יהדות - פרשת 'שמות'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 4/1/2018 22:32 ● מה נשמע 529
השפלות המוסרית של הפוליטיקאים היא מן המפורסמות שאינן צריכות ראייה, אך נדמה שהשבוע שברו חברי האופוזיציה בכנסת ישראל אפילו את השיפלות של עצמם
יהדות - פרשת 'שמות'

 

שפעות חורף


השפלות המוסרית של הפוליטיקאים היא מן המפורסמות שאינן צריכות ראייה, אך נדמה שהשבוע שברו חברי האופוזיציה בכנסת ישראל אפילו את השיפלות של עצמם. אשתו של חבר הכנסת יהודה גליק, יפה גליק ז"ל, נפטרה ביום שני ובאותו היום היו צריכים חברי הכנסת להצביע על "חוק המרכולים". מרכז חברי האופוזיציה ח"כ יואל חסון, מהמחנה הציוני, הזדרז להודיע, אפילו עוד לפני שקברו את אשתו של ח"כ גליק בזמן שגופת אשתו מונחת לפניו, שהאופוזיציה לא תתקזז עם יהודה גליק בהצבעה על החוק. יואל חסון הוא לא אדם פרטי, הוא לא דיבר בשם עצמו בלבד, אלא בשם כל חברי האופוזיציה, אנשים בני בלייעל שאין להם טיפת כבוד לא לאדם חי ואפילו לא לאדם מת. כאשר שמעתי את דברי הבלע של ח"כ יואל חסון חשתי בושה עמוקה על כך שיש אנשים כמותו שנמצאים בכנסת ישראל וכביכול מייצגים מישהו במדינת ישראל. כמה נמוך אפשר לרדת רק בשביל לנסות להביך את היריב הפוליטי? כאשר ניסיתי לחשוב על דימוי הולם להתנהגותם הדוחה של חברי האופוזיציה במקרה זה יכולתי לחשוב רק על הביטוי "רוקדים על הדם". אותם מכוערי נפש אשר מעיזים ברוב חוצפתם להטיף מוסר צבוע כל הזמן לכל מי שלא סובר כמותם, התגלו בשבוע הזה במלא מערומיהם המוסריים הצדקניים. אני מקווה מאוד ששולחיהם של אותם חכי"ם יענישו אותם בפריימריז ויראו להם את הדלת החוצה ממשכן כנסת ישראל בבחירות הבאות.
השבת נקרא בתורה על התחלת השיעבוד של בני ישראל במצרים. פרעה המלך הוא האנטישמי הראשון בהיסטוריה, הוגה תוכנית שטנית שתאפשר לו לשעבד עם שלם- את בני ישראל, באופן שיטתי, עד שיהפוך אותם מאזרחים שווי זכויות לעבדים שניטלה מהם אפילו הזכות לחיות בהכרזה הרצחנית שלו: "ויצו פרעה לכל עמו לאמור כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו". המצרים הארורים מקיימים באדיקות את מצוותו של פרעה, ולכן כאשר נולד משה רבנו, אימו מבינה שהיא מסכנת את חייו אם הוא ישאר בבית, לפיכך היא מחליטה להניח אותו בתיבה קטנה ביאור, בסמוך לארמון של פרעה, מתוך תקווה שחייו ינצלו. ואכן בת פרעה שיורדת לרחוץ ביאור מצילה את משה ומגדלת אותו אצלה בארמון. אבל משה רבנו יודע שהוא מזרע ישראל, כי אימו הניקה אותו עבור ביתו של פרעה עד גיל שנתיים. כאשר משה גדל, הוא יוצא לראות כיצד המצרים משעבדים את אחיו האומללים, ובראותו שוטר מצרי מתעלל בעבד יהודי, משה הורג את המצרי ומטמין את גופתו של המצרי בחול. למחרת שוב יוצא משה לשטח והפעם הוא רואה שני אנשים מבני ישראל רבים ואחד מכה את השני. משה פונה לאיש המכה וגוער בו "רשע למה תכה רעך?" המכה המרושע עונה למשה רבנו בחוצפה – מי אתה בכלל שתגיד לי מה לעשות. "הלהורגני אתה אומר כאשר הרגת את המצרי?". כששומע משה את תגובתו המרושעת של האיש המכה, אומר משה : " אכן נודע הדבר". אולם האיש המכה המרושע לא מסתפק בהתחצפות למשה ובניצחון פוליטי, אלא הוא מלשין על משה רבנו לפרעה ופרעה רוצה להרוג את משה. משה ממהר לברוח ממצרים. למה התכוון משה כשאמר "אכן נודע הדבר?" רש"י מסביר שמשה רבנו שאל את עצמו כל הזמן מדוע ה' מאפשר לפרעה לשעבד את בני ישראל בצורה אכזרית כל כך ולא הייתה לו תשובה. אבל כעת, כאשר ראה שיש בעם אנשים רעים שמרביצים זה לזה ומלשינים אחד על השני, הבין משה מדוע הם עדיין לא נגאלים משיעבוד מצרים. עם שחפץ חיים וחרות לא מנצל מצוקה של בני עמו על מנת לרקוד לו על הדם וכך להרוויח רווח כל שהוא. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש