אלפונסו נוסבאומר הלך לעולמו

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 27/10/2023 06:32 ● ערב ערב 3143
כל מי שהכיר את אלפונסו נוסבאומר יספר לכם איזה מלח הארץ הוא היה ●אדם חזק בכל מובן, מדריך טיולים שהכיר כל גרגר באזור והפגין את הידע הנרחב שלו על העולם בכלל בכל הזדמנות● אלפונסו שהיה ממקימי יחידת לוטר אילת גידל ביחידה דורות של צלפים שנחשבים עד היום לטובים בארץ
אלפונסו נוסבאומר הלך לעולמו
צלף בחסד עליון
תגיות:

כל מי שהכיר את אלפונסו נוסבאומר, מדריך טיולים וותיק וטוב לא יכול שלא לספר על נפלאותיו של האיש. על חוזקו הפיזי והנפשי, על הידע הרב שהיה לו לא רק בסביבה המקומית אלא בכלל, על איש שאהב כל כך את הארץ עד שאי אפשר בכלל היה לחשוב שלא נולד בה. "אלפונסו הגיע לארץ בצעירותו משוויץ", מספר עליו השבוע רוני בן שושן, בן טיפוחיו, שהכיר את אלפונסו מאז שהיה ילד צעיר בן 10 שנרתם לעזור לאלפונסו בניקיון השטח סביב אילת. "הוא לימד אותנו תרומה מהי", נזכר רוני באלפונסו, האיש אותו הוא מגדיר כאקו (עוף המדבר). "הוא הגיע לאילת לעבוד כשף במלון מוריה דאז והפך לחלק מהסצנה של אילת באותם ימים. כאן הוא הכיר את אישתו נורית והם היו הזוג הראשון שהתחתנו מתחת למים בכפר של רפי נלסון. בהמשך הוא עבר לעבוד ברשות שמורות הטבע ואז גייס אותנו הילדים לעזור לו בשמירה על הניקיון". 

אלפונסו היה ממייסדי לוטר אילת, למרות שכשהגיע לארץ כבר לא היה בגיל של צבא. אלא שאלפונסו לא ויתר והתגייס לשירות מילואים. הוא נחשב לצלף בחסד והקים את צוות הצלפים של הלוטר, כשגם הפעם רוני בן שושן היה חלק בלתי נפרד מהצוות ששמו יצא לפניו. "הוא הביא את כולנו לרמה מאוד גבוהה של צליפה, ואם להודות על האמת, יש בינינו את הצלפים הטובים בארץ", אומר בן שושן שמספר כי אלפונסו נמנה גם על כוחות הביטחון הסמויים שעבדו בחו"ל. "הוא עשה המון למען המדינה ואהב אותה בכל רמ"ח איבריו".
אלפונסו ששימש כמדריך טיולים אהב מאוד את המדבר. "היה לו ידע עצום על כל גרגר בסביבה ועל כל סלע. הוא הכיר את המדבר כמו את כף היד שלו", מספר בן שושן. "אבל הידע העצום שלו היה לא רק על הסביבה אלא על כל דבר בעולם. מעבר לידע שהוא נתן לנו בצליפה הוא העשיר אותנו על הדרך בהמון ידע כללי על העולם כולו. אפשר לספר רבות על האיש, על פועלו, אהבת הארץ שלו, התרומה העצומה שלו למדינה ולכל דבר שרק נקרא אליו. עד לפני שנתיים הוא היה בריא כמו שור ואי אפשר היה לעמוד בקצב שלו. עליו אפשר לומר בפה מלא שהיה אגדה עוד בחייו".
לפני כשנתיים אלפונסו חלה ומאז מצבו הידרדר. בתחילת השבוע הוא נפטר בחיק משפחתו האוהבת. הוא השאיר מאחוריו את אשתו נורית ואת בנותיו איריס ורותי. בן 84 היה במותו. 
יהי זכרו ברוך.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש