פרסומת
דלג

עצרת מחאה ב'גבעה 106'

מאת: עומר כרמון ● 25/5/2012 17:06 ● ערב ערב 2551
התוכנית לבניית שבעה מגדלי מגורים ב'גבעה 106' לא הצליחה להוציא את האילתים מאדישותם. רק עשרות השתתפו השבוע בעצרת המחאה נגד הבנייה. עו"ד לימור להב אמרה לנוכחים: "מדובר בצלקת מכוערת בלב ליבה של העיר ובתקדים רע ומסוכן לאילת". חיים אל על: "זה מעשה לא ראוי ומדובר בשטח ציבורי, נוף ואיכות חיים ושל הזכויות שמגיעות לכם". גדי כץ: "העירייה מצעידה אותנו לאסונות תכנוניים". דוברת העירייה: "מצער לראות, כיצד נושא תכנוני לגיטימי הופך להיות כלי ניגוח בידי נבחרי ציבור מכהנים ולשעבר, הרצים להשמיץ ולהבאיש מעל לכל במה"
עצרת מחאה ב'גבעה 106'

לצפייה בסרטון לחצו על כפתור ||

עשרות תושבי אילת השתתפו השבוע בעצרת מחאה נגד בנייתם המתוכננת של שבעה מגדלי מגורים בגבעה 106. העצרת התקיימה בחצר בניין 'מגדל חי' בפינת הרחובות יותם ואילות, שעל קירותיו נתלו שלטים גדולים: 'מי בורח מאחריות?', 'מי גורם לנו להפסיד מיליונים?', 'אנחנו מפסידים. אז מי פה מרוויח?'.

בעצרת נכחו שלושה אישים הצפויים להכריז על מועמדותם לראשות העירייה: עו"ד לימור להב, חיים אל על ודובי כהן. גם חבר המועצה, הרצל חנו, הגיע כדי להביע תמיכה, אולם לא נשא דברים. ראש העירייה לשעבר, גדי כץ, ובא כוחם של דיירי 'מגדל חי', עו"ד משה שיפמן, דיברו בחריפות נגד הבנייה המתוכננת.

"צריכה להדליק נורות אדומות"


עו"ד לימור להב, שמלווה את דיירי 'מגדל חי' תקופה ארוכה, זכתה לשבחים ותודות מנציג הדיירים דוד לוי על עזרתה ונחישותה, על האוזן הקשבת ועל תמיכתה בהם. "אם היינו רוצים לגור בניו יורק, היינו גרים בניו יורק", אמרה להב לנוכחים. "אבל בחרנו לחיות באילת, ורבי הקומות המפלצתיים המתוכננים להיבנות בגבעה 106 אינם מתאימים לאופייה של אילת, מדובר בצלקת מכוערת בלב ליבה של העיר ובתקדים רע ומסוכן לאילת. התעקשותו של ראש העירייה להקים את הפרויקט בכל מחיר ומבלי שיהיה קשוב לטענותיהם המוצדקות של התושבים, אותם הוא אמור לייצג ולהם הוא אמור לדאוג, לא ברורה, מעוררת תהיות וצריכה להדליק נורות אדומות אצל כולנו".

"בושה וחרפה"


יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, חיים אל על, היה חריף בדבריו: "זה מעשה בלתי ראוי הגוזל לאור היום שטח ציבורי, נוף ואיכות חיים ושל הזכויות שמגיעות לכם כתושבי העיר", הוא אמר. "כמו שבכל פעם טרפדתי את המהלכים הבעייתיים האלה, גם הפעם נילחם, נעתור, נאבק, נקשה עליהם, נתנגד בתוקף ולא ננוח".

"לרצות קבלנים צפוניים"


ראש העירייה לשעבר, גדי כץ, הוסיף: "לגמרי לא ברור והרבה יותר מכך מדוע ויתרה העירייה על שטח קרקע בגודל של 40 אחוזים שמגיע לה מהתכנית לצרכי ציבור . כל זה כדי לרצות קבלנים צפוניים שבכוונתם לעשות מכה כספית רצינית באילת ולא חשובה להם כלל איכות החיים של התושבים שימשיכו לחיות כאן. חבל מאד שראש העיר וחברי המועצה נותנים לכך יד . התכנון צריך היה להתבצע על ידי העירייה אבל בגלל אזלת היד של העירייה היא העדיפה שמינהל מקרקעי ישראל יתכנן במיקומה. העירייה מצעידה אותנו לאסונות תכנוניים".

"הם הצביעו בעד הקמת צוות מקצועי"


בתגובה לדברים שנאמרו בעצרת, מסרה דוברת העירייה: "נושא 'גבעה 106' נדון בהרחבה רבה בישיבת מועצת עיר מן המניין מס' 59/12 מיום 23.4.2012. בישיבה נשמעו דעתם ועמדתם של דיירי 'מגדל חי', נציגי היזם, חברי המועצה ואנשי המקצוע בעירייה (מהנדס העיר והיועצת המשפטית), שלאחריהם התקבלה פה אחד הצעת ראש העירייה להעביר את הנושא לבדיקה של צוות מקצועי אשר יבחן את ההיבטים הציבוריים. למצער לראות, כיצד נושא תכנוני לגיטימי הופך להיות כלי ניגוח בידי נבחרי ציבור מכהנים ולשעבר, הרצים להשמיץ ולהבאיש מעל לכל במה. האמור מוזר שבעתיים, על רקע העובדה שאותם נבחרי ציבור הצביעו רק לפני שבועות מספר, פה אחד על ההצעה האמורה".

מסמך עקרונות


ועד דיירי 'מגדל חי', בראשו עומדים דוד לוי, מוריס אביטן ועמית אבישר, ביקש השבוע מחברי מועצת העיר, לחתום על מסמך עקרונות נגד בנייה גבוהה במרכז העיר. במסמך נכתב, בין השאר: "אישור פרוייקט 'גבעה 106" במתכונתו הנוכחית מהווה תקדים מסוכן לבניה חסרת פרופורציות במרכז העיר. השילוב של שלושת הגורמים הבאים: ביקושים לנדל"ן במרכז העיר, תקידים 'גבעה 106' והוצאת שדה התעופה מתחומי העיר, יהוו כר נוח לקבלנים ללחוץ את עיריית אילת לבנייה גבוהה נוספת במרכז העיר. בנייה של 14 קומות תגרור בסמוך בנייה של 20 קומות ובנייה של 20 קומות תגרור 30 קומות וכן הלאה עד למצב שהנוף הכול כך ייחודי של העיר יהיה רק בחזקת אנשים בעלי יכולת כלכלית והנוף המוכר כעת ישתנה ללא היכר. מי שעתיד להיפגע במיוחד ממצב זה אילו הם תושבי העיר שיגורו בשכונות הותיקות בעיר (שכבות הביניים שמהווים את עמוד השדרה של העיר), שהרי במצב היפותטי זה תתגבר הצפיפות בכבישים, יגדל הלחץ על מבני הציבור והנוף יעלם לעולמי עד... כבר היום ישנם מוקדים במרכז העיר שבשעות העומס פקוקים באופן תדיר. בנייה רוויה ללא התייחסות לבעיית עומסי התנועה ולמקומות חנייה, פוגעת לא רק בתושבי השכונה אלא בכל המשתמשים בדרך. למשל: בפרוייקט 'גבעה 106', ייצאו בכל בוקר כ- 400 מכוניות לכיכר 'גולדווטר' , כיכר זו כבר היום פקוקה בשעות העומס ותוספת כל כך גדולה של כלי רכב לאותה כיכר תפגע בכל תושבי העיר".

עמית אבישר מסר ל'ערב ערב', כי בכוונתו לפרסם את שמות חברי המועצה שיחתמו על המסמך.

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש