אילת חגגה 70

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/3/2019 19:00 ● מה נשמע 592
העיר אילת לבשה חג לרגל 70 שנים לשחרורה ולהנפת דגל הדיו ● בצל המאבק נגד סגירת שדה דב חגגה אילת את יום שחרורה בטקס הממלכתי, שהתקיים באתר אום רשרש במעמד יו"ר הכנסת - חה"כ יולי אדלשטיין, סגנית יו"ר הכנסת - חה"כ נאוה בוקר, נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון - השופט דורון פורת, ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, ובהשתתפות מייסדי העיר, ותיקיה, תושבים, מפקדי כוחות הביטחון, קונסולים, ומאות בני נוער הפעילים בתנועות הנוער באילת
אילת חגגה 70
שרית חדד על הבמה - יום אילת

 כמדי שנה נפתח הטקס בתהלוכה מרשימה של כל תנועות הנוער העירוניות ביניהן: מועצת נוער עירונית, מרכז נוער קולייר, היחידה לקידום נוער, תכנית נט"ע, אפ סטארס - מרכז נוער למנהיגות דיגיטלית, נוער דילר, מרכז הנוער והמוסיקה ווליום, "כנפיים של קרמבו", תנועת הנוער הדתי "בני עקיבא", נוער "אל עמי", תנועת הנוער "המחנות העולים", מד"צים 360 יעלים, נוער "אחריי", תנועת הנוער צופים, נוער המשמר האזרחי, נוער שומרי המפרץ, "אילטבע", נוער יוניסטרים ונוער מעברים במתנ"סים. השנה חברו לצעדת הנוער תושבי העיר בני ה-70 שנולדו בשנת 1949, השנה בה שוחררה אילת.
 במהלך הטקס הופיעו שרית חדד בליווי להקת המחול של מתנ"ס קולייר ולהקות צבאיות, מירי מסיקה בליווי להקת "רוח דרומית", ליאור נרקיס עם השיר 'מהפיכה של שמחה', בליווי מקהלה צבאית, להקת המחול ולהקת רוח דרומית, הזמרים האילתים חן גואטה וקורן יוסף בשיר ששרו ביחד עם הראפר קורנין ומירב קורקוס ששרה עם הקהל את שירת התקווה. עוד במהלך הטקס הוקרן קליפ אילת 70על 70 וסרטון משעשע של אילתים במונית של יובל סמו. עוד בטקס נהנו תושבי העיר ממופע זיקוקים מרהיב. את הטקס הנחה: אמיר אבגי, יליד אילת, כיום מגיש את המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 20, אשר העביר את הטקס בשידור ישיר. הטקס הופק על ידי מרכז ההסברה הממשלתי באמצעות לויט הפקות ואגף האירועים בעירייה. כחלק מהנגשת האירועים על ידי העירייה, לווה הטקס בשפת הסימנים וחולקו אזניות שמע לאנשים עם מוגבלויות.

 

מניפי הדגל 

 

ותודה למייסדים על עיר לתפארת


ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, פתח את נאומו בדברי ברכה למייסדים שבנו עיר לתפארת ולבני הנוער, דור העתיד, המביאים גאווה לעירנו בתחומים רבים. כמידי שנה, נוהג ראש העירייה להכריז על נושא מוביל. השנה הכריז ראש העירייה על שני נושאים, האחד המשפחה של הפרט עם הצרכים המיוחדים והשני, הקשישים הבודדים. עוד בנאומו התייחס ראש העירייה לפרס החינוך הארצי בו זכתה השבוע העיר אילת והודה לכל העוסקים במלאכת החינוך. לקראת סיום נאומו התייחס ראש העירייה להפגנת המחאה שהתקיימה על רקע סגירת שדה דב: "זה היה מפגן של סולידריות ובעיקר של זעם, פגיעה וכאב גדול על כך שיש מי שמתייחסים אלינו כאל תושבים שקופים וחסרי חשיבות".... אמר ראש העירייה שהבטיח לא לשקוט ולא לנוח עד לשינוי הגזרה.
 בדברי הברכה לעיר אילת אמר יו"ר הכנסת - יולי אדלשטיין: "בכנסת ישראל, ללא הבדל של השקפה פוליטית נמצאים הרבה חברים של העיר אילת. לפני שבעים שנים המשכנו את מה שהתחלנו לפני אלפי שנים: לבנות  ולפתח - גם את אילת וגם את ירושלים. להניף את דגל ישראל - גם באילת וגם בירושלים. לפתוח את כל השערים, לנצל את כל ההזדמנויות, להבטיח את עתיד כל הצעירים - גם באילת, גם בירושלים ובכל רחבי ארץ ישראל! זו המדיניות שלנו. אנחנו עושים את זה בנחישות, בהתמדה, לאורך הרבה שנים. עם עוד כביש מהיר בדרך לכאן, עם פתיחה של עוד בית מלון, עם שדה התעופה הבינלאומי רמון, שנפתח ממש לא מזמן, עם הרבה חוקים חשובים שאנחנו מעבירים בכנסת שבירושלים, שמכוונים לעשות טוב כאן באילת. ובעיקר – בעזרת שינוי תודעתי עמוק: כי אילת זה לא אי שם... אילת זה כאן, וכאן כדי להישאר!". לאחר דברי הברכה העניק ראש העירייה לחה״כ אדלשטיין את אבן אילת והודה לו בשם תושבי אילת על תמיכתו הבלתי מסויגת בעיר אילת. 

 

בני ה-70 צועדים עם הנוער


 כמידי שנה גם השנה הונף הדגל מעל למבנה המשטרה הישן של אום רשרש כשחזור הרגע בו הונף דגל הדיו המאולתר עם סיום מבצע עובדה ומלחמת השחרור. את הדגל הניפו השנה: יושב ראש הכנסת - חה"כ יולי (יואל) אדלשטיין, ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי, נתן סגל - לוחם בחטיבת הנגב אשר השתתף בהנפת הדגל באום רשרש לפני 70 שנה רמה לוי - אם לילד עם צרכים מיוחדים כנציגת המשפחות לאנשים עם צרכים מיוחדים, ושמוליק תגר מוותיקי העיר אילת, כהוקרה על פעילותו רבת השנים לשימור מורשת העיר.
בסיום הטקס נהנו אלפי תושבים ממסיבת 70 לאילת. על הבמה הופיעה הזמרת שרית חדד שאירחה את שני הזמרים בעלי השורשים האילתים - מוש בן ארי ואמיר דדון.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש