היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/10/2014 10:40 ● ערב ערב 2674
היכל התרבות

שיר לשבת-אַחַר רֹאשׁ הַשָּׁנָה / עפרה קליגר



תמונת כתבה


הַשַּׁבָּת טוֹפְפָה הַפַּעַם בְּצַעַד קַל
וּבָאָה אֶל הָעוֹלָם
וְנִכְנְסָה, בְּלֹא הִסּוּס, אֶל בֵּיתִי.
רֹאשׁ הַשָּׁנָה רָחַץ גּוּפָה מִסִּיגִים וּפְסֹלֶת
לְפָחוֹת לִזְמַן מַה
הִיא וַדַּאי תָּחוּשׁ הֲקָלָה.
הַשַּׁבָּת טוֹפְפָה הַפַּעַם בְּצַעַד קַל
וְהַתְּפִלּוֹת הַחֲרוּתוֹת בְּמִצְחִי וּבִזְרוֹעוֹתַי
יָצְאוּ מֵאִלְּמוּתָן
ואבי, שֶׁהֵד צְעָדָיו
רָחַק מִמֶּנִּי
שָׁב אֵלַי
בְּצַעַד רַךְ
פָּתַח אֶת תָּא הַזִּכָּרוֹן,
הַשָּׁמוּר רַק לוֹ,
וְהִתְיַשֵּׁב
לִזְמַן מַה.

מתוך הספר "מילים מתוך שטח הפקר של געגוע", הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2012.

באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com.

פסטיבל הבירה


מסיבת הרחוב הגדולה של אילת
Eilat BEER FESTIVAL at the RED SEA


תמונת כתבה


שלושה ימים של פסטיבל בירה ענק עם הרכבים מוזיקאליים DJS והופעות חיות. חווית פסטיבל ובילוי לצעירים ולצעירים ברוחם

בר בירה ענק המעוצב בסגנון רחוב בירה Beer street, משתרע על פני שטח של 500 מ"ר ומציג מעל 50 מותגי בירות חברות בינלאומיות, בירות ישראליות ובירות בוטיק.

האירוע יתקיים בטיילת התיירות לשפת חוף הים האדום בואך קניון 'מול הים' - מרכז 'פנינת אילת'.

תאריכים 12-13-14 לאוקטובר 2014 החל מ- 19:00 לתוך הלילה

הכניסה חופשית.

סוכות בפארק הצפרות-הפנינג צפרות משפחתי


בחול המועד סוכות (9-12.10), הפארק הבינלאומי לציפורים באילת מזמין את הציבור לפעילות משפחתית. בתוכנית: הפנינג גדול של צפרות בו תוכלו לפגוש ציפורים ממש מקרוב, לצפות בציפורים נודדות שטובעו בתחנת המחקר, לסייר בליווי מדריך ברחבי הפארק, לשמוע סיפורים מרתקים על הציפורים, לצפות בחרדוני צב נדירים ולהכין יצירות מחומרים ממוחזרים.
תופעת הנדידה בישראל ממקמת את אילת כאחד מהאתרים החשובים בעולם לנדידת ציפורים, ובכל שנה מגיעים לכאן אלפי צפרים כדי ליהנות מתופעה ייחודית זו. הפארק מהווה גם בית לציפורים שאינן נודדות אלא מקננות וחיות בו.
האירוע יתקיים בין התאריכים 9-12.10.14 בין השעות 09:00 ל- 13:00.

המלצת ספר, ספר ילדים חדש: אפושון צחצוחון מאת ליאור קומרובסקי



תמונת כתבה


"עכברון ממצמץ בעיניו ומרחרח. לפתע נבהל וכמעט בורח. מפנה הצידה את חוטמו הרגיש כי ריח מוזר שכזה הוא מרגיש... למה נבהל העכברון? מדוע הוא כמעט בורח? ומי זה אפושון צחצוחון?"

'אפושון צחצוחון' מאת ליאור קומרובסקי, בהוצאת הספרים 'אוריון' הוא סיפור עם מוסר השכל המתמקד בחייו של ילד בגיל הגן. הילד חווה התמודדויות רגשיות-חברתיות לא קלות, ואנו מתוודעים אליו במצבים שונים שמערבים מציאות ודמיון - סיטואציות שהן 'הדיבור הפנימי של הילד': בבוקר בדרך אל הגן, במהלך השהות בגן ובערב בבית כאשר אביו מנחם, מכוון ומחזק אותו. למרות אירועי היום הקודם קם הילד בכל בוקר עם תחושה אופטימית. הרעיון המרכזי של הספר נסוב סביב הקשרים החברתיים, היכולת להתמודד חברתית, חשיבות הפתיחות והשיתוף בין הילד ואביו - האבא נוכח, מסייע ומכוון. את הבעיה מציג המחבר באמצעות היגיינת הפה וצחצוח השיניים והפתרון נמצא כאשר "אפושון מוצא את צחצוחון", ובאמצעות צחצוח השיניים פותר את המצוקות החברתיות.

את הספר מלווים איוריהם הססגוניים של סלבה אילייב ואלכסנדרה מיטלוב.

ליאור קומרובסקי (45) נשוי ואב ל- 4, תושב בת חפר (עמק חפר), עוסק בתחום ההייטק, מאמן אישי לנוער ולמבוגרים וסטודנט לפסיכולוגיה.

"אפושון צחצוחון" הוא ספרו הראשון של ליאור קומרובסקי. הוא מספר כי כתב גם סיפור קצר והומוריסטי שהוגש לתחרות הסיפור הקצר בעמק חפר. "בימים אלה אני עמל להוסיף לו פרקים נוספים ולהפכו לקובץ סיפורים השזורים זה בזה. בכל פעם שאני בפרץ יצירתי, דבר שקורה לי בדרך כלל בזמן הליכה, אני מוצא את עצמי רץ אל שולחן העבודה וכותב טקסטים חדשים לשירים ולסיפורים".

המחבר מספר כי "את ההשראה לכתיבת הספר שאבתי דווקא באחד הערבים בבית כאשר בתי אורטל, שהייתה אז בת שש, ואני ישבנו לבדנו מסביב לשולחן פינת האוכל והחלטנו לשחק במשחק השלמת משפטים בדרך אסוציאטיבית. במהלך המשחק נוכחתי שנוצר אט אט סיפור של ממש. לקחתי במהירות דף ועט ורשמתי את כל המשפטים שעלו בזיכרוני ומהם הפכתי את הטקסט הגולמי ליצירה ספרותית".








חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש