אות הנגב לאיכות הסביבה הוענק לד"ר דפני

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/1/2018 22:28 ● מה נשמע 529
אות מפעל חיים ע"ש יהודה ארד, הוענק השנה במסגרת אות הנגב לאיכות הסביבה, לתושב העיר - ד"ר יעקב דפני על תרומתו ארוכת השנים לשמירה והגנה על מפרץ אילת ושמורת האלמוגים הייחודית, ומאבקו הבלתי מתפשר כנגד הרס הסביבה הימית והחופית באזור מפרץ אילת ● בישיבת המועצה האחרונה, כהרגלו בפינת הפרגון המתקיימת מידי ישיבת מועצה, הזמין ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי את ד"ר דפני וברך אותו על זכייתו ● ממצאים גיאולוגים שאסף ד"ר דפני במהלך השנים יוצגו בקרוב במוזיאון 'אילת עירי' ● "בעיר שהתברכה במשאבי טבע, חשוב שיהיו הרבה אנשים כמוך, שישמרו עליהם", אמר ראש העירייה
אות הנגב לאיכות הסביבה הוענק לד''ר דפני
מפרגנים. ד"ר יעקב דפני בישיבת המועצה

ד"ר יעקב דפני, מוותיקי העיר אילת, הוא ביולוג ימי, העוסק שנים רבות בשמירה על הסביבה הימית והחופית באזור אילת. שנים רבות לימד וחקר את החי והצומח בים סוף. בתחילה מטעם החברה להגנת הטבע, ולאחר מכן הדריך ולימד במכון האוניברסיטאי וניהל את החטיבה האקדמית של מכללת אילת. ד"ר דפני לקח חלק פעיל במאבקים לשמירה על מפרץ אילת. פרסם ספרים רבים להכרת החי והצומח בים ואף הקים אתר אינטרנט שבו הוא מציג את העושר התת ימי של מפרץ אילת. בשנים האחרונות פועל ד"ר דפני במרץ רב לשימור השמורה הצפונית ולשימוש שמורת האלמוגים בחוף אום רשרש, ופועל להכרזת האזור כחוף אקולוגי. על ד"ר דפני המליצה היחידה האזורית לאיכות הסביבה של אילת וחבל אילת. 

 

"העבודה הזמנית הפכה למפעל חיי"


בישיבת המועצה הודה ד"ר דפני ליחידה הסביבתית באילת שמצאה אותו ראוי לקבלת אות מפעל חיים בנגב וסיפר, כי מה שהחל כעבודה זמנית כמדריך בחברה להגנת הטבע הפך למפעל חייו. "בבואי לכאן גיליתי, כשנזרקתי אל המים הצלולים, שעולם החי התת ימי זר, מוזר ומנוכר לציבור הישראלי, וכן למדתי שהאמצעי הטוב ביותר לשמור על הטבע הוא החינוך, ובעיקר במישור המקומי. לשני אלה – ידע הים והחינוך – הקדשתי את חיי, והעבודה הזמנית הפכה למפעל חיי", אמר ד"ר דפני והוסיף: "למדתי וחקרתי את איכות הסביבה הימית, ובהמשך התרכזתי בהדרכה, בחינוך". לאחרונה כתב ד"ר דפני שישה ספרים מודפסים, ועוד ארבע דיגיטליים. כולם על אילת. בסיום דבריו אמר ד"ר דפני כי הוא תקווה שצעירי אילת, שהתגייסו בעשור האחרון לשורות "שומרי המפרץ", יוליכו את הלפיד הלאה לדורות הבאים. "לבסוף אני רוצה להודות לבני משפחתי, לבת זוגי שהלכה עמי למדבר, לבני, שלימד אותי את כל שאני יודע כדי לתרגם את הידע שלי לשפת האינטרנט, ולבתי הצעירה שעיצבה את ספריי והביאה אותם לדפוס, וכמובן גם יתר בני משפחתי וחבריי שאפפוני באהבה ראויים לתודתי ביום הזה". 
זו השנה התשיעית בה נערכת התחרות, אותה יזמה עמותת נגב בר קיימא בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, במטרה להוקיר גופים, ארגונים, מוסדות ובודדים על פעילות מיוחדת, מתמידה ופורצת דרך בתחום איכות הסביבה בנגב. מידי שנה בוחר צוות השיפוט את המועמדים המתאימים לקבלת האות בזכות פעילות ייחודית או פעילות פורצת דרך לתועלת הציבור בתחום איכות הסביבה בנגב. 
זו הפעם השביעית בה זוכה העיר אילת להכרה באות הנגב. בשנת 2015 זכו קבוצת "גננים בקהילה" באות ציון לשבח, בשנת 2014 הוענק האות לתושב העיר - ירמי בכר, בשנת 2013 הוענק האות לתנועת הנוער "שומרי המפרץ", בשנת 2012 הוענק האות לכיפה האקולוגית ביחידה האזורית לאיכות הסביבה ולתושב העיר - ד"ר בני שלמון, בשנת 2016 הוענקו שני אותות, האחד ליחידה האזורית לאיכות הסביבה אילות-אילות והשני לתאגיד "עין נטפים", תאגיד המים והביוב של אילת והשנה, הוענק אות הנגב לתושב העיר - ד"ר יעקב דפני. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש