הסתיימה פעילות הנוער בטיילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/1/2024 10:49 ● ערב ערב 3153
תשעה שבועות פעלו עובדי ומדריכי נוער, שינשינים (מבצעי שנת שירות) ומתנדבים רבים באוהל הנוער, שהקימה העירייה בטיילת הצפונית לטובת בני הנוער מהיישובים המפונים. עשרות אירועים, מאות מתנדבים ואלפי בני נוער מפונים עברו באוהל ששקק חיים בשבועות האחרונים ונסגר השבוע עם בואו של החורף. בשבועות הקרובים ימשיכו הצוותים להפעיל מגוון רחב של פעילויות לנוער המפונה, בטיילת, במרחבי הבילוי, במרכזי הנוער הפתוחים, באירועים ובמופעים.
הסתיימה פעילות הנוער בטיילת
תגיות:

מתחם הנוער שפעל בדומה לאוהל "קיץ בטוח באילת" נולד מתוך ההבנה שבני הנוער צריכים משהו אחר שהוא לא דומה לעוד פעילות בבית המלון, ובמטרה לתת מענה רגשי, חברתי חינוכי והפגתי לבני הנוער מהיישובים המפונים. במשך תשעה שבועות הפך מתחם הנוער שפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 19:00-00:00 בטיילת מלכת שבא, לבית חם עבור בני הנוער. המתחם כלל פעילות חברתית מכל הסוגים כולל תנועות נוער שהגיעו להעביר פעילויות ולהיות עם החניכים שלהם כדי לשמור על קצת שגרה, תכנית חינוכית בנושאים בעיקר בלתי פורמליים לצד סדנאות שונות ממוזיקה ויצירה ועד רובוטיקה וסטיילינג, שעשועונים, תחרויות ומופעים גדולים של מיטב אמני הנוער היום.

עופרה בוארון מנהלת אגף הנוער ברשת המתנ"סים סיפרה, שמידי ערב נפגשו בני הנוער מיישובי העוטף והישובים המפונים עם עובדי הנוער,  והחיבור עם עובדי הנוער לא איחר לבוא. "המפגשים המרגשים ומחממי הלב יצרו חיבור אמיתי וכנה, כזה שאי אפשר להישאר אדיש אליו" אמרה והוסיפה: "מרגש היה לראות גם את הנוער האילתי מגיע ומבלה יחד עם בני הנוער שהגיעו לעיר, מחבק, מחזק ועוזר להם "בגובה הלב"  לעבור את התקופה. צחקנו יחד, בכינו עם כל בשורה ובעיקר הכלנו אחד את השני בתקופה לא פשוטה". עוד ציינה עופרה את העבודה המשותפת עם הקהילות מהן מגיעים בני הנוער. "בשותפות הזו, הצלחנו לייצר יחד מתחם שמתאים את עצמו לנוער בתקופת הזמן הזו, כשהקו המנחה היה תמיד לברר יחד עם קהילות הנוער מה הוא רוצה ברמת תכנים, פעילויות וקשר" אמרה וציינה בסיפוק, שאלפי בני הנוער שפקדו את האוהל, מלמדים על עמידה ביעד. "ראינו בני נוער שיצאו מהתופת ופתאום מתנתקים מהמחשבות לתוך סדנא או מופע, מניחים בצד לרגע את המציאות המורכבת אליה הם תכף חוזרים למלון והופכים פשוט לבני נוער" אמרה.

 

 

במקביל לעבודה של עובדי הנוער שהוכשרו למתחם, נשמר הקשר עם אנשי מקצוע מהיישובים ועם העובדים הסוציאליים ובחלק מהיישובים הגיעו מנהלי ורכזי מחלקות הנוער למתחם עצמו ובילו יחד עם בני הנוער שלהם. "הקשר איתם איפשר לנו לייצר קשר בלתי אמצעי לנוער ועל ידי כך להצליח לטפל במגוון רחב של אתגרים שהועלו בפנינו ולתת מענה מהיר, רגיש ומותאם לכל נער ונערה" ציינה עופרה והוסיפה, שבשבועות הקרובים ימשיכו הצוותים להפעיל מגוון רחב של פעילויות לנוער המפונה, בטיילת, במרחבי הבילוי, במרכזי הנוער הפתוחים, באירועים ומופעים לצד עבודת איתור בלילות. מתוך מחשבה ואמונה שהכלים והחיזוקים שהם קיבלו מאפשרים להם ולנו לעשות עוד דברים יחד ולהפוך את הקשר והחיבור הזה לאקטיבי.

האוהל הוקם כאמור ביוזמת עיריית אילת בהובלת אגף הנוער ברשת המתנ"סים אילת ובשיתוף משרד החינוך – מינהל חברה ונוער, קרן רש"י, המשרד לביטחון קהילתי, החברה למתנ"סים, משרד הרווחה והתכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון 360, שותפות אילת אילות טורונטו ועמותת יוניסטרים שהפעילו במקום מתחם טכנולוגי חדשני, בתמיכת קרן טראמפ וקרן עזריאלי בשיתוף הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס. המעטפת הרחבה והשותפויות הרבות אפשרו כאמור לתת מענים רחבים לצד המענים שניתנו לתושבים המפונים בבתי המלון החל מחינוך, דרך רווחה ועד הפוגה.

בשבוע שעבר (ד') לקראת סיום הפעילות נערך אירוע הוקרה לכלל בני הנוער, השינ"שינים, בני ובנות השירות הלאומי, ובני הנוער מאגודת ההתנדבות המשלבת דתיים, חילוניים, נוער בסיכון וגם נוער עם צרכים מיוחדים, שפעלו במתחם הנוער. באירוע שהתקיים באוהל הנוער השתתפו כ- 120 מתנדבים ובני נוער, שזכו לשבחים מראש העירייה ומכל הגורמים השותפים.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש