פארק אופירה מותח פנים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/9/2023 23:35 ● ערב ערב 3138
פארק אופירה הממוקם בלב אזור המלונות הצפוני של אילת לאורך רחוב תרשיש וקרוי על שמה של אופירה נבון ז"ל, רעיית נשיא המדינה החמישי ומייסדת להקת מחול אילת, מתח פנים וקיבל מראה רענן עם מדשאות, שבילי הליכה, פסלים בצבעים, דמויות משולבות בעצים, גינה של צמחי תבלין וגם ערוגות נגישות לאנשים עם מוגבלות. היום (ג') נחנך הפארק המחודש במעמד ארז נבון, בנם של אופירה ויצחק נבון והנכדה אלונה.
פארק אופירה מותח פנים
תגיות:

בחודשים האחרונים ביצעה העירייה באמצעות יחידות מינהל שירות לתושב בניהולו של עופר אברהם, עבודות רחבות היקף בפארק אופירה בעלות של כ 1.3 מיליון ₪. במסגרת העבודות רוצפו מחדש שבילי ההליכה על ידי החברה הכלכלית (חכ"א), חודשו מרבדי הדשא ונשתלו עשרות עצים ופרחים על ידי מחלקת הגינון בעירייה וקבלני הגינון והוצבו פסלים פרי יצירתם של אמנים מקומיים. בין הפסלים ניתן למצוא דג זהרון, פרפר ויענים פרי יצירתו של האמן האילתי שלומי לוי. אופניים שעוצבו על ידי עובדי עירייה ונצבעו ע"י שלומי, ציפורים שיצרה האמנית אורלי גולן, פסיפס שבוצע על ידי האמנית רחלי גדסי פרץ במסגרת פרויקט ארט ברחוב, דמויות מצוירות המשתלבות בין העצים פרי יצירת האמן רוני פלוא ועוד. גם פחי האשפה וארונות ההשקיה נצבעו בצבעים חיים על ידי האמנית לאורה בורנאה.

לצד אלה בוצע פרויקט שתילה מרגש אותו הוביל האמן האילתי אדם יוספה במסגרתו נשתלו במתחם המערבי של הפארק עשרות עצים שהועתקו מרחבי העיר ועברו שיקום בעזרת קהילות טיפוליות, ביניהן: קשישים, נוער בסיכון, מתמודדי פוסט טראומה, ילדים עם צרכים מיוחדים ואחיהם, המרכז למניעת אלימות במשפחה, מטופלי בית חוסן. בנוסף נשתלו בפארק צמחי תבלין ונבנו על ידי מינהל שירות לתושב שתי ערוגות נגישות בהן יכולים לשתול א.נשים עם מוגבלות בתיאום מחלקת גינון בעירייה.

 

במסגרת חנוכת הפארק המחודש, חודש גם שלט הכניסה לפארק והוסר ממנו הלוט במעמד ראש העירייה – אלי לנקרי וארז נבון, בנם של אופירה ויצחק נבון. אופירה נבון ז"ל (1936-1993) היתה רעיית נשיא המדינה החמישי - יצחק נבון ז"ל, פסיכולוגית במקצועה, ופעילת ציבור בנושאי חברה, חינוך ורווחה. בביקורה באילת בשנות ה – 80, כרעיית נשיא המדינה, התרשמה הגברת נבון ממופע מחול מקומי ובזכות כך ייסדה בשנת 1982 את להקת המחול של אילת במסגרת קרן "אכפת לי". הסיבות שהובילו אותה לממש את הרצון היו ראשית ריחוקה של אילת ממרכזי תרבות והצורך ליצור תרבות מקומית שתהיה גאווה לתושבי העיר. הסיבה השניה היתה הצורך בפולקלור מקומי בעיר תיירות בינלאומית המייצג את היופי והתרבות של הארץ. הופעת הבכורה של הלהקה היתה ביום שחרור אילת בשנת 1983. אחריה הופיעה הלהקה ברחבי הארץ ובעולם ועד היום מצמיחה דורות של רקדנים ורקדניות.

בשנת 1993 נפטרה אופירה כשהיא רק בת 57. בטרם מותה הביעה תקווה, כי גנים ציבוריים ייקראו על שמה וכי ילדים ילכו לשחק בגן אופירה. גם כאן באילת זכינו למלא את משאלתה של אופירה זכרה לברכה ולחנוך את הפארק בפעם השנייה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש