ראש העיר של חיי הלילה

מאת: ● 1/2/2012 09:19 ● ערב ערב 2535
הוא רק בשנות העשרים לחייו וכבר הספיק לפתוח מועדון, למכור אותו, לנהל את מועדון ה'ג'ויה' וליהנות מהצלחה מסחררת. בתוך כל ההמולה הוא מוסיף לעצמו את חיי הפוליטיקה ומבטיח להתמודד בכל הכוח למועצת העיר. מתן בארי הוא ללא ספק השם החם הבא. תרשמו לפניכם
ראש העיר של חיי הלילה

שעות אחר-הצהריים המאוחרות. אורות המועדון דולקים, הכיסאות הפוכים על השולחנות, תריסים סגורים וכמעט ואי אפשר להאמין שזה המקום אותו פוקדים אלפי בליינים מידי לילה. אחרי ניסיונות כושלים לראיון בוקר עם איש חיי הלילה, מתן בארי, הבנתי שאין ברירה ונאלץ להיפגש בערב. הבוקר שלו, שמתחיל בצהריי היום, עמוס בטלפונים ובסידורים ונמשך עד לשעות הקטנות של הלילה בו עליו לדאוג לאלפי בליינים.
מתן בארי, רק בן 25 והרזומה המרשים שלו כולל כבר עשר שנות וותק בתחום הארגון ויחסי הציבור. ואם השם נשמע לכם מוכר, אין פלא, בארי ניהל את הדאנס-בר 'אסקובר' וכיום, יחד עם אלעד גוזלן, הוא מנהל את הדאנס-בר 'ג'ויה' ומוביל את יחסי הציבור של המקום. "חיי הלילה זה תחום מאוד דינאמי שמשתנה כל תקופה", הוא מסביר. "היום אנשים מחפשים מועדון או פאב. בר לבדו כבר לא עובד".

מנהיג בדם


חמש שנים עברו מאז החליט בארי להצטרף לניהול חיי הלילה, אבל הוא עוסק בתחום הארגון ויחסי הציבור עוד מילדותו. כבר בבית הספר היסודי הצטרף למועצת התלמידים ומאז לא הפסיק להיות שותף ומעורב בחיי החברה. את הלימודים שלו סיים בתיכון 'רבין' וגם בכיתה י"א, בשיא לחץ הבגרויות, דבר לא עצר ממנו להיות מעורב. בארי החליט להתמודד בבחירות על תפקיד יושב ראש מועצת התלמידים, השקיע בתעמולת הבחירות וגם זכה ברוב קולות. בתקופת כהונתו דאג למסיבות נוער, מסיבות קיץ, זכויות התלמיד וחיי תרבות שופעים בבית הספר. לנוכח כל אלו אף אחד בבית הספר לא הופתע כשבארי נבחר להמשיך לכהן בתפקידו גם בשנה שאחרי. בארי לא הסתפק בכל אלו וחבר גם למועצת הנוער העירונית ואף נבחר לתפקד כסגנו של היו"ר.
"היינו כנופיה רצינית", הוא צוחק. "השקעתי בתעמולת הבחירות עם צוות גדול שעזר לי, רציתי לשנות. אני אוהב להיות שותף ומעורב בכל מה שקשור לפעילות חברתית, מתוך אמונה שלמה בהשקפת העולם שלי. בבית הספר נתתי דגש על שלושה תחומים: זכויות התלמיד, עזרה לזולת וזמן תרבות פעיל. היה לי חשוב לעשות ולא רק לדבר".
בשנת 2007 לקח בארי סיכון ופתח דאנס-בר במרכז התיירות שענה לשם 'אסקובר' ובמשך הזמן צרף אליו את גביר נשיא כשותף. שנתיים פעל המקום בהצלחה מרובה, כשהוא שם דגש בעיקר על יחס אישי לקהל האילתי שפקד את המקום מידי ערב. "הרגשתי צורך שיהיה לי מקום משלי, מקום שאוכל לתת בו את האני- מאמין שלי ולתת לקהל את מבוקשו", הוא מספר. "היצירה מאפס, דרך ההקמה ועד החיוך של הבליין בסוף הערב, נותן סיפוק גדול. צריך הרבה אומץ כדי לפתוח מקום משלך, אבל עם הזמן צברתי ניסיון ולמדתי לקרוא את המפה מכל ההיבטים שלה. הבנתי שכל דבר שקורה בעיר משפיע על חיי הלילה ואתה חייב להתאים את עצמך לכמות וסוג האוכלוסייה שמגיעה בערב לבלות. המקום הצליח בצורה מרשימה. אחרי שנתיים של עבודה החלטנו למכור אותו כדי להתקדם. מכרתי ויצאתי לטיול בארצות הברית. זאת עבודה אינטנסיבית וקשה, הייתי חייב קצת שקט לעצמי".

לאחר חצי שנה בארה"ב, חזר בארי לאילת כשהוא חמוש באנרגיות ורעיונות, חבר לאלעד גוזלן, הבעלים של ה'רדיו-בר' בזמנו , ויחד פתחו את הדאנס-בר 'ג'ויה'. "עם הניסיון שצברנו יחד, פתחנו משהו שאין מסוגו באילת- שמחת חיים, מספר גדול של מקומות ישיבה, הרבה רחבות ריקודים, מתחם סגור ופתוח וכמובן דגש על כל סגנונות המוסיקה ויחס חם. היום אפשר להגיד שזה בית חם לכולם ובעיקר לאילתים, מכל טווחי הגילאים".

מה עושים כדי לעניין את הקהל כל ערב מחדש?
"חשוב שלכל ערב יהיה ליין מיוחד ושונה וזה לא קורה מאליו – זו תוצאה של הרבה מחשבות שעולות בהרבה שעות של ישיבות. ההצלחה והיעילות מגיעות בזכות עבודת צוות של אנשים טובים. צוות היחצ"נים עושים את העבודה הקשה בשטח בהצלחה מרובה, ובישיבות נותנים את דעתם ואת זווית הראייה שלהם לכל הרעיונות שעולים וכך מתפתח ליין ברמה הכי מקצועית שיש. לכל אחד יש תפקיד מוגדר שבו הוא נותן מאה אחוז מעצמו, החל מלוגיסטיקה ועד להפקות וליחסי ציבור. לדעתי יחס אישי זה שם המשחק".

איש חיי הלילה


סדר היום של איש חיי לילה אינו רגיל כלל. בארי מתעורר מידי יום ב-12 בצהריים (וזה עדיין מוקדם מאד מבחינתו), יוצא לפגישה עם צוות היחצ"נים של ה'ג'ויה', מארגן את המועדון לקראת הלילה הקרב, דואג לפרסום, מטפל בקבוצות ובהרבה-הרבה טלפונים. לקראת שמונה בערב הוא מרשה לעצמו לנוח, רגע לפני שהוא חוזר למועדון עד אור הבוקר.

איך אפשר לתפקד ככה?
"או שאתה אוהב את זה או שאתה לא אוהב", הוא מסביר. "הרבה אנשים אומרים שאני איש חיי לילה טיפוסי, אבל אני לא חושב ככה. אני שומר שבת מזה שנה וחצי ושומר מסורת וזה לא בדיוק מתאים לחיי הלילה הידועים כהוללות. למדתי לעשות הפרדה בין הפיתויים למקצועיות. אני חושב שאם בורא עולם החליט שכל אדם צריך יום אחד בשבוע חופש, מכל סיבה שהיא, למה שלא ניקח את זה? שבת בשבילי זה שקט, זמן עם המשפחה, עונג, מנוחה, תפילה - אני מאמין ששמירת השבת זה מקור הברכה. בימי שישי כולם במועדון חוץ ממני, אבל זה לא מפריע לי. אני חוזר 'רעב' יותר לליין מוצאי שבת".

בתחום חיי הלילה בעיר ההצלחה אינה מובנת מאליה. הקהל תמיד צמא לשינוי, למשהו אחר. מאות מקומות בילוי נפתחו ונסגרו כהרף עין במרכז התיירות ומעטים הם אלו שהצליחו להחזיק מעמד בהצלחה לטווח ארוך. "בתחום הזה יש הרבה עליות וירידות", הוא אומר, "צריך לדעת איך לייצר את הדברים שהעסק יישאר רווחי גם בירידה".

הייתה לך נקודת שבירה?
"לילה אחד קיבלתי טלפון שבישר לי שה'אסקובר' נשרף ולא היה לי ביטוח", הוא משחזר בבהירות. "קמתי בבוקר והתקשרתי למנקים, לשיפוצניקים, לכל מי שיכול לעזור ולסדר את המקום. למזלי, תוך עשרה ימים המקום חזר לפעילות. אני חושב שזה החוסן הנפשי שעוזר לי להתמודד עם דברים כאלה. אני מאמין שהכול לטובה ומנסה להתמודד עם הדברים במקום להישבר".

אפשר לנהל זוגיות בחיי הלילה?
"אמנם קשה לנהל מערכת יחסים בלחץ הזמנים הצפוף הזה, אבל משתדלים וברוך השם יש לי חברה. כמובן שבשבת היא מקבלת ממני את כל היחס ולשמחתי היא שומרת שבת יחד איתי. אני יודע לשמר טוב-טוב את הזוגיות. לכל הפיתויים במועדון אני מתייחס באופן מקצועי וכעבודה נטו".

ובכל זאת, יכול להיות שהכרתם במועדון?
"ידעתי שהשאלה הזאת תבוא", הוא מחייך חיוך נבוך. "כן, היא לא אילתית. הכרתי אותה באחד הערבים ב'ג'ויה' ולשמחתי אנחנו יוצאים מזה ארבעה חודשים".

אדוני ראש העיר


לא סתם זכה בארי לכינוי 'ראש העיר של חיי הלילה' , הכינוי ש'הדביק' לו שדרן הרדיו, יוני דביר, ומאז לא מרפה ממנו, שכן הוא משלב את אהבתו לפוליטיקה יחד עם חיי הלילה באופן מפתיע.
בארי, שידוע באהבתו להנהגה, מעורבות וארגון עוד מילדותו, החליט לקחת צעד ענק קדימה ולהתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות שיחולו בעוד כשנתיים.
"לאילת יש פוטנציאל אדיר שלא ממומש, אני חושב שצריך שינוי צעיר ומרענן עם הרבה אמביציה", הוא מסביר את החלטתו להתמודד. "יש הרבה דברים באילת שצריכים שיפור ואני מתכוון לתת להם מענה".

בנוסף, בימים אלו ממש, עובד בארי על פרויקט שאמור לתת מענה לבילוי לנוער בכל התחומים. "אני מקווה שזה יצא לפועל ממש בקרוב", הוא אומר. יותר מזה הוא לא מוכן לגלות לנו.

שאיפות לעתיד?
עוד כמה שנים מהיום אני 'אוכל' את העולם עם רגליים על הקרקע , תמיד בגובה העיניים ובאמונה שלמה. אני אשמח אם תהיה לי היכולת להשפיע במקומות רציניים שיעשו טוב לעיר ולאנשים בפרט. חשוב לי לקדם אנשים בעיר. אחת המטרות החשובות שלי היא להשאיר את הצעירים באילת ולמצות את הפוטנציאל הקיים".

אם לא היית איש חיי לילה , היית...
"עוסק ביזמות , בכל תחום שהוא".