא של חברה זרה, אף שהם מופעלים על ידי צוות של ישראייר - ר.נ). בהעדר חברה פרטית המוכנה לבטחת את המטוסים של ישראייר בעת שהם חונים ללילה בישראל המצויה במלחמה, אמורה היתה המדינה להיכנס בנעלי המבטחות ואולם המדינה מסכימה לעשות כן רק במקרים בהם מדובר במטוסים הרשומים בבעלותך ישראלית, דבר שהקטין את מצבת המטוסים של ישראייר מ-8 לארבעה מטוסים בלבד, שעשה ששני מטוסים נופסים היו בתיקון וצפויים לשוב לסד"כ רק לקראת חג הפסח.

   ראש העיר אלי לנקרי אמר בראיון לאתר פספורטניוז: ״שר האוצר נחוש לעזור לתושבי אילת בכל נושא הסדרת הטיסות, וגם שרת התחבורה. הגענו להסכמות בכל הקשור לטיסות מסובסדות לתושבי אילת ואני מאוד מקווה שזה יקרה בקרוב מאוד. אני מעריך את המאמץ של שר האוצר, מנכ"ל משרדו, שרת התחבורה ומנכ"ל משרדה, הם עושים מאמץ לפתור את זה".

 


 

ירידה של כ-20% במספר הטסים לאילת בחודש מרץ


   במהלך חודש מרץ, טסו לאילת 56,042 נוסעים, זאת לעומת 69,071 במרץ אשתקד. המדובר בירידה של כ-19.6%). ארקיע אחראית על הטסתם של כ-67.8% מתוך כלל הנוסעים.
   מתוך כלל הנוסעים, ארקיע הטיסה 37,983 נוסעים שמהווים כ-67.80% מהנוסעים, זאת לעומת 50,311 במרץ אשתקד (ירידה של 24.50%). ישראייר הטיסה 18,040 נוסעים שמהווים כ-32.20% מהטסים, זאת לעומת 19,099 נוסעים במרץ אשתקד, ירידה של 5.54% .
   מתחילת 2024 נרשמה ירידה של 18.96% בטסים לאילת, עם סה״ של 160,913 נוסעים, לעומת 198,581 נוסעים במרץ אשתקד. ארקיע הטיסה 106,106 נוסעים המהווים כ-65.95% מהנוסעים, וישראייר הטיסה 54,754 נוסעים המהווים 34.02% מהנוסעים. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת