בית מדרש חדש לישיבת 'איילת השחר'

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/4/2018 08:23 ● מה נשמע 545
בהתרגשות רבה הונחה אבן פינה לבניית בית המדרש החדש באילת של ישיבת ההסדר 'איילת השחר' ● בית המדרש ייבנה כחלק מקריית החינוך התורני סמוך לאשכול פיס ● האירוע המרגש התקיים בשבוע שעבר במעמד הרבנים הראשיים לאילת, ראש העירייה, חבר הכנסת מוטי יוגב, הרב יוסי רודריגז ראש הישיבה, רבנים, אישי ציבור, תורמים ותלמידי הישיבה
בית מדרש חדש לישיבת 'איילת השחר'

לצד בתי כנסת, מקוואות, חוף רחצה נפרד ומוסדות חינוך, תיבנה באילת גם קריית חינוך תורני לטובת הציבור הדתי. הקריה שתשתרע על שטח של כ-56 דונם, תכלול את הישיבה התיכונית 'צביה' לכיתות ט'-י"ב, הפועלת במבנים יבילים סמוך לאשכול פיס של תיכון 'בגין' ובית מדרש שהונחה אבן הפינה לבנייתו כחלק ממתחם לישיבת ההסדר 'איילת השחר'. עוד יוקמו במתחם בית כנסת, גן ילדים, מעונות יום ומרכז פעילות, המשרתים את הציבור הרחב ברוח היהדות. בית המדרש שייבנה ראשון על שטח קריית החינוך, יאפשר הכפלה של מספר תלמידי הישיבה הלומדים כיום והעומד על כ-120 תלמידים. בית המדרש ייבנה על שטח של כ-1,300 מ"ר ובנייתו תעלה כ-12 מיליון ₪.

 


ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, הדגיש בדבריו את החשיבות האסטרטגית בבניית מבנה הקבע עבור הישיבה בפרט, וקריית החינוך בכלל, כחלק מצמיחת הציונות הדתית בעיר והעצמתה. ראש הישיבה - הרב יוסי רודריגז הוסיף ואמר שהנחת אבן הפינה היא הבעה של פעולה מעשית לרעיון ואידיאל גדול שקורה ומתרחש פה בעיר. כלל הנוכחים הדגישו את החשיבות של שיתוף הפעולה בין העירייה לישיבה והרצון להתקדם כמה שיותר מהר ולהתחיל את הבניה בפועל.
אהרון אקרמן, מנהל הגרעין התורני 'אל עמי', בוגר הישיבה ושותף בהקמת הקריה אמר בהתרגשות: "זכיתי ללמוד בישיבה כתלמיד צעיר, זכיתי להמשיך ולינוק ממנה במסגרת השירות הצבאי, להתחתן וללמוד בה כאברך, ובשבע השנים האחרונות להיות שותף בהבאת "קמח" מרחבי העולם להמשך צמיחתה. ועכשיו נושא תפילה לבורא עולם שימשיך וייתן את הכוחות והבריאות לבנות, יחד עם השותפים הרבים, בית למעצמת התורה האילתית!".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש