היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 7/11/2012 08:20 ● ערב ערב 2575
היכל התרבות

'גשם של אופנה'


מחר תיערך השקת קולקציית סתיו-חורף 2013 של מיטב המעצבים הישראלים על טיילת 'המלך שלמה' במסגרת ההשקה ייקחו חלק מעצבי אופנה תל אביביים, אשר חנויותיהם נמנות על גלריית המעצבים

החנויות אשר ייקחו חלק באירוע: רונן חן, טלי אמבר, מאיה נגרי, נעמה בצלאל, חגית טסה, דניאלה להבי ואלמביקה.
במהלך האירוע, ישיקו מעצבי האופנה את קולקציית סתיו-חורף לשנת 2013 ויעניקו הנחה מיוחדת של 50 ₪ לרוכשים בסכום של יותר מ- 200 ₪.
המבקרים והרוכשים אף ייהנו מתצוגת אופנה, ממוסיקה חיה של נגנים, מכיבוד קל ומיין.
יום ו', 9.11.12, בין השעות 10:00-14:00, בטיילת 'המלך שלמה'.

מופע שירים וסיפורים בלאדינו


הקתדרה העממית מזמינה ל אירוע: דולסה דה – לאדינו...
בואו להתגעגע לשפה ולתרבות...
ערב של סיפורים ושירים בלאדינו: שרים, רוקדים, צוחקים ומתרגשים, והכל En-Espaniol. המוסיקאית גילה חסיד והמספרת מרגלית טובי חוזרות אל הבית הספרדי החם שבו גדלו ולוקחות איתן את הקהל. סיפוריה המשעשעים של מרגלית מתובלים בשפע ביטויים עסיסיים בלאדינו, הקהל מתענג על הסיפורים, שר עם גילה רומנסות אהובות, חגיגה משפחתית גדולה, שמחה ומרגשת. אין זה עוד מופע לאדינו, כי אם מפגש מפתיע, רענן, מיוחד במינו,
לא מה שהכרתם..
גילה חסיד – פסנתרנית וזמרת בת למשפחה יוצאת יוון מביאה בקולה הצלול שירים ממקור ראשון בלאדינו ובשפה היוונית.
מרגלית טובי – סופרת ומספרת סיפורים, אספנית וחוקרת של סיפורי עם בלאדינו. בת למשפחה יוצאת טורקיה.
עם גילה חסיד ומרגלית טובי.
כניסה: 30 ₪.
יום א', כ"ו חשון, 11.11.12, בשעה 20:00, במתנ"ס 'בית רובין'.

מופע הארנבות של ד"ר קספר


במסגרת מופעים אקוסטיים ב'סטלבט על המים'
בחסות 'סטלה ארטואה', אורן ברזילי – גיטרה אקוסטית, שי להב – קלידים, מופע אינטימי.
יום א', כ"ו חשון, 11.11.12, פתיחת שערים 20:00, בישיבה על מחצלות ומזרנים, תחילת המופע 21:00, ב'סטלבט על המים' ב'ריף הדולפינים'.
כרטיסים במכירה מוקדמת: 08-6300111.

מועדון הסרט הטוב – 'ילנה'



תמונת כתבה


ילנה וולדימיר הם זוג מבוגר. הם מצאו זה את זו בשלב מאוחר בחיים ונשארו יחד למרות כל ההבדלים. הוא גבר קר ושתלטן מרקע מבוסס, שמנהל מערכת יחסים צוננת למדי עם בתו מנישואים קודמים. ילנה באה מרקע צנוע יותר ומתפקדת כרעיה כנועה וצייתנית. גם לה יש בן מנישואים קודמים - מובטל שלא מצליח לפרנס את משפחתו ותמיד מבקש ממנה כסף. האיזון מופר כאשר ולדימיר עובר התקף לב. בבית החולים הוא חווה איחוד קצר אך עדין עם בתו ומגיע להחלטה חשובה: היא תהיה היורשת היחידה שלו. ילנה מקבלת את ההחלטה בצורה קשה. כל התקוות שלה לעזור יום אחד לבן ולנכדים נמוגות. ואז, עקרת הבית הביישנית והשקטה מחליטה להשיב מלחמה.
ילנה זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים במסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן 2011.
יום ב', 12.11.12, בשעה 18:30 ויום ג', 13.11.12, בשעה 20:30, 'תיאטראות אילת'.

'שני משפחתי'


סיפור בהמחשה בנושא הסתיו עם מור.
מתנפחים, הפעלות מגוונות ומטעמי המטבח של 'קולייר'.
כניסה: 15 ₪ לילד ראשון, 10 ₪ לילד שני, כל ילד נוסף חינם!
יום ב', כ"ז חשון, 12.11.12, בשעה 16:30, במתנ"ס 'קולייר'.

הצגת ילדים של תיאטרון המדיטק -'מהומה על הבמה'


שחקנית אחת, פועל במה וקהל הילדים מנסים יחד ליצור הצגה.
מתאים לגילאי 4-9. מס' המקומות מוגבל!
כניסה: 20 ₪
יום ג', כ"ח חשון, 13.11.12, בשעה 17:00, בספריה העירונית.

מסי -MESSI הילד שהפך לאגדה!



תמונת כתבה


דב יעקובי, עיתונאי ופרשן כדורגל בערוץ הספורט - בהרצאה תוססת על הספר שערך בהוצאת 'ידיעות אחרונות'.
ההרצאה בשילוב קליפים באווירת הכדורגל.
מתאים מאוד לבני נוער, אבות ובנים וגם לנשים שאוהבות כדורגל...
כניסה: 20 ₪
יום ג', כ"ח חשון, 13.11.12, בשעה 19:30, בספריה העירונית.

הקתדרה העממית מזמינה: אשנב ליהדות


ספר הכוזרי - מסע אמוני מרתק בין מציאות לדמיון.
מנחים: שי נגר, עזרא אשכנזי.
כניסה: 15 ₪.
יום ג', כ"ח בחשון, 13.11.12, בשעה 20:00, בספריה העירונית.

חגיגה משפחתית


הפעלה, סדנאות יצירה ופעלתון עד גיל 4.
מחיר: 5 ₪.
יום ד', כ"ט חשון, 14.11.12, בשעה 17:00, במתנ"ס 'שחמון'.

הלילה השניים עשר מאת ויליאם שייקספיר


ביים: אודי בן משה לתיאטרון 'החאן'
מאת: אביבה דקל

ברצוני לברך את מתנ"ס 'בית רובין' על שבחר במחזה זה לפתיחת עונת המינויים החדשה שלו. אני יכולה רק לקוות שהמשך העונה יהיה לא פחות מוצלח.
הלילה השניים עשר היא קומדיה אולטימטיבית ודרך מצויינת להתוודע לקומדיות של וויליאם שייקספיר, מה גם שהתרגום הנפלא של אהוד מנור ז"ל עוזר מאד להתחבר וליהנות ממחזה זה למרות שנכתב לפני כארבע מאות שנים. העלילה מטורפת בעליל ומשעשעת מאד –זוג תאומים נסחף אל החוף וכשספינתם טובעת, הם מאבדים זה את זו. בחיפושיה אחרי אחיה התאום, מתחפשת ויולה לנער סזריו והופכת לשליח של הדוכס בחיזוריו אחר אוליביה. ויולה מתאהבת באורסינו, אוליביה מתאהבת בויולה המחופשת כסזריו. בחצרה של אוליביה מתפרעים להנאתם ולהנאתנו מריה, החדרנית, סר טובי בלץ', דודה של אוליביה וסר אנדרו אגצ'יק, מחזרה העשיר והעילג של אוליביה, ושלושתם מנצלים את ההזדמנות להתעלל באבי-אביהם של כל הפוריטנים, מלווליו, סוכן ביתה של אוליביה. כאשר שייקספיר מביא לחגיגה הקומית גם את סבסטיאן, אחיה של ויולה הדומה לה כשתי טיפות מים, המהומה מגיעה אל שיאה ואל פתרונה.
היה זה ערב מהנה ומצחיק עד דמעות. כל השחקנים הפליאו לעשות. ניר רון המופלא בתפקיד מלווליו, סוכן הבית הנפוח ומלא מעצמו, שרק בשביל לראות אותו כדאי לראות את ההצגה, ארז שפריר בתפקיד קומי נפלא כסר טובי בלץ' ונפלא לא פחות ממנו לירון ברנס כמר אנדרו אג'צק – צמד שגורם לך להתגלגל מצחוק ברגע שהם מופיעים, ועוד פנינה בהצגה - פסטה השוטה בביצועו של יהויכין פרידלנדר.
מסגרת נפלאה להצגה מספקים המוסיקה של יוסף ברנדשווילי, התלבושות המשעשעות של פולינה אדמוב והתפאורה הנהדרת של מיקי בן כנען – שקיר המראות והעמודים שלה מקבלים נופך וערך מוסף על ידי התאורה המושלמת של רוני כהן.
ההצגה היא הישג נפלא של תיאטרון 'החאן', ותודה גדולה למתנ"ס 'בית רובין' שהביא לאילת את ההצגה הנפלאה הזו שקצרה שלושה פרסי תיאטרון בשנת 2010: ארז שפריר בתפקיד סר טובי בלץ' בפרס ההופעה הטובה ביותר של שחקן משנה, יוסף ברנדשווילי בפרס על המוסיקה המופלאה שלו ופולינה אדמוב על עיצוב התלבושות הטוב של השנה. מומלץ למי שמצפין..

מי בכלל דיבר על אהבה?


מאת: אורית רז | ספרית פועלים

תמונת כתבה


מדוע אמה של רוחל'ה מכנה אותה נשמה חוטאת? האם האם משליכה על בתה סוד אפל בעברה? האם רוחל'ה מקבלת על עצמה את הקביעה הזאת ומגשימה אותה? מה עושה לאדם הקלות הבלתי נסבלת שבה מודבקת לו תווית שלילית?

הצרות המתרגשות על רוחל'ה מתחילות ביום שאביה נוטש אותה ואת אמה ועוזב את הארץ. כמעט בלי משים, מובילים אותה שיגיונותיה של האם אל אהבתה הראשונה ('המתקשר' הנשוי אתו מתייעצת אמה). בלי כל הכנה, מוצאת עצמה רוחל'ה, בת ה-22, נושאת ברחמה את פרי האהבה הזו, שאביו אינו רוצה בו, ונאלצת להתמודד עם ההחלטה האם לגדלו לבדה. כדי לשכנע אותה להפיל את העובר, מגלה לה המאהב את נסיבות הולדתה.

הדברים מתרחשים ממש בימים שלפני רצח רבין, ואף שהרצח עצמו אינו חודר לעולמה המיוסר, האווירה ששוררת בארץ נוגעת בו. וכאילו חסרות לה צרות משלה, מגיעה המשטרה לחקור אותה אם היא קשורה לפרשת הרצח.
הרומן בוחן באופן סימבולי את שנאת הזר והשונה ואת הקלות הבלתי נסבלת שבה אדם, לתועלתו או מתוך חולשה ופחד, מסית כנגד אדם אחר ומקעקע ממנו את הלגיטימיות שלו.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש