ילדים מעצבים מעגלים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/7/2018 08:14 ● מה נשמע 557
כחלק מטיפוח מעגלי התנועה ברחבי העיר, עוצבו לאחרונה שני מעגלי תנועה בהשראת מודל שיצרו תלמידי אילת ● בשני מעגלי התנועה הוצבו דמויות פלדה צבעוניות, בהתאם לעיצוב שיצרו התלמידים ● במעגל התנועה בשחמון, הוצבו דמויות ילדים המחזיקים ידיים, ובאזור התיירות, סמוך למגרש הכדורגל הצפוני הוצבו דמויות המייצגות ענפי ספורט
ילדים מעצבים מעגלים
הילדים הגו, העירייה הוציאה לפועל

במשך שנה שלמה ביצעו תלמידי שכבה ו' מבית ספר 'תל"י הרי אילת', בהובלת המורה חנית חסידים, תהליך של עיצוב מעגלי תנועה. הם למדו על המעגלים בשטח ובכיתה, חקרו, מדדו, חשבו, חישבו ועיצבו. את תהליך הלמידה בשטח ליווה השוטר הקהילתי טל שמחי. הקו שהנחה את התלמידים היה עיצוב המתאים לעיר. בסיכומו של תהליך יצרו התלמידים חמישה דגמים שהשתתפו בתחרות: כיכר הפאי, כיכר הספורט, כיכר הדג פאי, כיכר ים סוף וכיכר הילדים. כל תלמידי השכבה, ביניהם גם ראש העירייה, הצביעו על איזו כיכר לדעתם צריכה להפוך לכיכר עירונית. שני העיצובים הזוכים הפכו למודל לעיצוב שני מעגלי תנועה, האחד כיכר הילדים, שמוקמה סמוך לקריית החינוך על שם יצחק נבון, הכוללת את בית הספר 'ים סוף', אולם ספורט חדש, ובקרוב פארק מונגש ומדעטק. והשניה- כיכר הספורט הסמוכה למגרש הכדורגל הצפוני, היכן שעוברים הרוכבים והרצים במגוון האליפויות שמארחת אילת כעיר ספורט בינלאומית.

 

 

המורה חנית הודתה בשם התלמידים ואמרה: "יישר כוח לראש העירייה ולכל הנוגעים בדבר על עידוד יצירה ויזמות בקרב תלמידי העיר".  יוזמה זו, בעידודו של ראש העירייה, מצטרפת ליוזמה דומה, במסגרתה מאמצת העירייה עיצובים של ילדי אילת והופכת אותם למוצרים עירוניים. כך הוצבו לאורך רצועת החוף עשרות מאפרות שעיצבו תלמידי אילת ו"שמשיית הניילונים", מתקן לאיסוף שקיות ניילון. את המוצרים עיצבו התלמידים במסגרת קורס "ממציא צעיר לעולם ירוק" כחלק מחינוך סביבתי בבתי הספר. 
מוצרים נוספים שעיצבו התלמידים ויהפכו בקרוב למוצרים הם: הברקודג – שלט אינטראקטיבי להיכרות עם עולם הדגים והאלמוגים, שיוצב בחופים הדרומיים כחלק משמירה על הסביבה החופית והים. השני הוא ערכת לימוד לילדי גני החובה "כרישה בלב ים". 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש