חוקרים במדעים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/4/2018 08:25 ● מה נשמע 545
כחלק מעידוד לימוד תחום המדעים, התקיים זו השנה הרביעית כנס עבודות חקר וגמר של מיזם STEM במסגרתו הוצגו 16 עבודות חקר של תלמידי כיתות ט' בתחילת תהליך החקר ו- 21 עבודות גמר של תלמידי כיתות י"ב במקצועות הכימיה, פיזיקה וביולוגיה ברמת 5 יח"ל ● חלק מהעבודות הוצגו בשבוע שעבר בפני חברי מועצת העיר בפינת הפרגון אותה מקיים ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מדי ישיבת מועצת עיר
חוקרים במדעים
בתמונה: התלמידים, הצוות החינוכי וחברי המועצה

בין התלמידים שהציגו את עבודותיהם בפני חברי מועצת עיר היו פז כהן מתיכון "בגין" שחקרה את השפעת גודל הגרגר על החזרה הספקרלית של האור, קרין גנדלב מתיכון "גולדווטר" שחקרה את השפעת התיירות על האקולוגיה של חולון ים סוף ושלו אדלמן מתיכון "רבין" שחקרה את השפעת שינוי הטמפרטורה על המבנה המולקולרי של תאי הדם. 
בשנים האחרונות מוביל מינהל שח"ק בעירייה מהלך אסטרטגי לקידום הוראת המקצועות המדעיים והטכנולוגיים. במסגרת זו מציעה מערכת החינוך באילת, זו השנה החמישית, מגמה עירונית לכתיבת עבודות גמר ברמת 5 יח"ל. המגמה שהתחילה בעבודות גמר בביולוגיה, התרחבה בשנתיים האחרונות גם למקצועות פיזיקה וכימיה ובשנה הבאה תורחב למקצועות נוספים. תהליך המחקר והכתיבה, המודרכים על ידי מיטב החוקרים מתחום האקדמיה והמורים המלווים מבתי הספר, מקדם את ההתפתחות האישית והמדעית של תלמידינו ועולים בקנה אחד עם פעולות ראש העירייה לגיוון מקורות התעסוקה בעיר. 
כל תלמידי עבודות הגמר שהציגו את עבודתם הונחו על ידי אנשי סגל מהמוסדות האקדמיים בעיר ולוו על ידי מומחי תוכן ומורים מתחומי הדעת, ביניהם פרופ' ראובן יוסף בתחום הביולוגיה, ד"ר אפרת מיידר בתחום הכימיה ומיכאל מור בתחום הפיזיקה. מגמה זו פועלת כאמור במסגרת מיזםSTEM  לקידום תחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (science, technology, engineering, mathematics). המיזם פועל באילת ביוזמת פדרציית טורונטו – מגבית קנדה, הסוכנות היהודית וקרן רש"י ומופעל על ידי בית יציב בשיתוף משרד החינוך ומינהל שח"ק בעירייה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש