באילת נערכים להקמת עיר אוהלים - השאלה מה עם המיגונים?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 27/10/2023 06:17 ● ערב ערב 3143
השבוע יצאה עיריית אילת בבשורה כי בימים אלו ולאור הביקוש, היא נערכת להקצות שטחים נרחבים בסביבות העיר עבור הקמת מתחמי אוהלים לטובת המפונים ● על פי התוכניות המתחמים יוקמו במתחם הקרולינות, בחוות היען באזור התעשייה שחורת ובבית הספר שדה ● השאלה איזה אמצעי מיגון יוצעו למפונים שמסרבים בימים אלו אפילו להיכנס לדירות בעיר שאין בהן ממ''ד ● האחריות להקמת המיגונים מצויה באחריות פיקוד העורף, שיאלץ למצוא לנושא פתרון לאחר שבסביבות אילת כבר נחת טיל מעזה ושיגוי כטבמ''ים זוהו מכיוון תימן
באילת נערכים להקמת עיר אוהלים - השאלה מה עם המיגונים?
מי מהמפונים ישן באוהל?
תגיות:

על פניו מדובר ברעיון שיוכל לתת מענה לאלפי המפונים מאזור הדרום ומהצפון שכבר ממלאים את כל מקומות האירוח והבתים להשכרה באילת- הקמת מתחמי אוהלים ברמה גבוהה בהתחשב בעובדה שכיום מארחת העיר אילת כבר מעל ל-60 אלף מפונים והיד עוד נטוייה. על פי התוכנית שמתכוונת עיריית אילת להניח על שולחן הממשלה, בהנחיית ראש העירייה אלי לנקרי, יוקמו מתחמי האוהלים בכמה אזורים בעיר ביניהם חוות הגמלים, בית ספר שדה, מתחם הקרולינות ובאזור התעשייה שחורת הממוקם בכניסה לעיר, בשטח כולל של כ-150 דונם. ראש העירייה אלי לנקרי שהזכיר כי העיר אילת הייתה הראשונה לסייע למפונים מהדרום, הבהיר כי על מנת להוציא את התוכנית לפועל הוא מצפה מהממשלה למענים מיידים כדי להערך לנושא בזמן. את התוכנית גיבשו צוותים של מנהל ההנדסה ואגף חירום וביטחון בעירייה יחד עם חברות הבת של העירייה- חכ"א ותלאגיד המים והביוב העירוני עין נטפים ופיקוד העורף.

עם זאת, יש להבהיר, כי בעוד שעיריית אילת אחראית על הקצאת הקרקע לטובת המיזם, מי שאחראי על מיגונו הוא פקידו העורף.
השבוע, לאחר שטיל ששוגר מעזה לכיוון אילת נפל בשטח חבל אילות וכטבמ"יים שוגרו בהמשכו על ידי המורדים החות'ים מכיוון תימן יורטו על ידי ספינת קרב אמריקאית (ובמקרה נוסף פגעו בבית חולים בשטח טאבה מצרים), העלו גורמים בעיר תהיות איזה אמצעי מיגון יוצעו למפונים שיסכימו להתארח במתחמי האוהלים, שחלקם כלל אינם ממוקמים בקרבת העיר. הדברים קיבלו משנה תוטקף כאשר אמש, לאחר הכניסה של כוחות מיוחדים לרצועה, צייץ בטוויטיר (X) אחד מבכירי החות'ים את המילה "אילת".

אנשי נדל"ן באילת איתם דיברנו השבוע העלו ספקות לגבי הצלחת היוזמה והבהירו: "המפונים לא מסכימים עם כל הכבוד לישון בכל מקום שיש. למרות הצורך החשוב בקורת גג ומקום להניח בו את הראש, הם בררניים לגבי איכות המקום בו הם שוהים", אמרה השבוע מתווכחת בעיר שמספרת כי בתחילת הגעת גל המפונים ניסתה לעזור לאנשים בעת חירום עד שהבינה כי הם לא מוכנים להתארח בדירתשלושה חדרים בסיסית וביקשו תנאים טובים יותר: "האמת, זה קצת הפתיע אותי", היא אומרת. "אני לא שופטת אף אחד כמובן, אבל חשבתי שבעת צרה אפשר לשים את הראש בכל מקום נקי שמציעים לך. אני לא בטוחה עד כמה המפונים יסיכמו ללון באוהלים למשך זמן", היא אומרת.

שאלה מהותית אותה העלו השבוע גורמי נדל"ן בעיר שעוזרים למפונים למצוא מקומות לינה באילת היא שאלת המיגונים שיוצעו למפונים במתחמי האוהלים המדוברים. "שיהיה ברור לכולם המפונים לא מוכנים להתגורר היום ברחבי העיר בדירות שאין להן ממ"ד. גם כשאתה מציע להם דירה שיש לה מקלט מתחת לבניין במצב טוב הם לא מוכנים לקבל את ההצעה בטענה שלא בטוח שהם יספיקו להגיע למקלט. מדובר באנשים ברמת חרדה מאוד גבוהה שלא יסכימו ללון בכל מקום שיוצע להם", הזכירו הגורמים איתם שוחחנו השבוע בנושא.  

בעיריית אילת הסבירו השבוע כי הם אינם אחראים על מיגון השטחים האמורים, נושא המצוי באחריות פיקוד העורף. "העירייה רק אחראית על הקצאת השטחים והיא תעשה כן ככל שתונחה", נמסר ל'ערב ערב'. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש