שומרים עלייך

מאת: או-מד מדיקל ● 4/1/2016 01:15 ● ערב ערב 2739
מערך של 300 מצלמות, מחציתן מרושתות בצפייה ישירה במשל"ט העירוני, לחצני מצוקה בגני הילדים, מתחמים מפוקחים, שיטור עירוני ועוד, מבטיחים שמירה על הביטחון של תושבי העיר אילת ואורחיה. הוא פועל 24/7 ומצויד בטכנולוגיות חדישות, רואה הכל, ער לכל הנעשה בעיר ולא נח לרגע.
שומרים עלייך
פרוייקט עיר ללא אלימות עודנו חי וקיים

 

  

 
זהו מרכז השליטה והבקרה (משל"ט) המחודש של עיריית אילת אותו מאיישים סטודנטים במשמרות על פני כל היום. השידור החי מ – 156 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר, מאפשר לצוות המשל"ט ולאנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שיזם ויישם כבר לפני עשור את תכנית "עיר ללא אלימות" שהפכה בשנים האחרונות למודל ארצי ציין, כי העירייה משקיעה מאמצים רבים על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי בקרב תושבי העיר ומבקריה. לפי סקר של המשרד לביטחון פנים, 76% מתושבי אילת מרגישים בטוחים בעירם אל מול ממוצע ארצי של 66%. עדיין, פועלת העירייה בכל דרך, להגביר את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר ואורחיה. מפקד מרחב אילת, נצ"מ קובי כהן: "העירייה שוב מוכיחה יעילות ונחישות בפעולותיה למען הגברת תחושת הביטחון והשבחת איכות החיים בעיר אילת". המוקד "הרואה" במשל"ט הצמוד למוקד העירוני מבטיח שמירה על הסדר הציבורי והקניית ביטחון אישי לכולם. 
 
מרכז שליטה ובקרה
המשל"ט הממוקם במוקד העירוני, מנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה בניהולו של אילן חדידה ומשמש מרכז שליטה ובקרה, המרכז צילומי אבטחה מאזורים נרחבים בעיר במשך 24 שעות ביממה. מטרת המשל"ט כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות" הינה קיום הערכת מצב במקומות שונים בעיר והפעלת כוחות תגובה בהתאם לאירועים הנצפים, כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם במוסדות ובמתקני העירייה ובמרחב הציבורי, להוות כלי עזר נוסף ובסיס מידע תפעולי, לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום במרחב העיר בזמן אמת, לטובת מתן מענה אפקטיבי מיידי של גורמי האכיפה וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה. 
 
תוכנת השליטה והבקרה הפועלת במשל"ט הינה של חברת מוטורולה ומתופעלת על ידי אגף התקשוב בעירייה. עוד במסגרת זו פועלת תוכנת "יומן אירועים חכמה" המאפשרת לשנות את התצוגה ולהוסיף קטגוריות. המערכת המשמשת כאמור בשגרה, משוכפלת גם במטה החירום העירוני הפועל בבית הספר התיכון ע"ש "גולדווטר" ובכך מאפשרת לצפות ולנהל במטה ההפעלה, בצורה יעילה וחכמה גם בשעת חירום. בנוסף, מקושרת המערכת לממשק GIS, מערכת מידע גאוגרפית עירונית חכמה, שהינה מערכת מידע ממוחשבת המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גאוגרפי תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע המבוססות ברובן על מערך מיפוי ומאגרי מידע קיימים שהוזנו לתוכה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש