חוזרת למקורות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 7/6/2012 12:41 ● ערב ערב 2553
אחרי שכבשה בשנה שעברה בסערה את 'חוות הגמלים' בהפקה גרנדיוזית, האירה את ההרים בזיקוקים וגלשה בסנפלינג אל רחבת הריקודים, חוזרת השנה שרית קפון, במופע סיום השנה המסורתי שלה אל היסודות. בגדי גוף, גרביונים, סטודיו של מחול, במופע מרהיב ומקצועי שיזכיר לכולם ריקוד טוב מה הוא. תרשמו לפניכם, יום חמישי הבא (ה-14-6-12), תיאטראות אילת המופע 'חזרה למקורות' (BACK TO BASICS) המרכז לריקוד של שרית קפון סוגר שנה מוצלחת במיוחד. לא לחובבי ריקוד
חוזרת למקורות

שרית קפון, אשפית הריקוד של אילת, כבר הוכיחה במופעי סיום השנה של בית הספר לריקוד שלה, שלא רק הורים לתלמידות המופיעות על הבמה, ולא רק חובבי הריקוד על סגנונותיו השונים יכולים ליהנות מעוצמת החוויה, אלא כל אחד שיגיע, יישב באולם ויצפה במופע ייהנה ובגדול. אחרי הכל מדובר ברקדניות בגילאים שבין 3 ועד גיל בוגרות, שעושות על הבמה את הדבר שהן יודעות לעשות הכי טוב - רוקדות. ואם תוסיפו לזה את הכוריאוגרפיה של קפון, מוסיקה טובה, תפאורה מעניינת, אז בעצם מה צריך יותר? שעה וחצי של הנאה צרופה, וכן, יש לנו בהחלט דור של רקדניות מקומיות להתגאות בהן.
במופע התשיעי במספר, שמסמל עוד סיום שנת פעילות מוצלחת, החליטה הפעם שרית קפון לחזור למקורות, לפשטות של הריקוד, ואל המסר הברור והחד שמתחיל ומסתיים בריקוד. לאחר המופע הגרנדיוזי של השנה שעברה שכבש את 'חוות הגמלים' ולאחר שבאי המופע כבר לא ידעו לאן היא יכולה עוד למשוך את האטרקטיביות של מופעי בית הספר שלה, החליטה קפון כבר אז, מאחורי הקלעים, שעם כל ההצלחה והפרגון להם זכתה, השנה היא חוזרת הביתה לשורשי הריקוד. בדיוק כך היא קראה הפעם למופע הסיום - 'חזרה למקורות' BACK TO BASICS "מחול זה תנועה, רגש בתנועה, ודווקא בגלל שבשנה הבאה נציין עשור למרכז לריקוד, השנה החלטתי לחזור אל המקורות", מסבירה קפון, "אל הקו הנקי, הפשוט, אבל עדיין מיוחד. יש משהו מרגש בעצם החזרה למקורות. אני אומרת תמיד שאסור לשכוח מאיפה באת, מאיפה הכל התחיל".
למעלה מ-200 רקדניות בית הספר למחול של שרית קפון, יעלו ביום חמישי הבא ה- 14-6-12 על הבמה באולם תיאטראות אילת וייקחו חלק במופע. הפעם יחולק המופע לשניים, בשעה 18:00 יתקיים מופע הרקדניות הצעירות ואצל קפון צעירות, משמע כבר מגיל שלוש. בשעה 21:00 יתקיים מופע הרקדניות הגדולות יותר. ולמרות החלוקה שנועדה בעיקר לטובת קהל הצופים, (קהל צעיר יתחבר יותר למופע הרקדניות בצעירות כמו גם מבחינת השעה), הרי שגם במופע המוקדם וגם במאוחר יהיו צעירות ובוגרות בערבוב. הן יפגינו על הבמה ריקודים מכל סגנונות המחול, גאז', מודרני, בלט קלאסי, היפ הופ, סטפס או כמו שמיטיבה קפון להגדיר - "גם מי שלא מתחבר למחול, יתחבר למופע".

שנה של עשייה


תשע שנים עברו מאז הקימה שרית קפון את המרכז לריקוד באילת. מקומץ של 40 צעירות שהגיעו לנסות את כוחן בריקוד, הפך היום המרכז לשם דבר בעיר ובארץ בכלל, עד כדי כך, שמורים מכל רחבי הארץ מבקשים להגיע להעביר כאן שיעורים. למעלה מ-200 בנות בגילאים שבין 3 ועד גיל בוגרות לומדות במרכז לריקוד את כל סגנונות הריקוד ואפילו קפון עצמה נפעמת לנוכח הבנות הצעירות שמגיעות ומפגינות כישרון יוצא דופן. לאורך כל השנה עבדו הרקדניות של בית הספר קשה, אם בחזרות לקראת תחרות 'רקדן נולד', תחרות מטעם משרד החינוך בה לקחו חלק שתי להקות של המרכז לריקוד. הלהקה הייצוגית עלתה לגמר שיתקיים בקרוב, ואילו להקת הבנות בנות ה- 8-10.5 סיימו דרכן בשלב רבע הגמר. הבנות נסעו לכנסי מחול, רקדו עם הרקדנית של הזמרת ביונסה, עם הרקדן של ג'ניפר לופז, זכו בשתי מילגות של 'רוטרי' לתלמידות מצטיינות, רקדו עם הכוריאוגרף של ביונסה, קובי רוזנפלד שהגיע מלוס אנג'לס ובכל ההזדמנויות הפגינו ביצועים וטכניקה ברמות גבוהות.
בחודשיים האחרונים הבנות עובדות קשה לקראת מופע הסיום, מופע שעל הריקודים שיועלו בו הן עובדות בעצם מאז תחילת השנה, ובכל זאת, עד כדי כך הן מבלות כל כך הרבה שעות יחד, שגם מבחינת שרית קפון, הן הפכו כבר למשפחה אחת גדולה ומאושרת. שרית שמגדלת דורות של רקדניות יכולה רק לעמוד ולהסתכל על פרי ידיה ולהיות מאושרת, אחרי הכל היום כבר יש לה תלמידה באקדמיה למחול בירושלים, תלמיד שלה, בן קורנט הוא רקדן מקצועי לכל דבר ודור העתיד נראה מבטיח מתמיד.
"עד שיש באילת תרבות טובה, אסור לפספס אותה", אומרת השבוע קפון, כשהיא קוראת לכל חובבי המחול ולא רק להם, לקחת חלק במופעי הריקוד שכובשים בימים אלו את העיר. "זה הזמן לפרגן לאילתים הצעירים והכשרונים ולראות אותם על הבמה כי באמת יש לנו בעיר במה להתגאות. זו לא עוד מסיבת סיום אלא כבר מזמן הפכו המופעים האלו למופעים תרבותיים לכל דבר".
עלות המופע 'חזרה למקורות' - 35 ₪. כרטיסים ניתן להשיג במשרד 'מופעים ועוד', ב'לייק', 'קול הים האדום' או במרכז הריקוד (050-2394382).

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש