תושבת אילת שדיווחה על הימצאות קיפוד שחור בקרבת החוף הופתעה לגלות שאף אחד לא מתרגש

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/7/2023 18:12 ● ערב ערב 3127
שבועיים לאחר הכתבה ב'ערב ערב', בה עדכן אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה התת ימי, על תמותת מרבית קיפודי הים השחורים במפרץ אילת ככל הנראה בעקבות מחלה, הופתעה ביום שבת תושבת אילת לגלות בחוף מלון דן קיפוד בקרבת החוף ● התושבת שהייתה בטוחה כי הגורמים המקצועיים ימהרו לאבחן את הממצא מקרוב, מוחה השבוע: ''לא זו בלבד שהמציאה שלי לא עניינה אף אחד ואף אחד גם לא טרח להגיע, גורם ברשות הטבע והגנים כעס עלי על שהתקשרתי'' ● המנהל המדעי של המצפה התת ימי, אביב לוי: ''כל הכבוד לגברת על המודעות, אבל לצערי הימצאות של קיפוד אחד פה ואחד שם לא נותנים לנו כלום. יעניין אותנו לדעת האם נצפה ריכוז גדול של קיפודים שחורים במפרץ ● מרשות הטבע והגנים הובהר: ''הייתה אי הבנה במוקד הרשות. הנושא נבדק והמוקד תודרך”
תושבת אילת שדיווחה על הימצאות  קיפוד שחור בקרבת החוף הופתעה  לגלות שאף אחד לא מתרגש
אדם וחווה זוג קיפודי הים האחרון במצפה התת ימי ● צילום המצפה התת ימי

מיכל גייסמן תושבת אילת וותיקה, חובבת טבע וים לא נשארה אדישה לכתבה שפורסמה לפני כשבועיים בעיתון 'ערב ערב' ובה דיווח אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה התת ימי בעיר על תמותת קיפודי הים הגדולה שהשאירה לדבריו צמד קיפודים אחרון, פליטי המפרץ, באחד האקווריומים המבודדים של המצפה. גייסמן נחרדה לקרוא על התופעה הקשה ולכן גם הופתעה מאוד לגלות ביום שבת האחרון בחוף מלון דן, בקרבת החוף, קיפוד שחור ככל הנראה. גייסמן הנרגשת שביקשה לעדכן את הגורמים המקצועיים בהימצאות הקיפוד מיהרה ליצור קשר עם המוקד העירוני 106 שם הפנו אותה למוקד רשות הטבע והגנים. אלא שאם לרגע האמינה גייסמן שברט"ג ישמחו לקבל את הידיעה ואולי גם ישלחו פקח לאמוד אחרי הממצא מקרוב, הופתעה כשהפקח כעס עליה על שהתקשרה. "הוא אמר לי שהוא לא ממש מבין מה אני רוצה ממנו ושהם לא צריכים שום קיפוד. הוא ממש כעס עלי ואמר לי שיש אצלם הרבה פניות מצד אנשים שנדקרים מקיפודים". מיכל המופתעת המשיכה והתקשרה לדבריה גם למצפה התת ימי, אלא שגם שם לטענתה לא בדיוק הבינו מה היא רוצה ואמרו לה שהנושא לא מעניינם. "הייתי ממש מופתעת ולא לטובה", אומרת גייסמן. "הייתי בטוחה שמישהו יעשה משהו עם הממצא הזה שלי לנוכח הטענה על העלמותם של קיפודי הים השחורים מהמפרץ. הופתעתי מאוד לגלות שבפועל זה לא באמת מעניין מישהו".

אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה תת ימי ששמע מ'ערב ערב' על המקרה מיהר להודות לתושבת העיר על פנייתה ואמר: "כל הכבוד לגברת על המודעות. כרגע אם יש עוד קיפוד או פחות קיפוד זה פחות משנה. אנחנו לא מחפשים את הקיפוד הבודד אם נשאר כזה, אלא את הקבוצה. אם מישהו יתקל בקבוצה של קיפודי ים שחורים זה יהיה מעניין מאוד. כרגע אנחנו עדיין מנסים להבין מה הבעיה. ובכל מקרה חבל מאוד שהגברת לא קיבלה את היחס המתאים ואת ההסבר הנכון".

ברשות שמורות הטבע ביקשו לשוחח עם מיכל ולשמוע מה קרה. לאחר השיחה איתה מסרה דוברת הרט"ג: "הייתה אי הבנה במוקד הרשות. הנושא נבדק והמוקד תודרך. במקביל בוצעה פנייה לפונה והנושא נבדק על ידי אנשי המקצוע ברשות".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת