הערכת צה''ל: הכטב''מ שפגע בבי''ס צאלים באילת שוגר מסוריה

מאת: מערכת יום יום באילת ● 9/11/2023 15:01 ● ערב ערב 3144
היום (חמישי) בצהריים ארעה פגיעה ישירה של כטב״ם בבית ספר צאלים באילת ● בשעת הפיצוץ שהו במבנה התחתון 37 תלמידי צהרון (גן, א׳,ב׳) ו 6 תלמידי תקשורת שהתפנו מיידית למקלט ועם אישור פיקוד העורף יצאו אל מחוץ לבית הספר ● כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק למבנה ● צה״ל מסר כי הכטב״ם הגיע מסוריה ותקף בתגובה את הארגון האחראי לכך ● במערכת הביטחון בודקים מדוע לא הופעלה מערכת ההתראה בעיר ● ממד״א נמסר כי בשעה 14:53 התקבל דיווח במוקד 101 על מספר נפגעי חרדה כתוצאה מפיצוץ שארע בחצר מבנה באילת ● חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי''ח יוספטל, צעיר כבן 20 במצב קל לאחר שנפגע משאיפת עשן וחמישה נפגעי חרדה
לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
תגיות:

צה"ל תקף במהלך הלילה בסוריה את הארגון שביצע את שיגור הכטב״מ לעבר אילת, אשר פגע בבית ספר בעיר. מדובר צה"ל נמסר כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטח סוריה. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגוע בשטח מדינת ישראל".

אריה פבר, תושב אילת שגר סמוך לבית ספר: "שמעתי ממש זמזום כמו של כתב"מ לפני הפיצוץ". עדת ראייה נוספת אמרה: "שמעתי מנוע שמאיץ ליד הבית. כמו אופנוע בלי אגזוז. ואז שמעתי פיצוץ. כל הבית רעד. הייתי בטוחה שזה חדירת מחבלים על רחפן. נכנסתי לממ"ד ונעלתי דלתות".

מהמשטרה נמסר: שוטרי מרחב אילת ובהם חבלני משטרה,  פועלים ברגעים אלה בעיר אילת, בעקבות חשש לאירוע בטחוני. כוחות המשטרה פרוסים ומבצעים חסימות ומכווינים את תנועת הרכבים לדרכים חלופיות. הציבור מתבקש להמנע מהגעה ולהשמע להנחיות המשטרה. 

דוברות עיריית אילת: על רקע חשש לאירוע ביטחוני שארע בשעה האחרונה בבית ספר יסודי ״צאלים״, הורה ראש עיריית אילת - אלי לנקרי, לא לקיים היום (חמישי) כל פעילות חוגית אחר הצהריים בכל המסגרות כולל במתחם הנוער בטיילת ובמתחם הספורט הלילי בחוף הרויאל ביץ׳.