היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 27/6/2012 21:48 ● ערב ערב 2556
היכל התרבות

לקראת הצגה: שחק אותה סם



תמונת כתבה


במסגרת מנויי 'מופת' .
מחזהו הראשון של וודי אלן, היה להיט ענק בברודווי, ומאז הוצג ברחבי העולם בהצלחה רבה. הגרסה הקולנועית בכיכובם של וודי אלן ודיאן קיטון נחשבת לקלאסיקה ומוכרת למיליוני צופים ברחבי העולם. גיבור המחזה, אלן (גורי אלפי), מעריץ את האמפרי בוגארט, כסמל גבריות המצליח כל כך אצל נשים. אשתו של אלן נטשה אותו, ערערה את ביטחונו המיני והותירה אותו בדיכאון עמוק. חברו הטוב דיק ורעייתו לינדה מתגייסים כדי לשדך לו נשים שונות ומשונות, שיוציאו אותו מהדיכאון ומחוסר הביטחון הכרוניים שאליהם הידרדר, אבל למרות מאמציו הרבים של אלן המסכן, ההצלחה מבוששת לבוא. לינדה ואלן, מאוחדים בכוחם המשותף של הבדידות ושל כדורי הוואליום, הולכים ומתאהבים, וההרפתקה הקצרה שלהם מחזירה לאלן את ביטחונו העצמי.
יום א', 1.7.12, בשעה 21:00 ב'תיאטראות אילת', כרטיסים: 08-6372257.
הארה: בערב ההצגה, תחולק חוברת המינויים לעונה הבאה. אנא הודיעו במידה ואינכם מגיעים, כדי שתישלח לכם החוברת הביתה. ההרשמה לעונת המינויים הבאה החלה והיא תימשך עד ה -30.7.12. אנא הקדימו והירשמו.

קצרים


חגיגת קיץ
להקת רונדו של מתנ"ס 'בית רובין' בערב חגיגי של שירים בשלל שפות מתקופות שונות: אריק איינשטיין, אייל גולן, יהורם גאון, ביטלס, אלויס פרסלי, פרנק סינטרה ועוד...
ניהול מוסיקלי: ליאוניד בורדה.
כניסה: 25 ₪.
יום חמישי, 28.6.12, בשעה 19:00 במתנ"ס 'בית רובין'.
המופע יעלה גם במוצ"ש 30.6.12 בשעה 20:30.

עולמה הרוחני של האישה בתימן

תמונת כתבה


חוגגים סוף שנת לימודים תשע"ב בקתדרה העממית.
בתוכנית: הרצאה של בני גמליאלי, כיבוד מהמטבח התימני, שירה ותיפוף מלכה סלמן.
ביום ראשון, י"א תמוז , 1/7/2012 בשעה 19:00, במתנ"ס 'בית רובין', עלות כניסה: 15 ₪.
לרכישת כרטיסים חייגו: מתנ"ס 'בית רובין': 6343343 שלוחה 1.

***בחודש יולי, מדי יום שלישי בשעה 17:00 – שעת סיפור בספריה העירונית עם מספרות מתחלפות.
כניסה: 10 ₪ לילד / מלווה.

מפגש ליל ירח – 'שרים על המים'בהנחיית: אופיר חן.
הרכב מוזיקלי - יואל גנין ומאי זיו.
קטעי שירה - גלית כהן ויואב יצחק הלוי.
כיבוד קל.
מחיר כרטיס במכירה מוקדמת 15 ₪, בערב האירוע 20 ₪.
יוזמה, תכנון וביצוע צוות פעילים:
אילנה זמיר, עליזה כלב, עדנה לוינשטיין, רויטל שביט, שוש אשל, יעל פאר ושוש יהודה.
ביום שלישי, י"ג תמוז, 3.7.12, בשעה 20:00 בחוף קיסוסקי.

המלצת ספר
ספר חדש: מתמטיקה מזווית מפתיעה
הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו…הבעיות המפורסמות של המתמטיקה.

הקריאה בספר 'הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו... הבעיות המפורסמות של המתמטיקה' מאת קלרה זיסקין ואלי שור בהוצאת 'טעמי מדע', מזמינה את הקורא לצאת למסע בעקבות פתרון הבעיות המתמטיות המפורסמות ולהיכנס לעולמם המופלא של תושבי יער הקסם. ספר זה הוא תרומה חדשה למגמה 'ספרות למען המתמטיקה'. מטרתו לשנות לטובה את יחסם של אלה שעדיין אינם חיים בשלום עם המתמטיקה ולתת הזדמנות לחובביה ולכלל הקוראים להכירה מזווית שונה מזו המוכרת עד כה.
המטרה העיקרית של הספר היא להוביל את הקורא למפגש מרתק ומועיל עם המתמטיקה ולגרום לו להתעניין בה יותר, ועל כך עונה המבנה המיוחד של הספר.
בספר שני חלקים – בחלק הראשון עשרה סיפורי אגדה שמתארים אירועים שונים שחווים בעלי החיים בעלי התכונות האנושיות שחיים ביער הקסם. בתוך כל סיפור-אגדה מסתתרת בעיה מתמטית או לוגית מפורסמת וכל סיפור מסתיים בחידה. בחלקו השני של הספר עשר סקירות מההיסטוריה של המתמטיקה. בכל סקירה מתוארת בעיה מתמטית מפורסמת אחת - מקורה, המתמטיקאים שעסקו בפתרונה ותרומתה להתפתחות המתמטיקה. בין הסקירות: בעיית יוספוס פלביוס, בעיית הנסיכה דידו, בעיית המטבע המזויף, בעיית שקילה של בשה, משפט גדל, פרדוקס ספר הכפר של ראסל ואחרות. הספר מיועד לקהל רחב של קוראים ומומלץ לקריאה משפחתית שהייתה נפוצה בעבר, אך נשכחת והולכת בימינו.
מחברת הספר קלרה זיסקין, מוסמכת להוראת המתמטיקה ולתכנות מחשבים מאוניברסיטת לטבייה, מלמדת מתמטיקה ומעבירה הרצאות לקהל הרחב למען פופולריזציה של המתמטיקה. היא מספרת: "אנו מעוניינים להראות שהמתמטיקה היא דבר חי, צומח ו'מחייך' וזאת אנו עושים בדרך הנגישה לקהל רחב של קוראים. למרות המופשטות שבה כל העובדות והאמיתות של המתמטיקה מתקשרות לחיים במישרין או בעקיפין".
כל מפגש עם המתמטיקה מפתח את החשיבה, מלמד להבליט את העיקר ולסנן את הטפל. מיומנויות אלה נחוצות לכל אחד מאיתנו הן בחיי היום-יום והן בתחומי עיסוק שונים כדי לנתח מצבים בהם אנו נמצאים ולהגיע למסקנות נכונות.
מחקרים שנעשו בזמן האחרון מעידים שבמשך שנים המצב של חינוך מתמטי בארץ הולך ומחמיר. מחברי הספר משוכנעים שכדי שלומדי המתמטיקה יאהבו אותה יש ללמדה באופן שירתק ויקסים את הלומדים, והם מאמינים שקוראים שנרתעו מהמתמטיקה קודם ישנו את דעתם אחרי שיקראו בספר והקסם שבמתמטיקה ידבק בהם.
"הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו... הבעיות המפורסמות של המתמטיקה" מאת קלרה זיסקין ואלי שור, איורים ססגוניים: סימה לוין, הוצאת טעמי מדע, 116 עמודים, מיועד לילדים ולמבוגרים החל מגיל 10.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש