הסתיימה עצרת הזיכרון לשואה ולגבורה באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/5/2024 21:14 ● ערב ערב 3170
מאות רבות מתושבי אילת, השתתפו בעצרת זיכרון לשואה ולגבורה, שהתקיימה הערב (א') ברחבת בית פיליפ מוריי וחיבקו באהבה את תושבי ותושבות העיר, שורדי השואה וזכרו יחד את הנספים ● לפני הטקס צעדו עשרות שורדי שואה יחד עם בני הנוער במצעד הגבורה ונכנסו יחד לרחבת הטקס ● עוד במהלך היום חילקו חברי מועצת נוער עירונית כ – 1,000 נרות זיכרון הנושאים את שמם של הנספים ● במהלך השבוע יארחו מספר בתים מפגשי תושבים עם שורדי שואה במסגרת מיזם ''זיכרון בסלון''
הסתיימה עצרת הזיכרון לשואה ולגבורה באילת
תגיות:

טקס יום הזיכרון התקיים השנה בסימן 80 שנים להשמדת יהדות הונגריה בהשתתפות תושבי אילת, דור שני, שלישי ורביעי לשורדי השואה מיהדות הונגריה. לצד דברי עדות שנשאו משפחות השורדים: אלברטו נויברט, נעמי ליף, לאה ויצחק שביט, זיטא לביא, מיכאל - שורד שואה מקיבוץ בעוטף עזה וקטע קריאה על חנה סנש מפי סימה זמיר, שר במהלך הטקס - הזמר דודו פישר. נגינה לילך פילרסדורף והילי נחום בית און, תלמידות מרכז המוסיקה. תפילת אל מלא רחמים הקריא הרב שמעון אייזנבך. את משואת הזיכרון הדליק אבי קופיטו. את אמירת יזכור הקריא ד"ר דרורי גניאל ואת תפילת הקדיש הקריא שורד השואה, אבנר כרם. את הטקס הנחתה שדרנית הרדיו רויטל עמית. את הטקס הפיקה תושבת העיר, מירה'לה הראל המובילה את הנצחת השואה כבר שנים רבות.


 
בנאומו הערב, הודה ראש העירייה - אלי לנקרי לתושבי ותושבות אילת, שורדי השואה על היותם חלק משמעותי בהנחת היסודות לנצחיותו של העם היהודי בארץ ישראל ועל כך שגם היום, 80 שנים אחרי, הם עומדים זקופי קומה וממשיכים לספר את סיפורם הפרטי ואת סיפורה של האומה. "אתם, אשר הצלחתם לשרוד את האימה והרוע, להגיע לארץ ישראל ולקחת חלק בתקומתה, מסמלים עבורנו את תעצומות נפש האדם". בנאומו התייחס ראש העירייה לזוועות השבעה באוקטובר ולאנטישמיות המלווה אותנו היום ולאורך הדורות ואמר: "הקריאה "לעולם לא עוד", המהדהדת בלבנו כייסוד קיומנו, הופרה בשבעה באוקטובר, אבל צבא העם שלנו התעשת במהרה והשיב מלחמה. לצד השבר והכאב, אנו עומדים כאן היום, איתנים וזקופי קומה, עם צבא חזק ומדינה". עוד אמר: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה החל בצאת חג החירות ובפתחו של יום העצמאות מאותת לנו, כי חירותנו בביתנו הלאומי ובמדינתנו העצמאית, תלויה באחדותנו, בהמשך בניית וחיזוק עוצמותינו ובערבות הדדית בינינו". את דבריו סיים ראש העירייה בתפילה לנשמות הנרצחים, לחזרתם במהרה של כל החטופות והחטופים, לשובם בשלום של החיילים, ובבניין העתיד והביטחון של מדינת ישראל.
 
לצד הטקס האירה הערב, העירייה את בניין העירייה בצבע אדום, כחלק מהמיזם הארצי שמובילה עמותת "שם ונר" כסמל לנורת אזהרה, שמטרתה להזכיר את החשיבות בזיכרון השואה ובזיכרון הנספים בשואה, במיוחד אחרי זוועות השבעה באוקטובר.
  בנוסף הצטרפה העירייה גם למיזם הנרות "נר ושם", במסגרתו חילקו בני הנוער ממועצת נוער עירונית 1,000 נרות זיכרון הנושאים את שמות הנספים. הנרות חולקו לתושבים במוקדים ברחבי העיר ובתנועות הנוער והתושבים התבקשו להדליק את הנר בערב יום הזיכרון.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש