הפסטיבל הקלאסי חוגג עשור

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 22/12/2010 15:10 ● ערב ערב 2477
בעוד שבועיים ימלאו צלילי המוסיקה הקלאסית את נמל אילת. בפעם העשירית יכבשו תזמורת ומקהלת בית האופרה מרינסקי את הבמה בניצוחו של המאסטר וולרי גרגייב. תרשמו לפניכם ה-6-8 בינואר. ככה פותחים שנה אזרחית חדשה
הפסטיבל הקלאסי חוגג עשור

עשר שנים הפכו את פסטיבל המוסיקה הקלאסית באילת לשם דבר. בשנתו העשירית מציג הפסטיבל תוכנית אמנותית עשירה ומשובחת מעולם המוסיקה הקלאסית. הפסטיבל אשר במהלך עשר שנות קיומו זוכה מידי שנה לביקורות חיוביות ולהצלחה חסרת תקדים, מצליח לייצר תכנים חדשים ואיכותיים לקהל הרחב, חובב המוסיקה הקלאסית המגיע לפסטיבל מכל רחבי הארץ ומחו"ל. הפסטיבל הינו פרי יוזמתו של המנצח הנודע ולרי גרגייב אשר יכבוש גם השנה את הבמה בהאנגר 6 בנמל אילת יחד עם התזמורת ומקהלת בית האופרה מרינסקי.
הקונצרטים כולם יתקיימו על במה אחת מושקעת בהאנגר שיוקם במיוחד לטובת הפסטיבל בנמל אילת, הנגר שיציע 2400 מקומות ישיבה. לדברי גורמים בהפקת הפסטיבל, בסך הכל הושקעו השנה 5 מיליון ₪ בפן האמנותי והטכני של הפסטיבל. המנצח ולרי גרגייב, המשמש גם כמנהל האמנותי של הפסטיבל מסר, "הפסטיבל הוא ה'בייבי' שלי. הוא סוג של זרע שהתפתח לפרח יפהפה בן עשר שנים. אני מאמין כי צלילי המוסיקה שיבקעו מתוך ההנגר באילת, יתרמו להעמקת השלום וקירוב הלבבות. זו אולי קלישאה או תמימות, אבל עובדה שהפסטיבל הזה, שהיה חיזיון קטן, הפך, במהלך עשר שנים, לעמוד איתן במוסיקה הקלאסית בארץ. אני מחכה לו בקוצר רוח".
התוכנית האמנותית של הפסטיבל הקלאסי בים האדום תכלול השנה את הקונצרטים הבאים: 'מלחמה ושלום' - אופרה בת שתי מערוכת בניצוחו של ולרי גרגייב, 'כרמינה בוראנה' - קנטאטה דרמטית בניצוחו של יוסטוס פראנץ, 'רקוויאם' מאת ג'וזפה ורדי בניצוחו של גרגייב, סימפוניה מספר 2 ב-דו מינור 'התחייה' בניצוחו של גרגייב, מיצירות רחמנינוב, בורודין, צ'יקובסקי ואחרים על ידי מקהלת בית האופרה מרינסקי. בניצוחו של אנדרי פטרנקו. יש למה לחכות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש