יהדות - פפרשת 'בלק’

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 29/6/2018 10:17 ● מה נשמע 554
נציב קבילות החיילים הימם את הרמטכ"ל השבוע כשפרסם דו"ח חריף במיוחד על הליקויים שיש בצה"ל, ועל חוסר המוכנות של צה"ל למלחמה הבאה כאשר תפרוץ חלילה. מהדברים שנכתבו בדו"ח עולה תמונה עגומה של צבא שאנן, עם קצינים בינונים ומטה שממשיכים לשרת בקבע , כאשר הקצינים המוכשרים יותר, מעדיפים לא לחתום קבע. מחסני הימ"חים נמצאים בתחזוקה לקויה ביותר וכל ההשקעה שהושקעה בהם- למעלה מ-2 מיליארד דולר מאז הפשלות של מלחמת לבנון השנייה ירדו לטמיון.
יהדות - פפרשת 'בלק’

פרשת 'בלק’
נציב קבילות החיילים הימם את הרמטכ"ל השבוע כשפרסם דו"ח חריף במיוחד על הליקויים שיש בצה"ל, ועל חוסר המוכנות של צה"ל למלחמה הבאה כאשר תפרוץ חלילה. מהדברים שנכתבו בדו"ח עולה תמונה עגומה של צבא שאנן, עם קצינים בינונים ומטה שממשיכים לשרת בקבע , כאשר הקצינים המוכשרים יותר, מעדיפים לא לחתום קבע. מחסני הימ"חים נמצאים בתחזוקה לקויה ביותר וכל ההשקעה שהושקעה בהם- למעלה מ-2 מיליארד דולר מאז הפשלות של מלחמת לבנון השנייה ירדו לטמיון. הרמטכ"ל  כמצופה, דחה את הדו"ח החריף ב-2 ידיים. לדעת הרמטכ"ל הדו"ח שנכתב מצייר מציאות דמיונית שאינה קיימת בצה"ל. ואני תמה מי כאן המדמיין? רמטכ"ל, שמנסה בכל כוחו לדחוף לשוויון שיקרי בין חיילים לחיילות, חיילות לוחמות בכל החיילות, כשהמפקדים מתריעים שרמת הדרישות מהחיילים יורדת מפני שלבנות אין את היכולת הפיזית כמו שיש לבנים, וכמה שבתקשורת יטענו שאין שום הבדל בין בנים לבנות, הטענה לא תוכל לשנות את המציאות. אפילו אם ינופפו להם בקצינה מצטיינת שנלחמת כמו אריה, זה עדיין לא יכול לשנות את המציאות. כמו כן, הדחיקה של חיילים וקצינים דתיים וההתעמרות בהם, גורמת לרבים מהם לעזוב את הצבא. אם מח"ט גבעתי, שהוא לוחם עז נפש, כותב לחיילים שלו בפקודת היציאה לקרב: "אנחנו יוצאים להילחם בשם ה': שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", ובאופן אוטומטי עולה דרישה להדיח אותו מהצבא ועוצרים את הקידום שלו למשך שנים ארוכות, אז מדוע שקצינים מצטיינים שמסכנים את חייהם למעננו, יום יום ומקריבים את חיי המשפחה שלהם עבורנו לשנים רבות ירצו להישאר בצבא? יש דרך לתקן את העיוותים בצה"ל. הדרך הטובה ביותר היא לשמור על קדושת המחנה, לשמור על טהרת הנפש של החיילים והחיילות, להחזיר למפקדים את האימון בעצמם, וליצור חיבור חזק בין עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. זהו חוט משולש שלא ניתן להפרדה. קדושת מחנה ישראל תביא לנו את הניצחון כפי שמבטיחה התורה הקדושה: "כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך להצילך ולתת אוייבך לפניך והיה מחנך קדוש, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך".
השבת נקרא בפרשת 'בלק' על רצונו העז של בלק מלך מואב לנצח את עם ישראל. בלק יודע שבדרך הטבע אין לו סיכוי לנצח את עם ישראל . הוא ראה את כל הניצחונות העצומים שניצחו בני ישראל את המעצמות שהיו סביבו, את סיחון, מלך האמורי, ואת עוג מלך הבשן ובלק נכנס ללחץ. בלק מחליט שאולי אם הוא יקרא לבלעם הרשע, שהיה ידוע בכוחות הכישוף שלו, הוא יצליח באמצעות קללות וגידופים לנצח את ישראל. בלעם הרשע אכן מתרצה לבקשותיו של בלק ומסכים להגיע אליו למואב על מנת לנסות לקלל את ישראל. אך למרות כל מאמציו של בלעם, הוא לא מצליח לקלל את ישראל ובכל פעם שהוא פותח את פיו לקלל, יוצאות לו ברכות במקום קללות. פעם פעמיים ושלוש וזה לא עובד. בלק המלך מתוסכל וזועם ודוחק בבלעם למצוא פיתרון, או אז הוגה בלעם רעיון נפלא שללא ספק יעזור לבלק לפגוע בעם ישראל. בלעם הרשע אומר לבלק: אני יודע שהאלוקים של בני ישראל שונא זימה. אם תצליח להחטיא את בני ישראל, אני בטוח שה' יכעס עליהם ויהרוג אותם. ואכן בנות מואב ובנות מדיין מתגייסות מיד למשימה החשובה להיות חיל הנשים הלוחמות שיוצאות לשדה הקרב. הן לא מחזיקות חרב בידן, הנשק שבו הן משתמשות הוא הגוף המופקר שלהן. בנות מואב מחטיאות את בני ישראל בגילוי עריות, ובכך הן גורמות לסילוק השכינה מעם ישראל. פורצת מגפה אשר גובה את חייהם של 24000 יהודים מבני ישראל. הנה התגלתה הדרך לגרום לתבוסה במחנה ישראל . גילוי עריות. אם חפצים חיים אנחנו- עלינו לשמור על קדושת המחנה ויפה שעה אחת קודם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש