רעש רעש תרדוף

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/1/2024 10:12 ● ערב ערב 2064
חשופים לרעש בשכונה או בבניין? ▪ כך תוכלו לבצע מדידה, לקבל תוצאות מהירות ומדויקות, ולדעת אם הרעש שבסביבתכם חורג מהמותר
רעש רעש תרדוף

על חודו של קול: כלים דיגיטליים מתקדמים מאפשרים הנגשת מידע מותאם אישית לתושבים על מצב איכות חייהם ועל הסיכונים הסביבתיים באזור מגוריהם. ומה עושים כשנחשפים לרעש? המשרד להגנת הסביבה יוצא עם מספר כלים חדשים שיסייעו לציבור בקישור הבא:https://did.li/rFjrl . 
בין הכלים מחשבון מפלס רעש, מדריך מדידה ובדיקה אם עוצמת הרעש שנמדדה חורגת מהמותר בחוק ובתקנות מכוח החוק למניעת מפגעים.
 
רעש יכול להיות קבוע או משתנה, קצר או ממושך, נדיר או תדיר. ככל שעוצמת הרעש גוברת כן גדלה פגיעתו. לרעש בעוצמה גבוהה ולחשיפה ממושכת אליו יש השפעה מזיקה לבריאות הציבור. מידת הרגישות לרעש שונה מאדם לאדם, והנזקים האפשריים מתבטאים בתופעות פיזיולוגיות ונפשיות.
 
השלבים בעת חשיפה לרעש הם: מדידה – באמצעות יישומון מומלץ ייחודי; חישוב של הרעש במחשבון המשרד להגנת הסביבה; ובדיקת התוצאה שהתקבלה ביחס למה שנקבע כרעש בלתי סביר או רעש חזק. ככל שהרעש חורג, יש לדווח עליו.
 
מדידה: המשרד להגנת הסביבה בחן יישומונים שונים למדידת רעש וממליץ על NIOSH Sound Level Meter של המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות בעבודה בארה"ב, שהוא חלק מה-CDC, הרשות האמריקאית לבקרת מחלות ולמניעתן.

להורדת היישומון: https://did.li/iDRNf .
 
זהו יישומון פשוט, ידידותי וחינמי המאפשר למדוד רעש ברמת דיוק גבוהה. המדידה דומה למדידות במכשיר רעש תקני ומאפשרת להציג נתוני מפלס רעש בזמן אמת. היישומון זמין עתה למערכת הפעלה iOS בלבד (אייפון או אייפד). כל שעליכם לעשות הוא להפנות את המיקרופון של מכשיר הטלפון לכיוון מקור הרעש ולמדוד את עוצמת הרעש.

לשימושכם, מדריך לשימוש ביישומון: https://did.li/Sipaa .

 

מה עושים כשנחשפים לרעש


 באמצעות כלים משלימים הנמצאים באתר המשרד, ניתן לדעת אם רמת הרעש שנמדדה חורגת מהמותר בחוק ובתקנות.

חישוב מפלס הרעש במחשבון של המשרד להגנת הסביבה: את הנתונים מהמדידה ניתן להכניס למחשבון למדידת רעש. רעש מצטבר כולל את רעש הרקע ואת מקור הרעש, והמחשבון מאפשר לבצע מדידה ולקבל את מפלס רעש המקור, בנטרול רעש הרקע.

בדיקת התוצאה שהתקבלה: המשרד ייצר מנגנון חיפוש של מפלסי רעש מותרים. במנגנון יש להזין פרטים כמו סוג המבנה, מפלס רעש הדציבלים ביום או בלילה, והתוצאה המתקבלת היא משך הרעש המותר. באתר ניתן לבדוק אם התוצאות מלמדות על רעש חזק או על רעש בלתי סביר.
 
פעולה בהתאם לתוצאות: ככל שהתוצאה עומדת בחוק, נסו לדבר עם גורמי הרעש ולהגיע להבנה. אמצעי חשוב למניעת רעש הוא התחשבות הדדית ומודעות להשלכות הרעש שאדם יוצר על סביבתו.
 
ככל שהתוצאה חורגת, יש לפנות לגורם הטיפול המוסמך. האחריות לטיפול משתנה לפי סוג המפגע והשעות שבהן הוא מתרחש. הגופים האמונים על טיפול במפגעי רעש הם המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, היחידות הסביבתיות והרשויות המקומיות, ובקישור הבא ניתן לראות למי פונים: https://did.li/lWuTY


מהלך זה הוא חלק ממהלך רחב שהמשרד להגנת הסביבה מקדם ליצירת כלים דיגיטליים מתקדמים שינגישו מידע סביבתי מותאם אישית. במהלך הדרגתי יוכלו תושבי המדינה להכיר טוב יותר את הסיכונים הסביבתיים הקרובים לביתם ולהיטיב למצות את זכויותיהם אצל הגורמים האמונים על שמירת בריאותם ואיכות חייהם.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש