ימין הרצוג רצים לאור דמות החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 26/6/2018 13:55 ● מה נשמע 554
מרוץ הלפיד, שיזמו תלמידי "ימין הרצוג" לקראת חג החנוכה, וייחדו אותו לדמות החמ"ד השנתית – הרב מאיר יהודה גץ, זיכה את בית הספר להיבחר במקום הראשון מכל בתי הספר של החמ"ד בארץ על מקוריות, מעורבות בקהילה ולמידה סביב דמות החמ"ד. את הבשורה קיבל מנהל בית הספר – הרב דוד נענה במעמד החידון הארצי שהתקיים לאחרונה סביב דמות החמ"ד, שם ייצגו את בית הספר בכבוד התלמידים, מתניה שפירא מכיתה ה' ורות פריאל מכיתה ו' שעלו לשלב הגמר.
ימין הרצוג רצים לאור דמות החמ''ד (חינוך ממלכתי דתי)
ימין הרצוג יוצרים ומצטיינים

בכל שנה נבחרת דמות רבנית, שמכונה דמות החמ"ד ועליה לומדים תלמידי החינוך הדתי היסודי בכל הארץ. רבנים אשר היו משמעותיים ומובילים בזרם הציונות הדתית. השנה, נבחר לדמות החמ"ד - הרב מאיר יהודה גץ שהיווה בחייו דוגמא ומופת של לימוד תורה והפצתה, יישוב הארץ וחיבור עמוק למדינת ישראל. אחד התפקידים המשמעותיים בחייו של הרב גץ היה היותו רב הכותל. לאורך השנה ועד לחידון הארצי, למדו תלמידי בית החינוך "ימין הרצוג" על דמותו של הרב גץ ועל מפעל חייו. מעבר ללימוד, נערכו גם פעילויות רבות סביב דמותו. 

 

ימין הרצוג - מתניה


 מרוץ הלפיד שהתקיים זו השנה השישית בעיר הוא מסורת בבית החינוך חמ״ד ״ימין הרצוג״. המרוץ מתקיים לקראת חג חנוכה, במסגרתו רצים ילדים והורים, פיזית ומטאפורית לאורו של דמות החמ״ד, והשנה בדגש על הרב גץ. הרב נענה סיפר, כי בטרם המרוץ התקיים לימוד מקדים בכיתות השונות על דמותו ומפעל חייו של הרב גץ. לאחר הלימוד כל כיתה הכינה שלט יצירתי שאותו היא אחזה במרוץ, מעבר ללפידים המאירים שאחזו התלמידים. במרוץ עצמו, תחת האמירה "יש לנו את דמות החמ"ד ולאורו נלך", התחילו ילדי חטיבת הביניים מנקודה רחוקה, אליהם הצטרפו ילדי ג'-ה' עד שהגיעו לנקודת המפגש עם ילדי א'-ב'. בזמן המרוץ, ביצעו כיתות א'-ב' פעילות יצירתית סביב דמות החמ״ד וכשכל הכיתות נפגשו, התחילה תהלוכה מרהיבה ברחובה המרכזי של אילת. בסיום התהלוכה התקיים טקס מרשים בנוכחות ההורים, בו כל כיתה האירה תכונה אחרת של הרב גץ דרך הצגת השלטים בעקבות הלימוד המקדים, ושלטים שקישטו את מרחבי בית החינוך. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש