היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 28/10/2010 12:34 ● ערב ערב 2469

לקראת הצגה


כתם לידה

תמונת כתבה


הצגה ראשונה במסגרת מנויי תיאטרון 'מופת' יוצאת לדרך.

ההצגה, מבית תיאטרון 'הבימה', נותנת לנו הצצה לתוך העולם החרדי. סיפורו של זוג צעיר בחברה החרדית של ימינו, ערב חתונתם. המחזה חושף את הפער והקונפליקט שבין עולם הרפואה המערבית לבין עולם הדת וההלכה, משרטט תמונה אפלה ומסוכנת בכל הקשור למסורת השידוכים. המחזה מתרחש בין מסיבת האירוסין ובין חתונתם של בת הרב ובחיר ליבה. במהלכו נחשף סוד אפל המאיים על אהבתם. את הסוד הזה חולקות אמה של הכלה וחברתה הטובה המשמשת רופאה חילונית בקהילה. בני הזוג סובלים ממחלה גנטית נדירה. הם צועדים זה לצד זו, ספק אל חופתם, ספק אל סופם הטראגי. המחזה מאת רובי פורת שובל, שכתבה בעבר את המחזות 'נעמי' ו'תשליך'. במחזה מובא סיפורה של אשה שחיה בחברה בה החוקים וההלכה כובלים אותה, אך המקרה יכול היה להתרחש בכל חברה המוקיעה את האשה שאינה מוכנה להיכנע וללכת עם העדר. המחזה מגלה כי דווקא בחברה המקדשת את מצוות פרו ורבו, האשה מסורסת.
שחקנים: אלכס אנסקי, יפית אסולין, אברי ארבל, דוית גביש, חיים חובה, שמוליק כהן, רובי פורת-שובל, טטיאנה קנליס-אולייר, אורנה רוטברג, ניר שיבר.
'תיאטראות אילת', 7.11.10. כרטיסים: 6372257.


המלצת ספר



תמונת כתבה


קצב אפריקאי / ד"ר שרה סיגלט
ספר ייחודי וסוחף, המביא לידי ביטוי על ידי אנקדוטות את סיפור אהבתה של ד"ר שרה סיגלט לאפריקה. בספר שזורים סיפורים על המציאות הסהרורית וכאוטית בגינאה ביסאו, מדינה אפריקאית השוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי
ב'קצב אפריקאי' מתארת ד"ר סיגלט, באמצעות 23 פרקים, שנכתבו בהמון אהבה, רגישות והערכה לתושבי אפריקה, את התרבות, החיים, היחסים הבין אישיים ועוד. כמו בכל ספר טוב, ישנו אפילו סיפור אהבה בין נסיך פורטוגזי יפה תואר ונסיכה מקומית.
שרה סיגלט החלה את הרומן שלה עם אפריקה בשנת 1981 כשמשפחתה עברה לשם לצורך עבודת בעלה. המשפחה בילתה ארבע שנים בקניה ודרום אפריקה. בחיידק האפריקאי נדבקה שרה בשנת 2006 לאחר תקופת ההתנדבות הראשונה שלה באוגנדה. במהלך השנים האחרונות, נמצאת ד"ר שרה סיגלט על קו ישראל – אפריקה, שם היא מתנדבת ועוסקת בפעילות הומניטארית. גם בארץ היא עסקה בפעילות התנדבותית למען פליטי דארפור באילת. בתחילת שנת 2010, יצאה בשליחות למשך שלושה שבועות להאיטי לאחר אסון רעידת האדמה. את לימודי הרפואה החלה שרה סיגלט (כיום בת 56) בגיל 35, בהיותה אמא לשלושה ילדים רכים. זאת לאחר שהיו באמתחתה תואר ראשון למדעים מהפקולטה לביולוגיה ותואר שני בפרמקולוגיה - חקר תרופות. את ההתמחות שלה עשתה ברפואת המשפחה, במסגרת 'שירותי בריאות כללית', מחוז חיפה וגליל מערבי במשך ארבע שנים נוספות. כיום, עובדת ד"ר סיגלט כרופאת משפחה ב'שירותי בריאות כללית' בחיפה ומשמשת כמנהלת מרפאת קריית שפרינצק המונה כ- 8,000 נפש לערך וכוללת 7-8 רופאים. בנוסף לכך, במסגרת המחלקה לרפואת המשפחה בטכניון, היא ממלאת תפקיד רכזת לימודי סטודנטים לרפואה, שנה שישית ומדריכת סטאז'רים ומתמחים ברפואת המשפחה.

הספר בהוצאת 'אופיר ביכורים – בית ההוצאה לאור המוביל בישראל ליוצרים בראשית דרכם'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש