פרסומת
דלג

טור עורך

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 17/3/2017 08:30 ● ערב ערב 2802
על פסק דין אילתי סלחני מדי שמקבל משמעות חדשה בעקבות ההצתה למוות של אחות קופת חולים בחולון ● על אילתי מלידה שהפך מספורטאי מדליסט לכתם על עירו ● והרהור על המרחק שבין סין, נתניהו ואילת
טור עורך

שריפתה המזעזעת למוות של אחות קופת חולים כללית בחולון, טובה קררו, הזכירה לי את אחד מפסקי הדין מעוררי המחלוקת שיצאו אי פעם מאילת. בחודש מרץ 2014 בחרה השופטת שוש שטרית (שכיום מכהנת כשופטת בבית המשפט השלום בבאר שבע), לבטל את הרשעתה של תושבת אילת שהציתה אש בסניף הביטוח הלאומי בעיר וזאת בניגוד להמלצת הפרקליטות שביקשה כי על האישה יוטלו מספר חודשי עבודות שירות, או מאסר על תנאי וקנס כספי. וכך כתבה השופטת: "לפני אישה המנהלת אורח חיים נורמטיבי ללא כל עבר פלילי, שבאופן חד פעמי, ניתן לומר נקלעה למצוקה קשה ונתקלה בצדה הקשה של הבירוקרטיה. יכול שכל התנהגותה הייתה כדי להסב תשומת לב למצבה, מה שמאוחר יותר התברר למרבה הצער, כמועיל – הקצבה הועברה לחשבונה". ובכן על פי הפרסומים השבוע, גם החשוד במעשה הוא אדם ללא עבר פלילי וגם הוא טוען כי נעשה לו עוול וכי לא טופל כיאות. פסק דין כמו זה של השופטת שוש שטרית שולח מסר ברור – האלימות משתלמת. לא טיפלו בכם כמו שצריך? הפכו שולחן, הרימו יד, שרפו את הסניף או את עובד הציבור שעצבן אתכם. עובדה זה עבד לאותה תושבת אילת ואפילו זיכה אותה בהבנת בית המשפט ששלח אותה הביתה ללא הרשעה. דמה של טובה קררו זועק מהאדמה. 

 

הרע במיעוטו


מי שהקשיב לנתניהו בביקורו בשבוע שעבר באילת, יכול היה להאזין לו מתאמן על נאומו לקראת ביקורו הקרוב בסין: "אני הולך לדבר על אילת בעוד שבועיים בסין!" הכריז והקהל מחא כף. "נשיא סין הזמין אותי ואני רוצה לדבר אתו על אילת. ישראל וסין יפתחו מערך תחבורה יבשתי בין אילת לאשדוד. אנחנו רוצים להפוך את אילת למוקד של תעבורה עולמית אנחנו רוצים שיביאו סחורות לנמל אילת - זה חזון שאני מטפח הרבה זמן - אנחנו רוצים לחבר את זה עם עורקי תחבורה לאשדוד ולאפשר מעבר נוסף לסחורות מאסיה לאירופה".

 

צוות מרפאה מחוזית ועובדי בי"ח יוספטל בעצרת הזדהות השבוע בעקבות ההצתה למוות של האחות טובה קררו ז"ל

 

ובכן שתי דרכים ישנן להובלה מנמל אילת, האחת במשאיות והאחרת ברכבת. לגבי הראשונה – הובלה במשאיות אפשרית אך דרושים לה קביים – אותה סובסידיה היסטורית שהוזילה את עלות השינוע הגבוהה ובוטלה על ידי שר אוצר בשם נתניהו. לגבי הרכבת, ובכן, ממש כשם שזו לא הועלתה על דל שפתיו של נתניהו שדוחף במו ידיו את הקטר לאילת, בנאומו בשבוע שעבר בעיר, כך סביר שלא תשמעו אותו מכביר בעניינה הבטחות לבן שיחו הסיני, שכן התכנון הראשוני של הקו לאילת עודו תקוע בוועדות, ולפרויקט אויבים אינספור הן באוצר, הן במשרד התחבורה ואפילו במשרד ראש הממשלה. על העלות שעולה על 7 מיליארד שקלים לקו משא ומטפסת עד ל-30 מיליארד לקו נוסעים, בכלל לא מדברים, אף כלכלן בממשלה לא יסכן את שמו הטוב בתמיכה בחזון הזה, שנתניהו מטפח שנים ארוכות. אגב, ישנה דרך שלישית להוביל מאילת יבשתית והיא עוברת בעקבה. רק תנו לירדנים את האפשרות והם ישמחו לאפשר הובלה זולה עד למעבר הגבול הקרוב לאשדוד. איך יודעים? שאלתי את גדעון גולבר מנהל הנמל, מדוע הוא ממשיך לקלוט משלוחים חיים לאור הביקורת הציבורית הגואה, והוא השיב כי בהובלה לאילת לפחות הוא שולט על כך שהאומללים יקבלו תנאים טובים עד כמה שניתן באניות חדישות שמוסדרות לשם כך. רגע אחרי שנמל אילת יפסיק לקלוט אותם הם ישונעו דרך עקבה באניות בלתי מותאמות ושם הוא אומר, הם יזכו ליחס גרוע פי כמה. בבחינת אנחנו הרע במיעוטו. 

 

כשהמציאות מנצחת את התזה


ועוד מילה על סובסידיה (להובלה יבשתית). באוצר המילים של נתניהו, חסיד ההפרטה, מדובר בקללה. אלא שכשמסתכלים על נתוני התעבורה בשדה עובדה בחורף האחרון מגלים כי מתחילת השנה עברו בשדה, כ-, 47,027 נוסעים בטיסות בינלאומיות המהווים גידול של 32.96% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2017  נחתו והמריאו בשדה 322 מטוסים – גידול של 21.9% לעומת אשתקד.  את התוצאות הללו ניתן לרשום לזכות מהלך יחיד של משרד התיירות – סובסידיה. כל תייר שנוחת בעובדה מסובסד על ידי המשרד בכ-60 יורו והנה הם באים. זה לא השיווק Dummy, זה פשוט המחיר. את מחיר ביטולה של הסובסידיה הזו משלמת אילת בעשור האחרון, שאם לא כן היה מה לדבר כאן על תעשייה. אולי זה שעור אחד שראש ממשלת סין ילמד את נתניהו.

 

לבושתנו


כולנו רגילים להעלות על נס את עובדת מוצאם האילתי של הרמטכ"ל גדי איינקוט ושאול מופז שלמד בבי"ס ימין הרצוג בעיר, גם שחר צוברי המדליסט הפרטי שלנו, הזמר אמיר דדון והזמרת קרן אברץ המוכרת לכם כקרולינה, כל אלה גאווה גדולה. פחות נעים לדבר על העשב השוטה שגדל אצלנו  – הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי, שמרביץ בתלמידיו את עמדותיו החשוכות כלפי שירות נשים בצה"ל והומואים. לוינשטיין הוא תוצרת אילת מחזור 1957. כנער היה גולש גלים חילוני. אריה אלון נציג ארגון המורים באילת סיפר לי השבוע כי אחיו של יגאל הוא יונה לוינשטיין, שבעברו היה טייס קרב וכיום מלמד בגולדווטר. לדברי אלון בבית הוריו של לוינשטיין לא היתה כל זיקה לדת. אביו יעקב היה סמנכ"ל בחברת המכרות בתמנע ואמו גלוריה, שימשה כמורה לאנגלית. בנעוריו התחרה יגאל, שהיה תלמיד מצטיין, בשיט מפרשיות, זכה באליפויות ארציות ואף היה רחוק מקום אחד מהעפלה לאולימפיאדת מינכן ב־1972. כמה עצוב שכיום פכו דעותיו כתם על עיר הולדתו.


חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש