פרסומת
דלג

מהומה וצעקות באוהל המחאה

מאת: עומר כרמון ● 12/2/2016 21:07 ● ערב ערב 2745
עימות חריף בישיבת מועצת העיר שהתכנסה באוהל מול שדה התעופה, במחאה על החלטת הממשלה לסגור בשנה הבאה את 'שדה דב'. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, האשים את חברת האופוזיציה במועצת העיר, עו"ד לימור להב, כי היא מזיקה לעיר ושולחת מכתבי תלונה בעניינו ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל. לימור להב הגדירה את הקמפיין של הנהלת העירייה: 'קרקס'
מהומה וצעקות באוהל המחאה

עימות חריף בישיבת מועצת העיר שהתכנסה באוהל מול שדה התעופה, במחאה על החלטת הממשלה לסגור בשנה הבאה את 'שדה דב'. חברת האופוזיציה במועצת העיר, עו"ד לימור להב, שאלה את ראש העירייה איזו חלופה הוא מציע לשדה שייסגר. מאיר יצחק הלוי ענה: "מאחר וחברת המועצה, עו"ד לימור להב לא גילתה התעניינות בחודשים האחרונים בנושא 'שדה דב', אני אספר לך על החלופה שהוצעה: 'תצמידו את המועד שקבעתם לפינוי הצבאי - לפנוי האזרחי. בתווך נשב על חלופות. עיריית אילת מציעה להשאיר את המסלול במקומו הנוכחי: להעביר את הטרמינל לחלק המערבי ולהצמיד את הטרמינל ל'רידינג'. אנחנו מקווים לגייס לחלופה גם את עיריית תל אביב ויש סיכוי טוב שזה יקרה. אבל לא חכם ולא נבון ולא הגיוני להציג את החלופה עכשיו, אבל מכיוון שיש לך יכולת לקפוץ כל הזמן, ואת מזיקה לעיר מעת לעת. ועכשיו את ממשיכה להזיק, אני מקווה שעכשיו דעתך רגועה ותמשיכי לכתוב מכתבים ליחא"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה, ע.כ),  שפכ"א ומכ"א וממ"ש ולמבקר (המדינה, ע.כ) ול-443 (התכוון כנראה ל'להב 433' - היחידה המשטרתית האחראית על השחיתות הציבורית) ול-448. את זה את עושה הכי טוב מכולנו ועל זה תקבלי 'יקירת העיר אילת'".

לימור להב: "אני מבינה שיחא"ה דיברו אתך".

מאיר יצחק הלוי: עוד לא"

לימור להב: אז איך ידעת על המכתבים"?

מאיר יצחק הלוי: "מכיוון שאני מכיר אותך, אני יודע בדיוק איך את עובדת. דרך אגב, היום קיבלתי מהיועצת המשפטית שלנו, מכתב ששלחת".

 

"אתם צבועים"

 

קודם לכן אמרה לימור להב על הקמפיין שמנהלת הנהלת העירייה: "צר לי שאני לא משתתפת בקרקס הזה, כי אתם צבועים. אתה במיוחד, מאיר. לבוא ולהטעות את הקהל ולהגיד: 'אני לא ידעתי על ההחלטה (פינוי שדה דב, ע.כ), כשכל תושב ידע עליה מזמן, זה (ההחלטה לסגור את השדה, ע.כ) לא היה במחשכים, זה פורסם בכל מקום. קל וחומר שאתה, כראש העירייה, היית צריך לדעת מזה. ישבת בשקט, בשקט, על הגדר, כדי לא להפריע לאף אחד לפנות את שדה התעופה פה, כדי שיהיה פה שטח לכל החברים הטייקונים שלך, להקים את מיזמי הנדל"ן שלהם. בעצם, הענשת אותנו עם הדחיפה של השדה מכאן לבאר אורה. אתה לא מבקש למנוע את סגירת השדה, אתה מבקש לדחות את המועד לתאריך שיהיה לך יותר נוח. לא בשנת בחירות".

כזכור, ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, הסביר לאחרונה ל'ערב ערב', כי החל בקמפיין נגד סגירת 'שדה דב', מיד כשנודע לו על החלטת הממשלה בנושא. "מהדקה שידעתי שיש כוונה אמיתית, התחלתי במאבק", הוא אמר. "כתבתי מכתבים בנושא לראש עיריית תל אביב כבר לפני חמש שנים. כל זמן שזה היה רכילות, לרכילות אני מתייחס כמו רכילות. אבל כשהיתה החלטה שהיא החלטה ריבונית, מאותו רגע, ואני אומר לך עוד פעם, לצערי לא היינו בלופ הזה. זה נעשה במחשכים ובהיחבא וזה עצוב לי מאוד. דרך אגב, אפרופו, אני מניח שראית את זה גם בהחלטת בית המשפט, שהלינה על הדרך".

יכול להיות שלא רצית לצאת למאבק נגד סגירת 'שדה דב', לפני שיוצאים המכרזים של שדה התעופה בתמנע?

"לא. אין קשר בין הדברים. ההחלטה לגבי תמנע היא החלטה אסטרטגית נכונה של המדינה. אין בסיס להשוות בין 'שדה דב' למה שבונים היום בצומת באר אורה".

 

"'ארקיע' ו'ישראייר' יטיסו אותנו"

 

דבריה במועצת העיר של לימור להב, עוררו עליה את זעמו של אבי תורג'מן, הבעלים של מוסך 'צ'מפיון מוטורוס' בעיר, וכן של חברי מועצה שנכחו בדיון. סגן ראש העירייה, יהודה מורדי, אמר בדיון: "אני רוצה להודות לראש העירייה כי ראיתי אותו במלחמה מול שרים, ח"כים, במשרדי ממשלה - איך הוא נלחם על הזזת 'שדה דב'. אני מציע שנקיים את ישיבת המועצה הבאה ב'שדה דב'. נבקש מ'ארקיע' ו'ישראייר' שיטיסו אותנו. ראש העירייה, אני סומך על קשריך עם ראש עיריית תל אביב, שייבנה לנו אוהל כזה". מ"מ וסגן ראש העירייה, אלי לנקרי, הוסיף: "אנחנו באחד המאבקים היותר צודקים. הפגיעה בתיירות תהיה קשה ביותר. עשינו לא מעט סקרים בנושא הזה. המדינה השקיעה שני מיליארד שקלים בשדה התעופה החדש. אם שדה דב ייסגר, נראה שני מיליארד שקלים יורדים לטמיון". חבר המועצה, מתן בארי, הדגיש: "אין אפילו תושב אילת אחד שרוצה ש'שדה דב' ייסגר. באילת יושבים כלבי שמירה על גבולות ישראל. יש אנשים שבוחרים לגור כאן כציונים פטריוטיים ונלחמים מדי יום על חייהם העיר אילת".

 

"נסגור את אילת"

 

גם יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, הביע תמיכה במאבק הנהלת העירייה: "אין כל ספק שאנחנו נמצאים במצב הכי קריטי שהיה לאילת. המלחמות בעבר הצליחו במאמצים רבים של ראש העירייה, אם זה המע"מ ובית החולים, אבל המצב היום שונה לחלוטין. נכנס את כל הוועדים ונצרף עובדים לא מאוגדים כדי לתת ביטוי למחאה של כולנו על מה שקורה". ד"ר אלדר ברקוביץ, מנהל שירותי בריאות 'כללית' ובית החולים 'יוספטל', חיזק את דבריו: "אנחנו מטיסים מדי יום מספר לא מבוטל של חולים לטיפולים שאנחנו לא יכולים לספק כאן בצורה מספיק טובה. טיפולים אונקולוגיים, טיפולי פוריות, ניתוחים ייעוציים. לפי החשבונות שלנו, הפתרונות שמציעים בנתב"ג יאריכו את הדרך. חלק מהחולים עלולים לוותר על זה".

 

בוריס ימפולסקי, סגן יו"ר ועד ההורים ונציג 'יש עתיד באילת', הוסיף: "אני רוצה להצדיק את המאבק הזה. אין צודק ממנו. דרשתי מ'יש עתיד' תמיכה במהלך שלנו, קיבלנו תמיכה". לאחר שאחד הנוכחים העיר לימפולסקי, כי יו"ר מפלגת 'יש עתיד', שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, הוא זה שחתם על החלטת הסגירה של 'שדה דב', הסביר ימפולסקי: "נכון. אבל כרגע אנחנו מדברים על דחייה - עד שתהיה חלופה. אם המדינה רוצה לסגור את אילת  מהציר הראשי, גם אנחנו נסגור את אילת". ראש העירייה השיב לו: "את זה אנו מתכוונים לעשות".

 

"פרזנטורים של 'ארקיע' ו'ישראייר'

 

מי ששפך מים צוננים על הנאומים הנלהבים נגד סגירת 'שדה דב', היה תושב העיר וחבר מרכז הליכוד, אורי כרמונה, שאמר: "אני יושב כאן ונדמה לי אני שומע את חברי המועצה משמשים פרזנטורים של 'ארקיע' ו'ישראייר'. מה שחשוב להם - שלא יסגרו את שדה התעופה בתל אביב. מאיר, אני חושב שאם היית משקיע בהבאת רכבת לאילת, חמישים אחוזים מהמאמץ שאתה משקיע היום בקמפיין של 'שדה דב', אז הזקנה שאתה מדבר עליה, היתה יכולה לעלות על רכבת ולהגיע לאיזה בית חולים שהיא רוצה. תעזוב את שדה התעופה הזה, לא רוצים אותו. מי שמפריע להביא רכבת, זה הלובי בכנסת של 'ארקיע וישראייר'". 

חדשות אילת