כשיין טוב פוגש בשר נפלא

מאת: רותם נועם ● 27/5/2015 09:22 ● ערב ערב 2708
ערבי יין הפכו לשגרה מבורכת באילת. הקהל המקומי שכבר למד להכיר את נפלאות היין צמא לעוד. ובמסעדת 'פדרו' שמחו להיענות בערב שהציג את יינות יקב הבוטיק של קיבוץ אורטל. היה טעים ומבושם
כשיין טוב פוגש בשר נפלא

למסעדת 'פדרו' זכויות רבות בשדרוג הקולינריה המקומית בשנים האחרונות, המסעדה שהכירה לאילתים מושגים כבשר מיושן וסטייק יען כבר לפני עשור, הצליחה לשמור על מעמדה כמוסד בשרים משובח אף שהחליפה בעלות ושפים. כיום היא הפכה לחלק מקבוצת מסעדות מצוינות בפני עצמן, המצויות בבעלותם של אלי לוי, אייל אוקסנברג ואחרים והכוללת מלבד 'פדרו' גם את 'ברביס' ו'ברביץ''. אם 'פדרו' היא מעוז הבשרים האולטימטיבי, הרי ש'ברביץ'' חולשת על אחד החופים הקסומים בעיר ו'ברביס' מהווה את המענה האולטימטיבי לחובבי ההמבורגרים כמעט בכל שעה.

השבוע הוזמנו לערב טעימות שארגנה המסעדה, עבור יקב הבוטיק 'אורטל' מהגולן. את היקב שכרמו ניטעה עוד ב-1983, הקים וחי היינן אילן זעפרני, ששמח לספר לנו על היקב ויינותיו, באהבה השמורה למי שהקים מפעל חיים שהוא גם חלום אישי.

אלא שיין טוב חייב להצטרף לארוחה נפלאה וכאן נכנס הצוות של 'פדרו' שהפתיע עם סלט סלקים מרענן, חציל בוכרי בו הסתתרו נתחוני בקר ושומן טלה בשילוב טחינה וסלט עגבניות, וגולת הכותרת – נתחוני טונה צרובה במעטפת שומשום ורוטב איולי– מנה מופלאה שנעשתה בדיוק רב.

בין המנות זכינו לטעם שלושה יינות אדומים ואחד לבן, שניים מהאדומים אף זכו בציונים מרשימים בתחרות 'טרה וינו' 2015 האחרונה: במדליית זהב זכו יינות 'געש' 2011 ו'מרלו' 2012. באתר על היין, רשמו על זעפרני ועל מנהלת השיווק שלו את הדברים הבאים: "הצניעות והמקצועיות והלבביות של הזוג קונות להם מעבר ליינות הנהדרים נקודות זכות בכל מקום אליו הם מגיעים", ואכן השניים מצליחים להדביק אותך בהתלהבותם ואהבתם לכרם ויינותיו ומלבד אולי ה'קברנה סוביניון' שעדיין לא הגיע לבשלות, הצליחו שאר היינות להשאיר טעם של עוד, עם ארומה עשירה ופירותית, טעמים עגולים ואחוזי גופרית נמוכים. עם תו מחיר סביר והולם לטעמם שנע בין 90-100 שקל לבקבוק, בהחלט אפשר לדבר על תמורה הולמת למחיר.

המסעדה עצמה היתה עמוסה לאורך כל הערב, ובעיצובה החדש היא ללא ספק אחד החללים הנעימים באילת, או כמו שמגדירה זאת הדר אוסלנדר, מנהלת השיווק של המסעדות: "'פדרו' בנויה כך שגם משפחה עם ילדים תמצא כאן את מבוקשה, גם מי שמחפש עסקית צהריים משתלמת וגם מי שמחפש מסעדת בשרים איכותית לשעות הערב".
את ימי שני הם הפכו לערבי יין אותו מביאים הלקוחות מהבית, המדובר בלקוחות המחזיקים באמתחתם בקבוקים מעולים, שבדרך כלל ידרשו בעבורם דמי חליצה, אך לא ב'פדרו'. כאן יסתפקו בכך שתצרפו לבקבוק ארוחה נפלאה.

קינחנו בפאדג' שוקולד, עם מוס שוקולד לבן אגוזים ופרלינים וחזרנו הביתה לספור קלוריות.
הכותב היה אורח המסעדה.






חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש