מתן בארי לשרת התחבורה: ''יש לנו הסכמות מריינאייר ואייר דובאי לטוס מנתבג''ג לרמון''

מאת: רותם נועם ● 12/7/2023 16:40 ● ערב ערב 3128
בכנס שערך מרכז השלטון המקומי בשבוע שעבר (4.7), שעסק בנושא תחבורה, הוזמן להשתתף סגן וממלא מקום ראש העיר, מתן בארי, שהציע לשרת התחבורה, מירי רגב, לפתוח את שוק טיסות הפנים לחברות זרות ● בארי: ''אנחנו בתקלה. ארקיע וישראייר מקבלות ציון נכשל”
''רבים מתושבי אילת זועקים, ולגמרי בצדק!''. מתן בארי בפאנל עם שרת התחבורה מירי רגב

במהלך הפאנל, שנערך במסגרת הכנס השנתי של סגני ערים, שערך מרכז השלטון המקומי ועסק בנושאי תחבורה, ובו השתתפה גם שרת התחבורה, מירי רגב, העלה בארי את נושא התחבורה לאילת מהזווית של שדה רמון, בו לדעתו טמון הפתרון: "אנחנו בתקלה עצומה ואני בהזדמנות זאת מבקש להציע פתרון", אמר בארי לרגב. "לישראייר וארקיע יש ביחד 11 מטוסים. מצד אחד חוק השמיים הפתוחים מאפשר להן לטוס לחו"ל, מהצד השני קיימות מגבלות שלא מאפשרות לחברות זרות לטוס בקווים הפנים ארציים בישראל ולשפר את התחרות. הכושר המבצעי של ארקיע וישראייר יורד בעונות השנה לציוני נכשל. אנשים עושים שבתות אחרי טיפולים בשדה התעופה, כי התפספסו טיסות. אנחנו מחזיקים, גברתי השרה, בתוכנית אסטרטגית עם הסכמות של ריינאייר ופליי דובאי, להיכנס לקו טיסות הפנים בישראל. דמייני שדה עם תחרות אמיתית, עם שוק פתוח, עם טיסות כל 45 דקות, כמו תחבורה ציבורית לכל דבר. אני חושב שלך, יש את כל הכוח לשנות את שוק התעופה במדינת ישראל. זה יוריד עומס בכביש הערבה, זה יצמצם פגיעות בנפש חס ושלום, זה ייתן שירות הרבה יותר טוב לתיירים ולתושבים, זה מאסט".  

השרה רגב הגיבה לדברי בארי: "יש כאן רעיון מצוין, זו פעם ראשונה שאני שומעת על זה, אני מזמינה אותך לשבת עם גורמי המקצוע במרש ולהציג את הדברים ונראה איך נתקדם".

 

מתן בארי בפאנל עם השרה רגב

 

בארי כתב לאחר הפאנל ברשתות החברתיות כי: "הרבה זמן לא שמעתי את המילה ״פתרונות״ כל כך הרבה פעמים ביום אחד. רבים מכם זועקים להם,  ולגמרי בצדק!". עוד הוסיף: "דיברתי מהלב, הצפתי את הבעיות,  המורכבות והאתגרים של תושבי אילת, ואת הפתרונות שאני אקדם כאשר אכהן כראש עיר, הן בתחבורה הפנים עירונית שלנו, והן בתחבורה הבינעירונית, שמשפיעה רבות על נושאי הפנים. בימים אלו אנחנו שוקדים בקדחתנות על תוכנית עבודה רחבה בכל ההיבטים, מבוססת פתרונות ישימים, לרבות נושאי התחבורה כמובן, ואת המצע המלא נפרסם בשבועות הקרובים לעיונכם תושבי אילת. אני שמח מאוד שהשרה רגב תמכה בפתרונות שהצגתי ומודה לה על ההקשבה. הישגים משמעותיים יתקבלו בעבודת שטח, בחיבור אנשי מקצוע נכונים, מאמץ בין אישי, נכונות ותעוזה. וכל זה יקרה. עד לפני מספר שנים כל אילתי היה מתגאה שהוא לא מכיר את המושג פקקים, ובשנים האחרונות כולנו זכינו להכיר מקרוב גם את הפקקים וגם את חברתם הנוראית - מצוקת חניה. אין מקום שזה לא מורגש בו, בכל רחוב, בכל מרכז, שלא נדבר על אזור התיירות.”


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת