יוצרת למען הקהילה

מאת: או-מד מדיקל ● 14/3/2014 09:22 ● ערב ערב 2645
כתבה: לילית זוארץ / צילום: עדי אמר / "פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא עם ומתחיל ללכת...". זה בדיוק מה שעשתה ענבר כהן, בעלת ומקימת בית הספר המקצועי 'ענבר כהן', כשהחליטה שהיא רוצה לעשות מעשה טוב למען הקהילה. בקרוב המופע - הכינו את הכרטיסים
יוצרת למען הקהילה

בכל שנה, מרימה ענבר כהן מופע סיום מרהיב. הפעם, מתוך רצון אמיתי לתרום את מרצה ואת כשרונן של רקדניותיה למען הקהילה, וללא שום קשר ליום המעשים הטובים, החליטה ענבר להרים מופע שכל הכנסותיו יהיו קודש כתרומה לגוף כזה או אחר, כשעל הדרך, תיתן לתלמידותיה ערכים חינוכיים שבאים מנתינה, ממקום אמיתי ואוהב, מתועל לטובת הכלל והחברה.
דרך האינטרנט היא הגיעה לגופים המטפלים בתרומות לעמותות שונות. היא חברה למרכז עמותות המרכז הארצי, ומשם ההחלטה התגבשה - להתחיל במסורת חדשה במסגרתה בכל שנה יבחרו היא ותלמידותיה עמותה/אגודה אחרת לתרום לה את הכנסות המופע.
השנה, הוחלט כי המופע ייתרם ל'אגודה למלחמה בסרטן'. ענבר הופנתה לנורה ביטון - אילתית המתנדבת באגודה למלחמה בסרטן באילת, ויחדיו רקמו תוכנית למופע שיועלה באולם קיבוץ אילות ביום חמישי ה – 20.3.14 בשעה 19:30.
המופע כולו מורכב מיצירות אישיות של התלמידות הבוגרות (רקדניות להקת 'קולפס', כ- 10 במספר) שבמהלך כל השנה לומדות שיעורי אימפרוביזציה וקומפוזיציה (אילתור ובניית ריקוד מתחילתו ועד סופו.ל.ז) החל מבחירת הנושא/הרעיון, הסיפור של הריקוד אם תרצו, תלבושת, מוזיקה של הריקוד ורקדניות שירקדו על הבמה את היצירה. על הפרק: 6 יצירות מודרניות, 2 היפ-הופ ועוד 2 קטעים שענבר כהן יצרה בשיתוף עם הרקדניות הצעירות ולוטן ארוך, רקדנית עם שיתוק מוחין, ואתם יכולים להיות בטוחים שליצירה הזו יש מסר מאוד מאוד חשוב ובועט!
חלק משמעותי בללמד את התלמידות הבוגרות לבנות את הריקוד, הוא לראות בתלמידות כדור ההמשך של בית הספר המקצועי לריקוד באילת, לדוגמה: הדר זיתון, שהיא תלמידה בוגרת ומוכשרת, רקדנית בלהקת 'קולפס' והיום גם מורה בסטודיו להיפ-הופ, היא בין היוצרות של הריקודים למופע, ואיתה גם: יעל גליקסמן, מיקה כהן, מעיין זינו, דניאל אסרייב ושלי מלול.

כמה זמן מתכוננים למופע כזה?
החזרות וההכנות למופע החלו בשיעורים עם ענבר עד לכתיבת היצירה, בחירת המוזיקה ואז הלאה לכוריאוגרפיה, ומשם ללמד את הרקדנים שעות על גבי שעות, מדצמבר ועד שעה לפני המופע תהיו בטוחים שהן שם, נותנות בראש, בכל הכוח! שיצא נפלא, שלם ומדויק, מה גם שיש שכר בצידו: ההתגייסות למען הקהילה באמצעות הריקוד והמופע כולו, נחשבת לתלמידות גם כמחויבות אישית (60 שעות תרומה לקהילה) מטעם בית הספר.

מלבד בית הספר המקצועי לריקוד, מי הם המשתתפים
הנוספים בפרויקט המבורך 'יוצרים למען הקהילה'?

"המשתתפים בספיגת עלויות המופע, התגייסו בכיף ובאהבה לעניין, ואני מודה לכל אחד ואחד מהם. התורמים הנדיבים: דפוס אלדן - פוסטרים, הזמנות וכרטיסים.לירון ליבר (BIGHOST.CO.IL) - גרפיקה. יניב כהן - צילום. כפות תמרים - אולם. רפי אלבז - פרוסיס - תאורה. סטודיו מקס - באנר. שבועון מה נשמע - פרסום המופע. אלעד ויונטה - עריכת מוזיקה. אדר טובול - איפור ושיער. איי-טים אבטחה - שמירה ואבטחת האירוע. אלון 'פרינטקס'- אספקת והדפסת החולצות".

מסר לתושבים?
תושבי אילת ואורחיה יותר ממוזמנים להגיע ולתרום לקהילה, לפרגן לרעיון הנהדר ולעזור לבית הספר המקצועי לריקוד ולענבר כהן להתחיל מסורת בעלת ערכים חינוכיים של נתינה ואהבת חינם.

פרטים על המופע


ב- 20.3.14, יום חמישי, בשעה 19:30, באולם של קיבוץ אילות. עלות כרטיס: 30 שקלים כשכל ההכנסות של המופע קודש לאגודה למען הסרטן. (ללא שום כוונת רווח). רכישת כרטיסים:בית הספר המקצועי לריקוד 6315554 (ניתן גם להגיע ולרכוש בסטודיו) או להתקשר לענבר 054-6554884 , בנוסף, ניתן לרכוש כרטיסים גם ביום המופע בקופות שבכניסה לאולם.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש