המלון החדש של ישרוטל באילת יוצא לדרך

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 6/7/2023 18:16 ● ערב ערב 3127
ועדת המשנה להתנגדויות מחוז דרום, אישרה (15.5) את בקשתן של רשת ישרוטל וחברת איסתא, להקמת מלון חדש בחוף הצפוני של אילת, בסמוך למלון הרודס פורום ● מספר החדרים במלון המיועד כבר צמח ל-200 והוא יכלול דירות נופש לצד חדרי מלון רגילים
המלון החדש של ישרוטל  באילת יוצא לדרך
המגרש עליו צפוי המלון החדש להיבנות

אושרה בכפוף להערות טכניות שונות, התוכנית להקמתו של מלון ברמה A בהשקעה של 190 מיליון שקל, המתוכנן להיבנות בשטח של 1.9  דונם, בו קיים היום מרכז מסחרי בחוף הצפוני של אילת.
בתחילת דרכה דיברה התוכנית על בניית 50 סוויטות לאכסון מלונאי מיוחד (הכוונה לדירות נופש), בהמשך הוגדל מספר החדרים ל-110 ובמועד הבקשה האחרון, כבר הועמד מספר החדרים על 200, כאשר גם ייעוד החדרים שונה כך שיכלול הן אכסון מלונאי רגיל והן מיוחד. את התוכנית מקדמות ישרוטל וחברת איסתא השותפות במיזם. 
היקף שטחי הבניה המוצעים עומדים על 10,300 מ"ר, שמהווים תוספת של 5,836 מ"ר לתכנית המקורית. כן יוקצו למלון 6,500 מ"ר עבור שטחי שירות, (לא כולל מרפסות), במבנה בן 8 קומות (לא כולל קומה טכנית ושתי קומות תת קרקעיות). התכנית עברה דיון בוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) וכן בוועדה המחוזית במהלך 2022 והתנגדות אחת שהוצגה נמשכה בהמשך, מה שסלל את הדרך לאישור התוכנית בוועדת המשנה להתנגדויות. בהחלטת הוועדה נקבעו מספר הערות טכניות הנוגעות למי נגר ולקומה הטכנית ואולם זולת כך התוכנית אושרה לצאת לדרך. 


בריכה המרחפת הראשונה של אילת


המלון שיתוכנן כמלון קונספט ייחודי, יתהדר בבריכה מרחפת שתמוקם בגג המלון, כמו גם שאר שטחי הציבור של המלון שימוקמו בקומה השמינית. לשם כך, מבקשות החברות היזמיות במסגרת התכנית הקלה בגובה המלון מ-30 מ' ל-41 מ'. כמו כן, על אף שהתכנית נמצאת בשטח תכנית מתאר ארצית 13 (תמ"א 13) הקובעת מגבלה של בניה לגובה של 6 קומות בלבד, התקבלה בקשת היזמים לאשר בניה לגובה של 8 קומות וזאת באמצעות שינוי גבולות היועד של התכנית מ"מתחם תיירות פרברי" לאזור "מלונאות". המלון יכלול מלבד חדרי אירוח, גם מרכז כינוסים, מסעדות, אולמות אירועים, מועדון, חדר כושר וספורט, בריכות שחיה (מלבד הבריכה הצפה מתוכננת בריכה גם בקומת הכניסה), ומתקני ספורט. קומת הכניסה של המלון תפנה לרח' הים.
בשנת 2019 אושרה בקשת מיזוג שהוגשה לרשות התחרות לפיה רכשה ישרוטל 45% מחברת אלה (המוחזקת על ידי איסתא נכסים), שבבעלותה המקרקעין האמורים.
602-0814574


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת