לראשונה בהיסטוריה: הקו האווירי לאילת נותק לחלוטין ואין לכך סיבה מוצדקת

מאת: רותם נועם ● 14/4/2024 13:04 ● ערב ערב 3167
חברות התעופה ארקיע וישראייר ממשיכות לסמן לתושבי אילת שהם בעדיפות נחותה אצלם ■ לאחר מתקפת הטילים אמש, ולמרות ששדה התעופה נתב''ג חזר לפעילות מלאה וכל הטיסות לחו''ל יוצאות כסדרן, החליטו בחברות הישראליות להפר את תנאי הרישיון שלהן המחייבים הוצאת שתי טיסות פנים ארציות לאילת , והותירו את אילת מנותקת בקו האווירי לראשונה בהיסטוריה ■ בישראייר מפנים אצבע מאשימה לרשות תעופה אזרחית
לראשונה בהיסטוריה: הקו האווירי לאילת נותק לחלוטין  ואין לכך סיבה מוצדקת
כבר אי אפשר לסמול עליהן בעת חירום - ארקיע וישראייר

   לראשונה (ככל הידוע לנו) בהיסטוריה של העיר אילת, נותק בינה ובין מרכז הארץ הקשר האווירי היום והיא נותרה ללא טיסות פנים כלל, זאת לאחר ששתי חברות התעופה ארקיע וישראייר הודיעו על ביטול טיסות הפנים היום, זאת למרות שפעילות נתב"ג חזרה לסדרה וטיסותיהן של החברות לחו"ל יוצאות כסדרן. ההערכה היא כי החברות פשוט העדיפו לנצל את המטוסים שלהם בקו אילת לצורך השלמת פערים של טיסות חו"ל שהתארכו עקב ביטול הטיסות אמש בעקבות מתקפת הטילים מטהרן על ישראל, זאת מאחר והטיסות לחו"ל רווחיות הרבה יותר עבור החברות.

   אלא שביטול טיסות הפנים על ידי החברות לא נעשה, למיעטב הבירור שערך 'ערב ערב' מול מנכ"ליהן, באישור משרד התחבורה כפי שאמור היה להיעשות. למעשה, בחברת ארקיע הודו כי כי הודיעו על המהלך אתמול במהלך הערכת מצב בנתב"ג ואולם לא ציינו כי פנו בנושא לקבלת היתר מרשות תעופה אזרחית שתחת משרד התחבורה, כפי שהיה עליהן לעשות, שעה שארקיע וישראייר פועלות בקו הפנים ארצי במסגרת תנאי הרישיון שלהן, המחייבים אותן להוציא שתי טיסות יומיות לפחות לעיר אילת. על מנת לחרוג מתנאי הרישיון על שרת התחבורה לתת היתר מיוחד, שכאמור, לא ניתן למיטב ידיעתנו.

   פנינו בנושא הן לחברות התעופה והן למשרד התחבורה. מחברת ארקיע נמסר כי מחר תשובנה הטיסות הפנים ארציות לסדרן. לשאלתנו האם במשרד התחבורה אישרו את שינוי תנאי הרישיון השיבו לנו: "מומנים לשאול אותם". 

   אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר מסר בתגובה: "אנחנו קיבלנו אתמול הוראות. אנחנו עובדים לפי הוראות של רשות תעופה אזרחית ונתב"ג. אנחנו קיבלנו אתמול בלילה הנחיה שרמון יהיה סגור היום ומחר. גם ועל רקע זה ביטלנו את הטיסות. היום. בסופו של דבר קיימו הבוקר הארכת מצב והחליטו לפתוח את רמון, אבל זה היה כבר אחרי שהוצאנו הודעות ביטול לנושא, ומחר טיסות תתחדשנה. אנחנו לא יכולים לשמור את הציוד ואת המטוסים בסטנד ביי כי אולי יהיה מישהו ישנה את דעתו. ברגע שמישהו נתן הנחיה אנחנו הודענו לנושאים ופעלנו לפיה."

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם מיד עת תועבר.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת