תחנת פופאפ כחלק מחינוך ועיצוב סביבתי

מאת: או-מד מדיקל ● 20/5/2016 19:06 ● ערב ערב 2759
מי שנוסע לאורך רחוב אילות, לא יכול שלא לקלוט את תחנת האוטובוס הוורודה, שהוקמה כחלק מפרויקט Place Making לקיימות חברתית שמובילה היחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה. התחנה מספרת את סיפורה המקומי של אילת, כפי שבחרו להציג אותה אנשי חינוך וסביבה, מתוך מחשבה על עתיד ורוד לעיר אילת
תחנת פופאפ כחלק מחינוך ועיצוב סביבתי

הקבוצה שמונה 30 אנשי חינוך, חקרו ולמדו את התחום בקורס מיוחד- "קיימנות דמוקרטית", המבוסס על Place Making ("יצירת מקום")- גישה בינלאומית, העוסקת ביצירת מקומות המשרים אווירה נעימה, ייחודית ומחויכת על המבקרים בהם. במסגרת עיצוב התחנה, קוראים הקיימנים לציבור, לבטא את המחשבות החיוביות שלהם על לוחות התחנה ולהפיץ את הרעיון על ידי צילום בתחנה הוורודה והעלאת התמונה לרשת החברתית עם חיוך, ברכה או משאלה לעיר.

הפרויקט הינו תוצר של הקורס ופרי שיתוף פעולה עם מרכז פסג"ה, המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי, המכון לחינוך דמוקרטי ומיזם הקיימנים. הקורס מהווה שלב נוסף בהעמקת הלמידה בתחום "הקיימות העירונית", ומטרתו להעמיק את הקשר והחיבור של תושבי העיר והנופשים הפוקדים אותה, למקום ולמרחב העירוני באילת. תחנת האוטובוס הוורודה נולדה מתוך רצון להעביר מסר של אופטימיות, לגרום לחיוך, לעודד מחשבה חיובית וקצת להעמיק ברגעים מחיי העיר.

להביא את קלות הציבור מהשטח

תחנת האוטובוס הוורודה היא אחת מתוך שלושה פרויקטים שיוצאים לדרך בימים אלו. פרויקט שני מבוצע על ידי סטודנטים מאוניברסיטת 'בן גוריון' באילת ומכון קטורה, הלומדים בקורס ראשון וייחודי באילת המבוסס גם הוא על גישת ה place making. במסגרת הקורס, בו לומדים 40 סטודנטים, מקבלים הסטודנטים כלים, כיצד להביא את קולות הציבור מהשטח בנושאים של עירוניות, קיימות, חזון עירוני וכיו"ב, ובעזרתם להתערב במרחב הציבורי לטובת העיר אילת ותושביה. את התוצר הם יבצעו במרחב הקמפוס. קבוצה שלישית, היא קבוצת 'קדם עתידים' מבית הספר 'רבין', המונה 20 תלמידים, אשר יתערבו במרחב הבית ספרי.

 "מדובר בשפה בינלאומית שבה תושבים לוקחים חלק בעיצוב המרחב העירוני, מספרים את סיפורו של המקום דרך העיניים שלהם, גורמים לאנשים לחייך, להגיב ולהיות חלק ממה שקורה בעיר",  מציינת רונה שפירא, מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי המובילה את התהליך בשיתוף מרכז פסג"ה ובעידוד ותמיכה של העירייה ומוסיפה: "הרעיון הוא לייצר כמה שיותר פינות חמד כאלה ברחבי העיר בכל מיני נושאים ובכל מיני דרכים".

וורוד בעיניים. תחנת האוטובוס הוורודה הממוקמת בחזית מעונות מכבי

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש