קבלני אילת משוועים לידיים עובדות אבל במשרדי הממשלה מסתפקים בהבטחות

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/7/2023 18:15 ● ערב ערב 3127
בשל המחסור החמור בידיים עובדות בענף הבנייה באילת, פנו ראשי אירגון קבלני הבנייה בדרום לשר השיכון בבקשה לסייע להם להגדיל את מכסות הפועלים הירדניים באילת שיעסקו בתחום הבנייה ● השר גולדקנופף הבהיר בפגישה כי הוא מבין את המצוקה והבטיח לנסות לעזור מול המשרדים המתאימים ● אלא שבסיור דומה שנערך בחודש ינואר השנה עם רשות האוכלוסין, הפנתה הרשות את דרישתם בחזרה למשרד השיכון
קבלני אילת משוועים לידיים  עובדות אבל במשרדי הממשלה  מסתפקים בהבטחות
מפגש הקבלנים עם שר השיכון – מי הם המשרדים הרלוונטיים אם לא הוא?

בפגישה שקיימו ראשי אירגון קבלני הבנייה באשדוד ונציגת הקבלנים באילת, פנינה בר, מחברת גני בר, עם שר הבינוי והשיכון ויו"ר מטה הדיור, הרב יצחק גולדקנופף, הבטיח השר לסייע ולקדם את בקשתם של נציגי האירגון להגדיל את מכסת פועלי הבניין הירדנים שמועסקים כיום באילת.
פגישה זו עם השר התקיימה בעקבות פנייתו של יו"ר אירגון הקבלנים באזדוד, איציק חדד בבקשה להגדי לאת מספר הירדנים באילת בענף הבנייה מ- 150 אישורים הניתנים כיום ל-350 איש וזאת על מנת לעמוד במשימות הבנייה הרבות שניצבות לפתחה של אילת.

במהלך הישיבה הציגו ראשי האירגון בפני השר את העובדה כי בימים אלו יוצאת אילת מקיפאון של כ- 20 שנה בבנייה ונמצאת בתנופת בנייה אדירה כמותה לא ידעה העיר מזה שנים. במסגרת תוכנית המתאר של אילת עד שנת 2023 מתוכננות להיבנות בעיר 18 אלף דירות, עובדה שתכפיל את אוכלוסיית העיר וזאת לצד תוספת של כ- 2 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה, משרדים ומסחר ומיליון מ"ר כשטחי תיירות, יחד עם הצורך להגדיל את קריית הספורט ופרויקטים רבים אחרים בתחום הבנייה בעיר.
עוד הזכירו נציגי האירגון לשר, כי באילת ישנו איסור להעסיק פועלי בניין פלשתינים והעובדה כי עובדים ישראלים לא מוכנים לעבוד בבניין למרות ששכרם יכול להגיע ל1,200 ש"ח ביום. לנוכח כל אלו חוששים קבלני הבנייה כי לא יצליחו לעמוד בפני האתגרים הניצבים לפתחם. שר השיכון גולדקנופף ציין במפגישה כי הוא מודע לבעיה וכי בכוונתו לטפל בנושא מול משרד האוצר, משרד הביטחון ורשות האוכלסוין על מנת לאשר את הגדלת מכסת העובדים הירדנים בבנייה באילת.

בסיום הפגישה מסר איציק חדד, יו"ר אירגון הקבלנים באשדוד: "אני שבע רצון מכך שהשר, הרב גולדקנופף, מבין את מצוקת המחסור בפועלי בניין באילת ומצאנו אצלו ואצל עוזריו אוזן קשבת לבקשותינו".

 

מילים כמו חול


אם למישהו נשמע ריטואל ההבטחות מוכר, הרי שבחודש ינואר השנה נערך סיור דומה באילת, בו ארח שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד, את ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה. גם אז שטחו הקבלנים את מצוקת כוח האדם עמה הם מתמודדים, אלא שברשות האוכלוסין הבהירו שהם כלל לא הכתובת אלא משרד השיכון.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר אז: "רשות האוכלוסין וההגירה מודעת לבקשתו של איגוד הקבלנים להגדלת מספר ההיתרים עבור עובדים ירדנים בענף הבנייה. יצוין כי הגדלת מספר ההיתרים אינה מצויה בסמכות הרשות ויש לפנות למשרדים הרלוונטיים בנידון."
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת