היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/8/2017 09:38 ● ערב ערב 2824
כל אירועי התרבות באילת לתאריכים : 17-23
היכל התרבות

 

קיץ של ג'אז - פסטיבל הג'אז אילת

 

פסטיבל הג'אז הבינלאומי המוערך יתקיים זו השנה ה-31 בנמל אילת. ארבעת ימי הפסטיבל יארחו גם השנה רשימה מפוארת של אמנים מהארץ ומהעולם, כיתות אמן, סדנאות וכמובן את בימת הג'אם המסורתית ● ניהול אמנותי: אלי דג'יברי ● 27-30 באוגוסט, נמל אילת

פסטיבל הג'אז אילת יתקיים זו השנה ה-31, בניהול אמנותי של המוזיקאי הבינלאומי אלי דג'יברי. גם השנה תשלב התכנית האמנותית של הפסטיבל מוזיקאי ג'אז בינלאומיים וישראליים מובילים, ענקי ג'אז ואמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הג'אז בעולם.

 

הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל:

 

Al McKay´s EARTH WIND & FIRE EXPERIENCE – החוויה של אחת הלהקות הגדולות בהיסטוריה של המוזיקה האמריקאית. את ההרכב מוביל האייקון של 'אדמה רוח ואש' - אל מקיי, הגיטריסט הווירטואוז בעל טכניקה מקורית ומיוחדת, יוצר השירים ומעצב הגרוב, המפיק של 'בוגי וונדרלנד' וכותב שותף של 'ספטמבר'".

אלי דג'יברי ביג בנד - במחווה לזמרות הג'אז הגדולות, עם דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן.

בריאן בלייד – המתופף הניו יורקי המפורסם מגיע עם ההרכב The Fellowship Band.

קובי אוז עם המופע 'חלום עקבותיך' משירי אריק איינשטיין. חגיגה אתנית בעקבות גיבור המוזיקה הישראלית.

גשם - ההרכב החדשני עם רימייק לאופרת הג'אז 'פורגי ובס', ובתפקיד לואי ארמסטרונג ואלה פיצ'גרלד הזמרים אלון לוטינגר וקרן מלכה.

עופר פורטוגלי עם המופע 'עושים ג'אז', מארח את אלון עדר, דורון טלמון (ג'יין בורדו), סגיב כהן, לאה שבת.

כריסטיאן סקוט - חצוצרן העל מניו אורלינס עם חמישייה עדכנית ובועטת.

דורי בן זאב – 'עברנו את פרעה', סיפורי ג'אז של מאיר אריאל. אורחת מיוחדת תמר אייזנמן.

בהמשך לפעילותה של חברת "פורום פקטור" מפיקת הפסטיבל בשלוש השנים האחרונות, פסטיבל הג'אז אילת מייצר מעטפת רחבה של תוכן ופרויקטים משותפים עם העיר אילת:

פרויקט הסאונד של אילת המשלב ברים ובתי קפה ברחבי העיר יפעל גם השנה ויארח את באי הפסטיבל בשעות אלטרנטיביות.

כנס הג'אז הישראלי (The Israeli Jazz Convention) יתרחב השנה ויכלול סדנאות, כיתות אמן ופאנלים מרתקים במלון הפסטיבל 'ליאונרדו רויאל ריזורט'.

ליאונרדו רויאל ריזורט - מלון הפסטיבל אשר יארח את האמנים וההפקה. מהמלון נקיים הסעות קבועות אל הנמל. כנס הג'אז הישראלי יתקיים במלון ויכלול פאנלים, כיתות אמן ומופע לילדים. המלון כולו ילבש את רוח הפסטיבל עם הרכבי ג'אז אשר ינעימו את זמנם של האורחים בלובי ובבריכה.

הג'אם סשן המסורתי יתקיים השנה בחוף הדקל ויהפוך להפנינג אחד גדול עם מסיבות סווינג, הופעות של הרכבים חיים ותקליטנים שינגנו מוסיקה איכות וחוצת גבולות וסגנונות.

במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תתקיים גם השנה בחוף הדקל. במת הג'אם של הפסטיבל מארחת מידי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל ואמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. רבים מבאי הפסטיבל ממשיכים את חגיגות הג'אז אל תוך הלילה בבימת הג'אם המפורסמת של הפסטיבל אשר כבר הפכה לסצינה של ממש.

אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז.

כרטיסים: רכישה באינטרנט – בכתובת – http://eventim.co.il/jazz.

רכישה באילת – מוזיאון 'אילת עירי' – בטלפון 08-6340754, בלבד.


 

המלצת ספר - ספר ילדים חדש: 'חלומות ובלונים' מאת ד"ר אירית שקדי

 

ספר הילדים 'חלומות ובלונים' מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים 'אוריון' הוא ספר רביעי בסדרה מקסימה לילדים, וכולל שמונה סיפורים בחרוזים אשר עוסקים בעולמו הפנימי של הילד ובמפגש שלו עם העולם החיצוני. הסיפורים מיועדים לילדים ולמשפחה: חלומות, מה חשוב באמת, טוב ורע בחיי היומיום, קבלת האחר כפי שהוא, החשש מפני הבלתי נודע והתמודדות עם נושאים אלה, כמו כן, משחקי דמיון כאמצעי למימוש פנטזיות והתנסות בתפקידים שונים ועוד.

הקריאה המשותפת והשאלות העולות בעקבותיה יכולות לשמש דרך לקירוב רגשי, לרכך רגשות סוערים ולהציע רעיונות להתמודדות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש