היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 13/10/2014 09:55 ● ערב ערב 2676
היכל התרבות

שיר לשבת. שיר / ליאור שטרנברג



תמונת כתבה


אֲנִי אוֹכֵל לְבַדִּי אֶת הָעוֹף בְּרֹטֶב שֶׁבִּשַּׁלְתִּי כָּל אַחַר הַצָּהֳרַיִם,
עִם נְשִׁיקַת לֶחֶם מֵאֶתְמוֹל וּמְעַט יַיִן
לָבָן, פּוֹשֵׁר. לִפְנֵי רֶגַע עוֹד קיפָּלְת כְּבִיסָה לְיָדִי
וְעַכְשָׁו נְקִישׁוֹתַיךְ עַל הַמִּקְלֶדֶת בַּחֶדֶר הַסָּמוּךְ מִסְתַּנְנוֹת לְכָאן
בֵּין הַסַּקְסוֹפוֹן מֵרַדְיוֹ הַמִּטְבָּח וְרַחַשׁ הָאוֹטוֹבּוּס הַחוֹלֵף
בָּרְחוֹב שֶׁמֵּעֵבֶר לָעֵצִים, אֵלּוּ שֶׁמַּמָּשׁ הַשָּׁבוּעַ הִזְדַּעֲקוּ פִּתְאֹם
אֶל תּוֹךְ לִבְלוּבוֹ הַיָּרֹק שֶׁל מֶרְץ מְאֻחָר.

הָרֹטֶב מְעֻלֶה.
כְּבָר מִזְּמַן הִתְרַגַּלְתִּי לִסְלִידָתֵךְ מֵעוֹף לְסוּגָיו וְזֶה בְּסֵדֶר,
בֶּאֱמֶת. גַּם הַקְּטַנָּה, הַנּוֹשֶׁמֶת עַתָּה אֶת שְׁנָתָהּ בְּשַׁלְוָה
אוֹהֶבֶת אוֹתוֹ רַק לְסֵירוּגִין. אֲנִי הוֹפֵךְ אֶת הַכֶּרָע
וְנוֹגֵס בָּהּ עַד תֹּם, מְנַגֵּב עַד הַיְסוֹד אֶת הָאָדֹם
הַטּוֹב הַזֶּה בִּשְׁאֵרִית הַלֶּחֶם. הִנֵּה, אֲנִי שׁוּב
כּוֹתֵב. לֹא, אֵינֶנִּי פּוֹחֵד
כְּרֶגַע. כֵּן, זֶהוּ שִׁיר אַהֲבָה.

מתוך "טקסי הערב", הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2012


באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com.

ההצגה 'אוצר יקר'


תיאטרון "מופת" אילת פותח את עונת המנויים לשנת 2014 – 2015

תמונת כתבה


הלוזר הנצחי של גאון הקומדיה הצרפתי, פרנסיס ובר ('אידיוט לארוחה'), חוזר בקומדיה החדשה. מובטל נצחי (ששון גבאי), שלא רק שפוטר שוב מעבודתו, גם ננטש על ידי אשתו וידידיו. כשהוא מובטל וחסר כל, וכדי להעלות את ערכו ומעמדו בעיני הסביבה, הוא מזמין לעצמו חקירת מס הכנסה. השמועה על החקירה עושה לה כנפיים ומעלה את מעמדו בבת אחת, שכן מי שמס הכנסה מסמן אותו, סימן שיש לו מזומן. העניינים מסתבכים כשחוקר המס מבין את תפקידו בהונאה. קומדיה שנונה על עולם שבו יותר מלהיות עשיר, חשוב שיחשבו שאתה כזה. מוצג בהצלחה רבה בימים אלה בפריז. שחקנים: פלורנס בלוך, ששון גבאי, אילן דר, פיני טבגר, אברהם סלקטר, הדס קלדרון, נתי קלוגר, שלום שמואלוב. שחקנים מחליפים: טלי בן יוסף, מרינה שויף.
יום ב', 20.10.14, בשעה 21:00 ב'תיאטראות אילת'. כרטיסים 6372257.

המלצת ספר: במטבח עם התנ"ך/ספר בישול מאת רינה רוסנר בהוצאת 'דני ספרים'



תמונת כתבה


ספרה החדש של רינה רוסנר, 'במטבח עם התנ"ך' בהוצאת 'דני ספרים', מביא קונספט חדשני - מתכון לכל פרשת שבוע ולצדו בחינה מרתקת של הטקסט המקראי. התוצאה היא ספר מקורי, המשנה את השיח סביב שולחן האוכל, ומוצא את מקומו של התנ"ך ואת הרלוונטיות שלו במטבח המודרני.
בליל שבת אחד, לפני כמה שנים, התארחה רינה רוסנר בסעודת שבת, שבה הגישו לשולחן מרק עדשים. סביב השולחן החל דיון על הסיפור התנ"כי, שבו מכר עשיו ליעקב את הבכורה תמורת נזיד עדשים. הדיון הספונטני הלהיב את רינה והצית בה רעיון: לנסות למזג את סיפורי התנ"ך ואת פרשיות השבוע בכל ארוחת ליל שבת.
התוצאה היא "במטבח עם התנ"ך" (הוצאת דני ספרים), ספר בישול בעל קונספט מקורי, שבו מתכונים טעימים וקלים להכנה, שלא רק יערבו לחיך אלא גם יהפכו כל ארוחת שבת לחוויה אינטלקטואלית ורוחנית מעשירה.

הספר מחולק לחמישה פרקים, פרק לכל חומש, והוא כולל 54 מתכונים, כמספר פרשות השבוע. לצד כל מתכון מופיע פסוק מפרשת השבוע ופרשנות מעשירה המספקת "מזון למחשבה". לדוגמה: עוף שבעת המינים, סלט ביכורי המרגלים עם רימונים, ענבים ותאנים, קוגל חלב ודבש, לחם כוסברה ודבש המייצג מן, או סלט צבעוני ברוטב אבוקדו הנקשר לכתונת הפסים של יוסף. הפרק החותם את הספר מוקדש למגוון מזונות המופיעים בתנ"ך, המשמשים אותנו עד היום במטבח הביתי, לצד הבהרות מרתקות. את המתכונים מלוות תמונותיו המרהיבות של הצלם בועז לביא.
לדברי רוסנר, "הספר הוא תוספת חדשנית למטבח. הוא לא רק משנה את השיח המתקיים סביב שולחן האוכל והופך את הארוחה למפתיעה, הוא גם מעשיר את נפש המבשלים והמסובים אל השולחן. לא רציתי ליצור מחדש מאכלים שהוגשו בימי התנ"ך. רציתי למצוא את מקומו של התנ"ך ואת הרלוונטיות שלו במטבח המודרני. המנות משמשות כרעיונות לשיחה וכאמצעי מהנה ורב משמעות לשלב את התנ"ך בארוחות השבת מדי שבוע. כולי תקווה שהספר ישנה את האופן שבו אנו מבשלים, סועדים ומשיחים ליד השולחן".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש