ברגע האחרון - נמצא פיתרון לילדי הגנים על הספקטרום

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 12/7/2023 16:36 ● ערב ערב 3128
רגע לפני שעמותת 'אותי' מימשה את איומה והפסיקה את מתן הטיפולים הפרא רפואיים לילדים על הספקטרום בארבעה גנים באילת, נמצא מתווה להסדר ● על פי המובטח, ההוצאות הנלוות לטיפולים, שעומדות על כ– 800 אלף ש"ח לשנה, יתחלקו בין משרד הבריאות, עיריית אילת והעמותה, בחלקים שווים ● לצד שמחת ההורים על מציאת הפיתרון לבעיה, מדובר נכון לעכשיו בפיתרון זמני שיאפשר את תחילת שנת הלימודים הקרובה ● "זה מספיק לנו כדי להישאר ולהתחיל את השנה", מבהירה השבוע דוברת העמותה: "זכינו לאוזן קשבת ולהרבה אהדה ועזרה מצד עיריית אילת והעומד בראשה" ● הורי הילדים: "נישאר עם יד על הדופק, לא נאפשר עוד הידרדרות של המצב”
ברגע האחרון - נמצא פיתרון לילדי הגנים על הספקטרום
רוב המימון העודף יגיע ממקורות חיצוניים
תגיות:

שבוע ימים לאחר שעמותת 'אותי' המפעילה באילת את הטיפולים הפרא רפואיים בארבעה גני ילדים בעיר בהם לומדים ילדים על הספקטרום האוטיסטי עדכנה את ההורים כי בכוונתה להפסיק מיידית את מתן הטיפולים בשל מחסור כספי, הצליח לחץ ההורים והתקשורת להשפיע על מקבלי ההחלטות, שבישרו השבוע כי נמצא מתווה שיאפשר לעמותה להמשיך את מתן השירותים החשובים כל כך באילת.

 

פיתרון של הרגע האחרון


בשבוע שעבר פירסמנו ב'ערב ערב' את מצוקתם של הורים לילדים על הספקטרום באילת, שגילו לחרדתם, בדקה ה - 99, את הבעיה הכלכלית של העמותה שמעניקה מזה כ- 15 שנים את הטיפוילם הפרא רפואיים לילדים על הספקטרום בגנים המיוחדים באילת. לא מדובר בתקציבים השוטפים אותם מעביר משרד הבריאות כתיקנם לעמותה, אלא שבשל ריחוקה של אילת מהמרכז והעדר כוח הידיים המקצועי בעיר, נאלצת העמותה, בעיקר בחמש השנים האחרונות, להטיס לאילת מטפלים רבים על מנת שהילדים שזקוקים כל כך לטיפולים הפרא רפואיים, בעיקר בגיל הקריטי של התפתחותם, לא ירגישו במחסור בכוח אדם הקיים בעיר. כך קרה שבעמותה מדברים כיום על סכום של כ – 800 אלף ש"ח שהעמותה נאלצת לממן מידי שנה מכספיה על מנת לאפשר את קיומם של הטיפולים. בשבוע שעבר החליטו גורמים בעמותה שלא עוד ועדכנו את ההורים המופתעים שכלל לא עורבו בסוד העניינים, כי אם לא יימצא תוך מספר ימים פיתרון לכסף המיועד להוצאות הנילוות לטיפולים, אלו יופסקו במיידית.
ההורים הנרעשים מיהרו לפנות לתקשורת ולצמרת העירייה בדרישה שהטיפולים לא יופסקו. "לצערנו, לא הכרנו את המצב", סיפרו לנו הורים לילדים על הספקטרום שכעסו על שעורבו בנושא בדקה ה– 99. ואף על פי כן, זכו ההורים להבנה גורפת מצד כל הגורמים בראשם ראש העירייה, אלי לנקרי, שניהל משא ומתן נוקב מול גורמי משרד הבריאות על מנת שלא לאפשר את הפסקתם של הטיפולים לילדי אילת. השבוע התבשרו ההורים כי לאחר דין ודברים בין כל הגורמים הושג מתווה לפיתרון הבעיה, מתווה שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים הקרובה עם העמותה, שתמשיך את הטיפולים הפרא רפואיים לילדי אילת. על פי המתווה, תכסה עמותת אותי בעצמה חלק קטן מההוצאות הנלוות. 2/3 מיתרת ההוצאות יכוסו על ידי משרד הבריאות ואת שליש ההוצאות הנוספות תכסה עיריית אילת. על פי המסוכם בין הצדדים מתווה זה יאפשר את פתיחת שנת הלימודים כתקנה ואולם מספר חודשים לאחר תחילת השנה אמורים לשבת שוב הגורמים המעורבים ולמצוא פיתרון ארוך טווח לבעיה.

מעיריית אילת נמסר: "לאחר שיחות ומאמצים של ראש העירייה - אלי לנקרי מול שר הבריאות ומנכ״ל משרד הבריאות הבעיה נפתרה לרווחת הילדים. למרות שמדובר בשירותים שהינם באחריות המדינה, ראש העירייה הרואה לנגד עיניו את טובת הילדים ואת חשיבות הטיפול עבורם, הסכים שגם העירייה תשתתף בעלויות שיאפשרו כאמור להמשיך ולהעניק לילדים את מלוא השירותי" במשרד הבריאות אישרו את המתווה ובעמותת אותי ברכו על הפיתרון והבהירו כי לאורך כל המשא ומתן הם זכו לאוזן קשבת והבנה מלאה מצד עיריית אילת והעומד בראשה.


הורי הילדים שיכולים עכשיו לנשום לרווחה ברכו על המוגמר והבטיחו שלא להוריד את היד מהדופק. "אם רק היינו יודעים על קיומה של הבעייה קודם לכן לא היינו מגיעים למצב שהגענו", הבהירו ההורים השבוע והבטיחו כי מרגע זה ואילך יהיו מעורבים בנושא.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש