14 פעמים כי טוב

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: ● 20/12/2018 22:28 ● מה נשמע 579
מאות מתושבי העיר מילאו ביום ראשון השבוע את אולם אוניברסיטת 'בן גוריון', שם התקיימה ישיבת מועצת עיר חגיגית לפתיחת הכהונה ה -14 של מועצת העיר אילת ● לראשונה מאז שחרורה של אילת בשנת 1949, נבחר ראש עירייה לכהונה רביעית ברציפות
14 פעמים כי טוב
יוצאים לדרך. חברי מועצת העיר

במהלך הישיבה הצהירו חברי המועצה החדשים והוותיקים, אמונים למדינת ישראל והתחייבו למלא את שליחותם במועצה. עוד בישיבה מונו סגני ראש העיר ונקבעו תחומי סמכותם. נשאו דברים ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, סגן ראש העירייה – מתן בארי ונציג האופוזיציה – דובי כהן.  כל החברים זכו לברכות מרבני העיר, הרב משה הדיא והרב יוסף הכט, לברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם למען העיר אילת ותושביה. 
בפתחה של הישיבה הצהירו אמונים כל אחת ואחד מחברי המועצה: ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, אלי לנקרי, עו"ד סימה נמיר, סטס דינקין, יהודה פרץ, ד"ר אולג צ'רנומוריץ, מתן בארי, חן בן אפרים, שמוליק שלם, נועה וענונו, יהודה מורדי, אלי דהאן, מומי צרפתי, דובי כהן. נעדרו מהישיבה, חברי המועצה שלמה (מומו) ביטון, משה אלמקייס ויניב חנו. 

ראשון הדוברים היה איציק חי, מנהל ועדת הבחירות העירונית, שברך את כל הנבחרים לעשייה מבורכת ופורייה לקידום העיר ושגשוגה. באשר למערכת הבחירות שכללה שני סיבובים ציין איציק, כי זה היה מבצע אזרחי ענק ונפלא שהשתתפו בו מאות תושבים ועל כך נתונה התודה והברכה לכל אלה שפעלו ועמלו כדי לאפשר קיום מערכת בחירות הוגנת, אובייקטיבית ותקינה. 

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, הראשון שנבחר לכהונה רביעית, ברך את חברי המועצה החדשים והוותיקים והודה לחברי המועצה היוצאים – עו"ד יעל דרבי, עו"ד לימור להב, רוברט סיבוני, שמואל פילוס, עיוש אלמליח. לכל אחת ואחד מהם הוכנה תעודת הערכה והוקרה על כהונתם כחברי מועצת העיר ועל עשייתם הציבורית למען העיר אילת ותושביה. מי שהגיעו וקיבלו את התעודה במעמד הישיבה הם עו"ד יעל דרבי ועיוש אלמליח. 

בפניה אישית לחברי המועצה אמר ראש העירייה: "שומה עלינו דווקא משום השסעים והקרעים שנוצרו במהלך תקופת הבחירות לאחד שורות ולהצמיח דברים טובים. אנחנו הולכים לקראת תכנית חומש המשמעותית ביותר שהיתה בעיר אילת ב 40 השנים האחרונות. זו זכות של כל אחת ואחד מהחברים להיות חלק בעשייה". בדבריו פירט ראש העירייה חלק מהתכניות והמשימות לשנים הקרובות בתוכם קליטת שדה התעופה הבינלאומי בצפונה של העיר, פינוי שדה התעופה מטבורה של העיר, שיווק שני רובעים חדשים 2,11, טיילת השלום מטאבה לעקבה, בניית מרכז ירידים וקונגרסים, קריית הספורט בינלאומית, מתחם גולף, שיווק הלגונה, הקמת קריית חינוך ע״ש אריק שרון ברובע 6 והשלמת קריית החינוך ע״ש יצחק נבון ברובע 9, הקמת קריית חינוך דתי, הקמת בית המשטרה ובהמשך מתחם החירום העירוני, כבישים עוקפים, שדרוג כביש הערבה עד דימונה, הקמת מתחם קרוואנים, עיר חכמה, שינויי תב״ע בשכונת המאפיה ובאזור התעשיה ועוד. לחברי המועצה אמר: "העשייה היא רבה ואיתה גם האתגרים. זו הזדמנות לעשות דברים טובים. בואו נפעל למען התושב ורק למענו. זה הסיפוק בעשייה הציבורית". 

 

מי בשכר ומי שלא?


עוד במסגרת הישיבה הצביעו כל חברי המועצה (למעט דובי כהן שנמנע) על מינוי סגני ראש העיר: אלי לנקרי מונה לסגן וממלא מקום ראש העירייה בשכר, סטס דינקין לסגן ראש העירייה בשכר ומתן בארי לסגן ראש העירייה שלא בשכר.  עוד אושר מינויים של יהודה מורדי כמשנה לראש העירייה שלא בשכר ושל עו"ד סימה נמיר גם היא כמשנה לראש העירייה שלא בשכר. עוד הצביעו חברי המועצה על האצלת סמכויות לסגני ראש העיר: אלי לנקרי על התחום הכלכלי וכספים, סטס דינקין על תחום השירותים העירוניים. מתן בארי על תחום התיירות וצעירים. יהוה מורדי על תחום העסקים וסימה נמיר על תחום ההנדסה. 
במסגרת הישיבה החגיגית נהנו הבאים משפע מטעמים בקבלת הפנים, אותם הכין שף הקמפוס – לוי אוחיון ומנגינתו של גנדי גרודצקי. בטרם החל סדר יום הישיבה נהנו הבאים משירתם של לירז זלצמן וליאה סמוקובסקי. 

כחלק מהסכם הגג לפיתוח העיר אילת מבצעת בעת הזו החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) עבודות לפיתוח שני רובעים בשכונת השחמון. במסגרת הביקור, סייר השר גלנט ביחד עם ראש העירייה והנהלת החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בשני הרובעים וברך על קצב ההתקדמות. 
ברובע 2 הצופה לים מתוכננות 459 יחידות דיור. השכונה משתרעת על שטח שבין נחל שחמון בצפון לרובע 6 בדרום, עם חזית רחבה לים. הבינוי בשכונה תוכנן תוך התחשבות בטופוגרפיה המיוחדת של השכונה בתוכה, שתי ודיות עמוקות החודרות לעומק השטח וביניהן שלוש שלוחות. שטח הוודיות ישמש כפארק המשתפל לעבר חוף הים (חוף הדקל וחוף החשמל). הבינוי שבעיקרו בתים דו קומתיים מלווה את מתאר השטח. בחלקו הדרומי של הפרויקט שווקו ארבעה מגרשים לבנייה רוויה. כיום הושלמו כ 85% מעבודות העפר בפרויקט, ועד סוף החודש יחלו בעבודות הנחת תשתיות ביוב. עד סוף שנת 2019 יושלמו כל העבודות בפרויקט כולל הנחת תשתיות וסלילת שכבת אספלט ראשונה וכלל המגרשים יימסרו ליזמים אשר יזכו במכרז ויחלו בבניית הבתים. לאחר השלמת 80% מאכלוס רובע 2 (על פי הערכה בתחילת שנת 2022) יחל פרויקט השלמות פיתוח ובו יבוצעו עבודות ריצופים, בניית שטחים ציבוריים פתוחים, השלמות שכבות אספלט סופיות.
גם ברובע 11 מתבצעות עבודות עפר, פינוי פסולת והכשרת הקרקע. גם פרויקט זה מנוהל על ידי חכ"א באמצעות חברת א .א הנדסה - אינג' גיל שמגר ובפיקוח מלא של המשרד להגנת הסביבה והיחידה הסביבתית אילת כולל מעבדה מאשרת. הפרויקט מבוצע תחת הקפדה מרבית על מניעת מטרדי אבק ובסיומו יהיו כל הקרקעות במתחם נקיות מכל פסולת או זיהום קרקע. שלב עבודות העפר ופינוי הפסולת עתיד להסתיים במחצית שנת 2019.    
במהלך האירוע שהתקיים במלון 'דן פנורמה', נהנו האזרחים הוותיקים מארוחת צהריים חגיגית, ומשירתם הנפלאה של אמיר חיים ולהקת ’המשפחה’, ומקבלת פנים שמחה של חברי החוויה האתנית של מתנ"ס יעלים בניהולה של אילת טובי. כמו בכל חגיגה הייתה גם עוגה, שנתרמה על ידי המלון. 
זו השנה העשירית בה חוגגת העירייה יום הולדת משותפת כחלק מהפעולות שנעשות למען אזרחיה הוותיקים של העיר אילת. לפני עשור, באירוע הראשון שהתקיים כחלק מהכרזת ראש העירייה על שנת הקשיש, הגיעו 50 חוגגים. מאז עולה מידי שנה מספר החוגגים. השנה הגיעו 214 תושבים לגיל גבורות, 150 מהם חגגו אתמול. בכל שנה נערכת החגיגה בחודש דצמבר, החודש בו חוגג העם היהודי את חג החנוכה ומציין את גבורות ישראל ובכל שנה מתקיימת החגיגה במקום אחר: במועדון חברתי לגיל הזהב, מתנ"ס קולייר, מתנ"ס יעלים, מתנ"ס שחמון, האגודה למען הקשיש, במתנ"ס בית רובין, במלון סי הוטל והשנה, כמו בשנתיים האחרונות, במלון דן פנורמה. את האירוע הפיקה גם השנה, מנהלת המחלקה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים, מינהל שח"ק בעירייה – אמירה אדרי המשמשת גם כיועצת ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים, בשיתוף מזכירות העירייה.
 
עיריית אילת באמצעות האגף לשירותים חברתיים פועלת רבות למען אזרחיה הוותיקים. לצד מאות אזרחים ותיקים הפעילים במועדונים החברתיים לגיל הזהב במתנ"סים ובמרכז יום שמפעילה האגודה למען הקשיש, פועלת העירייה להפיג את בדידותם של האזרחים הוותיקים שאינם פעילים במסגרות השונות, בתוכנית ייחודית הכוללת מגוון שירותים ופעילויות חברתיות. עוד מעניקה העיארייה לקשישים מגוון שירותים ביניהם שירות עד הבית של אגף ההכנסות בעירייה לקשישים סיעודיים ומוגבלים, חלוקת מזון עד לבית ועוד. 
תוכנית הדגל מיל"ה (משטרת ישראל למען הנוער) היא תוכנית חברתית מניעתית ששותפים בה משטרת ישראל וגורמי קהילה ורשות שמטרתה להכווין בני נוער עוברי חוק או בני נוער בסיכון ולהעניק להם כלים ומוטיבציה לחזור למסלול חיים נורמטיבי ושומר חוק.
במהלך השנה האחרונה השתתפו 53 בני נוער מאילת בתוכנית שהתקיימה בבית הספר 'רבין' והחלה בשנה שעברה, אז היו התלמידים בכיתה ח'-ט' וסיימו השנה לקראת סיום שנת לימודם בכיתות י'-ט'.התוכנית התקיימה בהובלת השוטרים הקהילתיים רס״מ יאיר כהן ורס״מ רועי רייך, ובהשתתפות שוטרים ממגזרים שונים: חקירות, סיור, חבלה שיטור ימי, תנועה. במהלך הפעילות עברו הצעירים הרצאה מיוחדת על בדיקת פוליגרף בהנחיית פקד (גימ')יניב טל. במהלך המפגשים נחשפו הצעירים לעבודת המשטרה ולנושאים מגוונים וערכיים רבים כגון: מהי אלימות ברשת וכיצד מתמודדים איתה, נהיגה בטוחה, הליכי חקירה וזכויות חשוד בחקירה ועוד.  
תלמידי אילת מצטרפים ללמעלה מ- 15,000 בני נוער מכל רחבי הארץ שכבר השתתפו בפרוייקט במהלך 6 שנים האחרונות וסיימו אותו בהצלחה.  
טקס סיום הפרוייקט התקיים ביום ראשון השבוע במעמד מפקד מרחב אילת, ניצב משנה סמי מרציאנו, ראש מדור מיל"ה - סגן-ניצב גלית בן ברוך, קצין האג"מ באילת האחראי על שיטור וקהילה - רב-פקד ליאור בן-סימון, קצין חקירות ונוער פקד אסף ויזר, המש"קים הקהילתיים באילת והנערים המשתתפים בפרויקט מיל״ה במחזור הנוכחי. 
במהלך הטקס הודתה מנהלת בית הספר שמחה הראל על שיתוף הפעולה היום-יומי ועל תקשורת ושיתופי פעולה הדדיים למען בני הנוער. מפקד המרחב ברך את הבוגרים לרגל סיום הפרוייקט בהצלחה ואמר: ״התוכנית נתנה לכם הזדמנות להכיר עולם תוכן שלם, להכיר את גורמי אכיפת החוק והדרך לשמור על אורך חיים נורמטיבי. נצלו את הכלים שקיבלתם, צאו למסע החיים בדרך הנכונה, בהצלחה״. 
עם סיום דברי הברכה חולקו לבני הנוער תעודות על ידי מפקד המרחב ונציגי השיטור הקהילתי כהוקרה על השתתפותם וסיום הפרוייקט בהצלחה.  
סניף אילת של תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' פתח ביום שני שעבר את שנת פעילותו השלישית בתנועה בטקס הדלקת נרות חגיגי בשיתוף ילדי המתנ''ס
ההתרגשות הייתה בשיאה!! חונכי וחניכי הסניף חלקם וותיקים וחלקם חדשים הגיעו עם חיוך ענק על הפנים והאווירה הייתה מדהימה. מידי שבוע, בימי שני ורביעי במתנ''ס שחמון נפגשים פעילי סניף אילת לפעולה השבועית ב'כנפיים של קרמבו', תנועת נוער שמשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, ילדים ובני נוער, חניכים וחונכים.
כשהסעת החניכים הגיעה והחניכים ירדו מהאוטובוס, החונכים, המדריכים, וכל הצוות ליווה אותם עד לחדר הפעולה שם התאספו במעגל גדול ושרו את המוראלים של התנועה והוסיפו גם את שירי חנוכה שנשמעו למרחקים. סניף אילת פתח את השנה בטקס הדלקת נרות חגיגי בו החניך ניב בן ה- 16, ביחד עם מדריך כיתות ט', עמית מורן בן ה- 17, הדליקו נר שני אל מול עשרות עיניים של פעילי התנועה, מסגרות וחוגי ילדים במתנ''ס, אימהות וילדיהן. בסניף אילת כמו בכל סניף קיימת קבוצת שכב''צ (שכבה צעירה של פעילים בכיתות ז' ח' שיעברו במשך השנה פעולות הכשרה בתחום הצרכים המיוחדים וכך יגיעו מוכנים יותר לשלב החונכות עצמה.
ימית (15), מדריכת חניכים בסניף מספרת: ''אני מתחילה את שנת הפעילות הראשונה שלי בכנפיים של קרמבו בתור מדריכת חניכים. כבר תקופה שאני מדמיינת איך תראה הפעולה הראשונה שלי. כשהחניכים ירדו מההסעה כולנו היינו עם אור בעיניים, עם אהבה שלא הפסיקה לחוג סביב ההסעה ואני התרגשתי כאילו קיבלתי את המתנה הכי שווה שאי פעם יכולתי לחלום עליה. השמחה ואהבה שהיו בכל מקום, הצמרמורות שלא נרגעו, הם ההוכחה לנוער שאוהב, אוהב מהלב, ללא תנאים וללא סטיגמות”.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש