מוקירים את המתנדבים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 16/9/2016 09:35 ● מה נשמע 461
למעלה מ – 500 מתנדבים הפעילים בכ - 60 ארגוני התנדבות בעיר, הגיעו לערב הוקרה שנערך ביום שני השבוע, במיוחד עבורם, במסגרתו הוענק אות המתנדב ע"ש אסנת מילר ז"ל למתנדבים מצטיינים ● דרך הענקת האות, מנציחה המשפחה את אסנת שהיתה מתנדבת מצטיינת ● באמצעות האות, מוקירה העיר תודה למתנדביה.
מוקירים את המתנדבים

האירוע המרגש, שהופק על ידי המחלקה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעירייה, בניהולה של אמירה אדרי, נערך במלון 'דן פנורמה', במעמד ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ומשפחתה של אסנת מילר ז"ל. לצד קוקטייל עשיר בטעמים, נהנו המתנדבים ממופע של הזמר מוש בן ארי, שנאות להופיע בהתנדבות. אחריו עלתה בת אילת, זמרת ויוצרת עולה - מאי זיו זרקה. טקס אות המתנדב ע"ש אסנת מילר ז"ל, הוא דרכה של המשפחה להנציח את שמה של אסנת ז"ל, שהייתה בעצמה מתנדבת מצטיינת וזכתה לתעודות הוקרה רבות. הם עושים כן מאז 1989, שנה לאחר פטירתה של אסנת ז"ל ממחלת הסרטן כשהייתה בגיל 16. אחיה של אסנת, עו"ד אופיר מילר נשא דברים בשם המשפחה. כל המברכים הרעיפו תשבחות רבות על המתנדבים כולם – ארגונים ובודדים. "אילת התברכה במתנדבים רבים, בכל התחומים והעשייה ההתנדבותית מתבטאת בכל מקום בו נזקקים לה.  עובדה זו היא מקור גאווה לכולנו ואני בטוח כי גם המתנדבים חשים סיפוק רב מעצם הנתינה", אמר ראש העירייה. תודה מיוחדת נאמרה גם לחברי הוועדה הציבורית, ביניהם: חברת מועצת העיר – עו"ד סימה נמיר, מירה'לה הראל, חני הכט מהאגף לשירותים חברתיים בעירייה, יו"ר מועצת נוער עירונית ומשפחת מילר.

להלן שמות הזוכים באות המתנדב ע"ש אסנת מילר לשנת 2016:

מורן סולומון נחמיאס- ילידת אילת העובדת במרכז הצעירים בעירייה. בארבע השנים האחרונות מתנדבת מורן במועדון ניצולי השואה 'מנשב', הפועל במועדון האגודה למען הקשיש, מיסודו של ג'קי פריגל ז"ל. באישיותה המקסימה והלבבית בונה מורן קשר אישי עם חברי המועדון, דואגת, מארגנת ומסייעת לרכזת המועדון, צביה, בעבודות המשרד.

חיים זהבי: תושב אילת כ- 8 שנים. עובד כשף במלון 'ים סוף'. למעלה מארבע שנים, מבשל חיים תבשילים ומתרים מוצרי מזון לנצרכים, דואג לחלק אותם ברכבו במשך כל השנה, בעיקר בסופי השבוע ובחגים. הוא מגייס ומפעיל מערך מתנדבים וכול זאת, בצניעות רבה ביוזמה אישית ובהתמדה.

מפעל חיים - סטלה פולצ'יק: בת 74 תושבת אילת ותיקה, אימא וסבתא אהובה. כשני עשורים מאז פרשה מעבודתה ב'אגד', מתנדבת סטלה "באילת אוהבת חיות". היא עושה ימים ולילות לרווחת בעלי החיים הנטושים ברחבי העיר. ביתה משמש לדברי אהובה לוי ״עמותה של אישה אחת״. התנדבותה כוללת איסוף בעלי חיים, עיקור, גידול, אומנה ומציאת משפחה מאמצת ועוד.

מפעל חיים - משה מזרחי: בן 70 תושב אילת ותיק, אבא וסבא למשפחה אהובה. כעשור שנים, מתנדב משה בבית ספר תל״י הרי אילת  ומכונה בפי כל ״סבא משה". הוא משתתף פעיל, מחנך, מסביר ומבאר לתלמידים ולצוות המורים, מלמדם מהי ״נתינה״. הוא מרתק בסיפוריו ומזמוריו וכול זאת בחיוך רחב ובאהבה רבה.

קבוצת החלמה לחולי סרטן: הכוללת את זילי נחמיה גרוסמן, אורנה ואנונו, דורית גולן גולדברג ואבי חזן. כשמונה שנים פועלת הקבוצה בחסות עמותת "לתת באילת", כקבוצת תמיכה לרווחת חולי הסרטן. המתנדבים עושים הכול בכדי לעודד, לעניין ולהסיע את המחלימים לפעילות הכוללת: הרצאות ותמיכה נפשית, סדנאות וימי כיף, תוך שמירה על דיסקרטיות ובאהבה רבה.

נערה מתנדבת מצטיינת - ניצן סהר: ילידת אילת בוגרת תיכון 'רבין', מתנדבת מנהיגה צעירה, בעלת יכולות גבוהות, כיהנה כיושבת ראש מועצת תלמידים ונוער במחוז דרום. ניצן חניכה בתוכנית 'עמיתי דילר', המקדמת את הקשר בין ישראל לתפוצות, מתכננת ומנהלת פרויקטים בתחום מנהיגות הנוער, בעלת יוזמה וביצוע ברמה גבוהה, איכותית וכישרונית. היא רואה בהתנדבותה מחויבות חברתית ומשמשת דוגמא לבני נוער רבים.

הנוער הדתי ״ אל עמי״ ובני עקיבא: במשך שנים ובעיקר בשש השנים האחרונות, זוכה הרכז, משה יוליוס לרכז כ- 180 בני נוער דתיים, בנות ובנים המשקיעים בפעילויות התנדבותיות לחיזוק הנוער והקהילה, תוך שימת דגש על ביצוע רעיונות ייחודיים לגיבוש. במהלך כל השנה עוסקים בני הנוער במבצעים כדי לשמח ילדים, חיילים, אנשים עם צרכים מיוחדים, משפחות ואזרחים ותיקים. שיתופי הפעולה של בני הנוער עם המסגרות השונות, מעיד על עשייה טהורה ונעלה לטובת הקהילה

יחידת הלוט"ר: לוט"ר אילת היא יחידה המבוססת על אנשי מילואים יוצאי מערכת הביטחון ויחידות מיוחדות. היחידה הוקמה בשנת 1989 במטרה לתת מענה מהיר, ראשוני וביטחוני להגנה על תושבי אילת והערבה. ביחידה מתנדבים, תושבי אילת והערבה בלבד, יוצאי יחידות קרביות בעלי תפקידים ייחודיים ויכולות ביצועיות מיוחדות. הם מקדישים בשגרה, שעות רבות באימוני שטח ובתרגולים, על מנת להיות מוכנים בשעת הצורך, כל זאת לצד תפקידים אחרים אותם הם מבצעים. את האות קיבלו מפקדי יחידה הלוט"ר לדורותיהם: סא"ל מיכאל לב, אל"מ סטיב וייס, סא"ל אריה זקס, סא"ל נחמיה בן טוב, סא"ל תומר ביצר.

כל המתנדבים המצטיינים קיבלו תעודת הוקרה מאת ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, ומדליית ארד ממשפחת מילר עליה כתובה המילה תודה בכל השפות. כל המתנדבים קיבלו לוח שנה – שי ממחלקת ההתנדבות בעירייה. 


חדשות אילת