בפעם הראשונה יסעורון קטן, תועד במפרץ אילת

מאת: ● 12/7/2023 16:52 ● ערב ערב 3128
מפגש יוצא דופן, התקיים בימים האחרונים באילת - יסעורון פציפי, שמגיע מקוריאה ויפן, יסעורון וילסון, שבא מאנטרקטיקה ויסעורון קטן, שעף כל הדרך ממערב הים התיכון, או האוקיינוס האטלנטי, נצפו מעופפים בשמחה ביחד, בלב הים האדום, מול חופי אילת ● זו תצפית ראשונה במפרץ אילת, של היסעורון הקטן
בפעם הראשונה יסעורון קטן,  תועד במפרץ אילת
יסעורון וילסון ● צילום נועם וייס, החברה להגנת הטבע

פעם בחודש, יוצאת סירה עם צוות של רשות הטבע והגנים, ביחד עם אנשי מרכז הצפרות אילת, של החברה להגנת הטבע, אל משולש הגבולות הימי של ישראל עם ירדן ומצרים, כדי לבדוק מה מצבם של ציפורי הים הכי פחות מוכרות - היסעורונים.
עד לפני שנים בודדות, כלל לא היה ידוע שהציפורים השחורות והקטנות האלו, שבדרך כלל נשארות הרחק בלב ים, מגיעות לישראל באופן קבוע. סקר שנעשה בשיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים ומרכז הצפרות אילת, של החברה להגנת הטבע,  חשף את העובדה שיסעורונים פציפיים ויסעורוני וילסון, מגיעים לכאן כמעט בכול שנה.
"התצפית בהם מסובכת מאוד, כי הם בגודל קטן משל יונה והם עפים קרוב מאוד אל פני המים, במהירויות גבוהות" מסביר נועם וייס, צפר בכיר בחברה להגנת הטבע ומנהל מרכז הצפרות באילת, "אבל הפעם, בעזרת מתנדב מרכז הצפרות, נתנאל בורנשטיין, שמצא את היסעורון הראשון, זה עבד היטב". 
צפרי החברה להגנת הטבע, מציינים כי זו הפעם הראשונה, בה נצפה יסעורון קטן באילת וכנראה גם בים סוף כולו. תצפית זו, מצטרפת למספרי שיא של יסעורונים פציפייים, שנצפו השנה במפרץ. "אילת היא צומת בינלאומית לציפורים נודדות ומצמיחה מפגשים מרתקים בין ציפורים כמעט מכל רחבי העולם", אומר וייס. "שמירה על הסביבה הימית של אילת, עם אפס תוספת סיכונים, תבטיח שמקום מפגש זה, יישמר עבור היסעורונים לתמיד".

 

יסעורון קטן ● צילום נועם וייס, החברה להגנת הטבע

 

חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים, ברשות הטבע והגנים: ״אני שמח על ההזדמנות בשת"פ שכזה, עם מרכז הצפרות אילת ורואה חשיבות עליונה, בסקרים המתרחשים מעל ומתחם למים. מפרץ אילת, בשנים האחרונות, מפתיע בכמות ואיכות התצפיות על בע"ח ואין מאושר ממני, כשנודע לי על תגליות של פרטים מזדמנים, שאינם אנדמיים לאזור".

אופק קארש, רשות הטבע והגנים: "השבוע זכיתי ללוות כסקיפר/פקח, צוות צפרים ממרכז הצפרות, לסקר עופות מים, במפרץ אילת. ההתרגשות הייתה גדולה, שהבחנו בכמה מינים נדירים לאזור ואפילו מין שלא נראה עד כה באזור. מרגש לחזות בציפורים כאלה מיוחדות ואפילו להצליח לתעד כמה מהם, זו חווייה מרגשת וייחודית.״


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש